320 mm remmen V70R

Gestart door Bert928GT, 02-09-2007 22:06:08

Vorige topic - Volgende topic

Bert928GT

Hallo allemaal,

Een kennis van mij is in het gelukkige bezit van een V70R AWD automaat uit 1997. Nu wil het geval dat zijn remschijven en blokken versleten zijn, kan gebeuren bij 2 ton. Onder zijn auto zitten 17 inch wielen met 320mm remschijven. Volvo vraagt een vermogen (250 euro ex btw per schijf) voor een setje remmen. Ik vroeg hem of er diamanten in zitten, maar hij heeft ze niet gevonden. Mijn vraag is of er misschien ook aftermarket exemplaren zijn. Voor de 302 mm versie zijn die volop leverbaar, maar voor de 320 mm versie vind ik ze nog niet. Deze remmen zijn nog veel duurder dan die van mijn Porsche  en die remt toch echt beter.  Als jullie iets weten  dan is mijn kennis jullie dankbaar, anders wordt hij arm,  want zijn stuurhuis en schokbrekers zijn ook kaduuk

Groeten Bert928GT (Black)

Scooby Doo

Stuurhuis en schokbrekers kaduuk op 200000 KM :o :o

Hoe wordt daar mee gereden ??? :eusa_think:

Zoek je adressen in B, of NL ???

Gr.
Puppy Power!!!

Bert928GT

Belgie en Nederland zijn beide Oke , we wonen in het grensgebied

groeten Bert

Bert928GT

Hallo allemaal,

een kennis met een V70R automaat  uit 1998 zit een beetje in zak en as. Hij moet voor zijn remschijven per stuk 250 euro ex BTW betalen, weet iemand een iets goedkopere optie? Voor de 302 mm remmen zijn zat goedkopere opties te vinden maar hij heeft 320 MM schijven. Zo zijn ze nog duurder dan die van mijn Porsche.

Groeten Bert928GT

Turbobiker

Dan heeft hij al geen standaard remmen. En moet hij blij zijn met waarschijnlijk een stuk betere remmen. En is het de moeite waard om er toch wat meer voor neer te leggen.

Eventueel S60R schijven?
De Tussenpaus

-D©©©L-

Voor de 320 mm volvo BBK is er geen aftermarket. 200.000 km met een paar schijven is niet duur, hooguit een keer slikken. Mocht het toch echt teveel zijn, dan kan je altijd terug bouwen naar 302 mm en de 320 mm restanten hier aanbieden. Is vast wel een liefhebber voor (en je kan nog wat terug verdienen).

Emiel

Tja...daar zijn geen vervangsdelen voor naar mijn weten...

Die oude schijven van de BBK set van Eurosport Tuning zijn wel 320 mm en zijn -dacht ik- van Porsche (Johann?).

Tis lullig maar is niet anders (belachelijk veel geld voor een setje schijven)

Bert928GT

Citaat van: Scooby Doo op 02-09-2007 22:32:00
Stuurhuis en schokbrekers kaduuk op 200000 KM :o :o

Hoe wordt daar mee gereden ??? :eusa_think:

Zoek je adressen in B, of NL ???

Gr.

Stuurhuis is volgens TUV een zwak punt en is dus niet zo uitzonderlijk

Groetjes Bert928GT

reneetje

Klopt, die van mij plofte er bij 120 dkm al onderuit :eusa_wall:

Kreng koste ook nog iets van 700 euro en een ochtend sleutelen :-\
_________