Project SilverSand

Gestart door Eugene, 25-08-2007 21:50:27

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Ik heb nog een setje 3mm spacers nodig om de tritons passend te krijgen met de AP klauwen. Wanneer die binnen zijn, komen er ook foto's ;)

If it's not blown, it sucks...

matRRR

je hebt in ieder geval wel de mooiste geblazen racer van het forum eugene!!!
grappig, ik realiseer me net dat je gewoon meer dan 600+ pk voor je deur hebt staan,
Je buurman zal blij met je zijn, die heeft elke morgen zijn tuin weer vol liggen met verse straatstenen! :evil: :evil:
LOL ;D
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Eugene

Eugene

ief

Nou idd, wel enorm he? ::)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Eugene

Citaat van: ief op 09-01-2008 12:31:16
Nou idd, wel enorm he? ::)

En lijkt niet echt op het origineel, zo gemonteerd op een 850 :(

fbm

Die op die S40 ziet er best goed uit en komt er dicht in de buurt bij die TWR 850.  :eusa_drool:     

Maar, is hij weer niet te smal?

mitchelli

zeer mooi project eugene!Lees het nu pas voor de eerste keer.Ga zo door!  :eusa_clap:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

matRRR

en evt de achterspoiler van een 850R sedan, die is anders dan de t-5R versie?!
die spoiler heeft natuurlijk wel minder effect dan de grotere...

volgende vraag: wat moet het doel zijn: genereren van voldoende downforce vooor snelle bochten op de ring, met inleveren van eindsnelheid. is dat ook niet gedeeltelijk te bereiken met verdere aanpassingen in de instellingen van je onderstel?

Je zult ongetwijfeld zoeken naar het beste compromis tussen: bochtenstabiliteit/kosten/gewicht/eindsnelheid.

De grotere spoiler verlaagt niet alleen je top, maar verlengt ook de weg daarnaartoe... :eusa_think:
(maar 't staat wel heel machtig, mede ook omdat je dan met de looks van de auto wel een beetje de BTCC-sfeer oproept, en dat zal iedere echte 850 enthousiasteling aanspreken. :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_dance:)
ringfuchs was ook een prachtige wagen, alleen geen SS, en bovendien hoop ik dat je van je SS veeel langer plezier gaat beleven.

(Wil wel graag een keer een rondje mee op de ring! film ik wel als tegenprestatie :angel:)
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

elianmars

Citaat van: mitchelli op 09-01-2008 19:47:31
zeer mooi project eugene!Lees het nu pas voor de eerste keer.Ga zo door!  :eusa_clap:

Alle 26 pagina's?  :o

Eugene

850R achterspoiler heeft idd ook iets meer downforce, maar vind ik het prijsverschil niet waard.

Doel is de BTCC look. Voordeel daarbij is dat je ook idd wat meer downforce krijgt. Acceleratie zal er iets door afnemen, margoed... compromis hé ;)

Eugene

Citaat van: elianmars op 09-01-2008 20:23:36
Citaat van: mitchelli op 09-01-2008 19:47:31

Alle 26 pagina's?  :o

Die kan zo in het verbaasd topic ;D

Turbobiker

Citaat van: Eugene op 09-01-2008 22:23:30
850R achterspoiler heeft idd ook iets meer downforce, maar vind ik het prijsverschil niet waard.

Doel is de BTCC look. Voordeel daarbij is dat je ook idd wat meer downforce krijgt. Acceleratie zal er iets door afnemen, margoed... compromis hé ;)

Je kunt later remmen - dus je snelheid langer vasthouden - want je kunt harder door de bocht. En je aanvangssnelheid voor het volgende rechte stuk ligt al weer hoger. Dus als het niet om pure topsnelheid gaat, ben je waarschijnlijk met meer downforce toch sneller.

Maar wil je niet juist meer druk op je voorwielen bij een voorwielaandrijver?

(en zonder sper en goed onderstel heb je er ook nog weinig aan ;) )
De Tussenpaus

Eugene

Denk dat je beter onderstuur dan overstuur kan hebben in een FWD.

Ik ben nou ook weer niet zo'n coureur dat ik verschil ga merken met of zonder achtervleugel denk ik, dus zoals ik zei: Het doel is eigenlijk de BTCC look.

Emiel