Project SilverSand

Gestart door Eugene, 25-08-2007 21:50:27

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Citaat van: M a r c op 09-04-2008 17:53:06
Dit is wel een Duitse wagen natuurlijk....  :eusa_whistle:

Is volgens mij een Fin... 

En Silversand is geen zilver  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Eugene

Zo, vandaag op Circuit Zolder geweest!

Uutje gereden en de auto gedroeg zich erg goed. Erg leuke baan om te rijden, je hebt redelijk snel de bochten door maar de ideale lijn is best lastig om te blijven volgen. Snelheid zat er meteen goed in, de nodige auto's in de bochten gewoon kunnen volgen en op het rechte stuk voorbij kunnen gaan. Opzich is een uur aan een stuk rijden flink vermoeiend en was ook wel blij toen het uur voorbij was. Zeker met dit weer is het afzien met een helm op!

Aandachtspunten: BOV is te luid, kreeg een officiele waarschuwing 96.6dB terwijl 95dB toegestaan. Hier moet dus maar iets aan gebeuren. De Remmen deden het goed, maar de standaard vloeistof voldoet absuloot niet op een circuit dat zo zwaar is voor de remmen. Véél zwaarder dan de NS omdat er tussendoor geen lange rechte stukken zijn om te koelen. Dus maar snel SuperBlue erin gooien. Koppeling had het op het laatst erg zwaar, slipte een klein beetje net na het overschakelen. Voorbanden kunnen wat meer grip gebruiken, dus een setje 17" SemiSlicks is ook wel een aanrader. Olietemperatuur is niet boven de 130 graden geweest, maar toch vind ik dat iets aan de hoge kant.

If it's not blown, it sucks...

Jelmar

Wat voor dumpvalve heb je? misschien kunnen we eens ruilen, mijne is niet zo heel luidruchtig.
850R

Eugene

Jelmar

Bailey Motorsport

Maar ff offtopic, ik hoorde dat jij een M90 van een 960 heb gekocht voor een very special project ? :P
850R

Eugene

Citaat van: Jelmar op 07-05-2008 21:45:16
Maar ff offtopic, ik hoorde dat jij een M90 van een 960 heb gekocht voor een very special project ? :P

Jup, altijd handig om op voorraad te hebben. Voor een of ander T-5 RWD project ofzo...  :eusa_whistle:

)()()sT

simmz

ben benieuwd... maar weer eens ff een keertje afzakken en een pilske pakke...

;D

every man dies, not every man really lives

Eugene

Niet te vroeg juichen, maar ik ben er een op het spoor  8)

Even voor de duidelijkheid: Het gaat dus om de achterspoiler

Walter

staat er 1 in Noorwegen te koop...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

elianmars

Nou, laat 'm dan ook gelijk wit spuiten en plak die stickers er op  :eusa_shifty: ;D

thuur

Ik zie 3 rode kruisjes..

Gr :eusa_think:

Eugene

Eugene

Citaat van: elianmars op 29-05-2008 00:33:05
Nou, laat 'm dan ook gelijk wit spuiten en plak die stickers er op  :eusa_shifty: ;D

Dat zal er op den duur misschien nog van komen, maar eerst eens de nuttige modificaties. Bijvoorbeeld een Rolkooi.

Eugene

Vanmiddag even bij ET geweest omdat de auto na het plaatsen van een set groene injectors boven de 6000rpm te arm liep. Ook in het middengebied nog wat finetuning gedaan. Ding loopt nu weer zoals ie hoort!

Ook meteen wat materiaal meegenomen om de einddemper te vervangen door een stuk rechte buis. Zojuist ook maar meteen gemonteerd ;)

Setje 5 puntsgordel wil ik bestellen, maar twijfel over de kleur. Rood, Blauw of zwart? (Iemand een suggestie?)

Quaife sperdifferentieel is besteld. Sterkere koppeling gaat toch een Spec stage 3 worden. Vandaag even met de racer van Marc een blokje om geweest en moet zeggen dat het directe aangrijpen van de koppeling me totaal niet stoort. Kwestie van wennen denk ik... Het geklapper wanneer de auto in neutraal staat heb ik nu ook al, dus dat blijft dan gewoon ;D

To Do list:
5 punts gordels
BTCC spoiler
VST onderlip
Quaife in M56
Spec koppeling
Rolkooi

Daarnaast twijfel ik nog wat ik moet doen qua velgen/banden. Setje 17" semi's klinkt erg verleidelijk, maar wanneer je er buiten het circuit niet op rijd is het natuurlijk lastig om goed te leren hoe de auto reageerd met die setup.