Project SilverSand

Gestart door Eugene, 25-08-2007 21:50:27

Vorige topic - Volgende topic

JCviggen

Citaat van: Johann op 23-01-2008 19:02:46
Lijkt me heel sterk dat het aan de pomp ligt, tenminste als het een genuine Walbro pomp is....

Misschien hebben ze ons liggen gehad dan? ;)
Die van mij had eenzelfde probleem, injectoren helemaal open bovenin en dan had ie wel net genoeg (of net teveel  :eusa_wall: ) maar veel benzine had ik niet meer over bij hoge rpms..

voor zover ik weet had eug de pomp bij Marc gekocht dus iig andere lichting dan de mijne die hetzelfde prob leek te hebben
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Lijkt me heel sterk dat het aan de pomp ligt, tenminste als het een genuine Walbro pomp is....

Tis een genuine Walbro, maar Marco vertelde mij dat de pompen toch wel overrated zijn. Ik kan het me ook bijna niet voorstellen, maar de (440cc) injectors zijn het zeker niet. Wat is het dan wel...  :eusa_think:

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Citaat van: JCviggen op 23-01-2008 19:14:20

Misschien hebben ze ons liggen gehad dan? ;)
Die van mij had eenzelfde probleem, injectoren helemaal open bovenin en dan had ie wel net genoeg (of net teveel  :eusa_wall: ) maar veel benzine had ik niet meer over bij hoge rpms..

voor zover ik weet had eug de pomp bij Marc gekocht dus iig andere lichting dan de mijne die hetzelfde prob leek te hebben

Klopt, mijn pomp komt van Marc.

Zei Marco bij jou ook dat het aan de pomp lag?

Met groene injectors (410cc @3.0bar) was al ruim over de 400pk gehaald, dus de injectors zowel bij Jan als mij zijn zeker het probleem niet. 

JCviggen

Hij kon niks anders bedenken dan de pomp ja.

Maar eens een drukmeter op de brandstofrail zetten volgende rollenbank meeting.

Eugene

Citaat van: JCviggen op 23-01-2008 19:23:01
Hij kon niks anders bedenken dan de pomp ja.

Maar eens een drukmeter op de brandstofrail zetten volgende rollenbank meeting.

Groupbuy Bosch 040 of 044?

Een dan deze 2 was (veel) te groot voor onze vermogens, maar weet niet meer welke...

Johann

Citaat van: Eugene op 23-01-2008 19:20:01dus de injectors zowel bij Jan als mij zijn zeker het probleem niet. 

Of juist wel...

Denk toch dat je maar eens naar die Groene zou moeten uitkijken dan.

De pomp is goed genoeg om je 1.1 bar bij 7000 te verzuipen.

Domaso

Top! Binnenkort kom ik wel eens 'n kijkje nemen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

JCviggen

Citaat van: Johann op 23-01-2008 19:34:06
Of juist wel...

Die van Eugene zijn een stukje groter dan die van mij... 410 vs 440

Eugene

Citaat van: JCviggen op 23-01-2008 19:47:16
Of juist wel...

En dan ook nog het feit dat met de "blauwe injector stage 4 map" nieteens te rijden viel, zoveel groter zijn mijn injectors vergeleken met blauwe Volvo injectors. Die blauwe zijn goed genoeg om een 18T van voldoende brandstof te voorzien, dus hebben mijn injectors zeker geen problemen om een 19T te verzuipen.

Johann

Of juist wel...

Zijn dat 't zelfde merk als Emiel had in kleinere CC's? Staat me iets bij dat die ook moeilijk deden hoger in de toeren..  :eusa_think: Please correct me if wrong..

Eugene

Citaat van: Johann op 23-01-2008 19:57:42
Of juist wel...

Zijn dat 't zelfde merk als Emiel had in kleinere CC's? Staat me iets bij dat die ook moeilijk deden hoger in de toeren..  :eusa_think: Please correct me if wrong..

Komen van dezelfde zaak ja. Die dingen komen origineel uit een V8, die dus nooit zo'n hoge toeren draait  :eusa_think:

Misschien is dan niet de flow met de reactietijd van die dingen het probleem?

Johann

Citaat van: Eugene op 23-01-2008 20:00:04
Misschien is dan niet de flow met de reactietijd van die dingen het probleem?

Daar zat ik aan te denken ja..

JCviggen

Tis eigenlijk ook maar een opgeboorde standaard Bosch...zie verband niet met reactietijd meteen  :eusa_think:

Johann

Citaat van: JCviggen op 23-01-2008 20:35:01
Tis eigenlijk ook maar een opgeboorde standaard Bosch...zie verband niet met reactietijd meteen  :eusa_think:

Daar zeg je al zoiets. Halen die dingen hun rating wel? Of is de rating toch bij hogere druk ipv. de 3 bar?

Als ze trager reageren dan krijg je dus minder brandstof voor een X dutycycle.

Een optie kan een regelbare FPR zijn en de druk iets opkrikken.

JCviggen

Citaat van: Johann op 23-01-2008 20:46:03
Daar zeg je al zoiets. Halen die dingen hun rating wel? Of is de rating toch bij hogere druk ipv. de 3 bar?

Er zit steeds een flowrapport bij van op hun New Age Technologies testbank. Worden getest van 500 tot 10.000 "rpm" en op 3 bar (43.5 psi)
Ze berekenen nog wel de flow bij andere drukken maar de eigenlijke testresultaten zijn op 3 bar dus..

Als de traagheid van de injector een factor was zouden die van Eugene het nog steeds beter moeten doen dan de mijne, want die zijn getest op iets meer dan 440cc tegenover mijn 410cc maar lijkt dat we net op't zelfde punt komen of dat die van mij nog iets rijker blijft (zal zien morgen)

Ohja en Emiel's probleem was toen de FPR, daar hadden de injectoren dan weer niet aanduidbaar wat mee te maken...probleem met de blauwe was hetzelfde zonder nieuwe FPR