verspocht knekkerbreud??

Gestart door Antonio, 03-09-2007 09:14:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Antonio


Olla mederoffellaars,

per april 2007 een 850 GLT gekocht uit 92 met slechts 283.000 op de teller. Handbak, donkergrijs. Dit oude model 850 heeft me altijd wel aangesproken. Las en lees veel enthousiaste berichten op dit forum. Ik ben bang dat de mijne een maandag morgen model uit de oekraine is geweest, want de kwaliteit valt me tegen. Roestplekken aan de onderkant (in de Owatrol ermee) en veeeeeel storingen. Inmiddels voor 3000.- aan verspijkerd. In vogelvlucht:

Nwe remschijven, blokken rondom
Lekke uitlaat (! Zou volgens de volvogarage nooit voor komen)
Lek uitlaatspruitstuk (Zou natuurlijk ook 'zelden' voor komen)
Relais 103!!! (motor viel spontaan uit)
Speling (beter: grand canyons) op de stabilisator rubbers
Kromme velg
Schakelaar electrisch raam bijrijder deed t niet
Knoopje kachel bediening afgebroken
Ruitenwisser bestuurders kant mistte laatste deel van de slag
Koplampen bleven regelmatig branden met contact sleutel in je zak?! Lichtschakelaar vervangen.
Startmotor mistte de starterkrans. Vervangen
Alarminstallatie steeds op hol. Uitgebouwd.
Beroerde achterdemping/vering bij lage snelheden. De achtertrein klapt over kuilen/richels heen zoals ik nog nooit heb meegemaakt in een auto. Bij volle belading is dit over.
Windgeruid langs deuren/voorruit en banden lawaai (michelins eco) vanaf 120.
Overhellen in bochten
Erg veel roest op naden achterklep
Deurslot weigerde dienst

Oja, moet nog:
ABS geratel en brandend controle lampje
Tankdop ontgrendeld niet mee op centrale vergrendeling

Ik heb hiervoor divers spul gereden (Espace V6, Rover 827, MB 280se) en nooit dit soort geneuzel gehad.

En nu komt het gekke, ik hou h'm!! Dat zal wel t Volvo virus zijn. En nee ik wil geen Alfa.

Alvast bedankt voor alle technische hulp!!!

Antonio


Vertigo

Zo, dat is zeker niet mis Antonio ::)

Uitlaat komt inderdaad eigenlijk nooit voor, net als roest (alleen de achter klep soms bij het eerste type)
Uitlaatspruitstuk komt ook nog wel eens voor, maar dat heeft dan als oorzaak dat heel lang met een kapotte bovenste motorsteun is doorgereden.
Wat betreft die vering denk ik dat er zwaardere veren / dempers onder zitten. Veel reparaties die je gehad hebt duiden op behoorlijk intensief gebruik van de auto al dan niet in combinatie met achterstallig onderhoud.

relais 103 komt veel vaker voor, net als het brandende ABS lampje.

En ja, je hebt het Volvo-virus te pakken .

Veel plezier met je 850 en op dit forum.

Groeten,

Jens

CharlieFox

Zeker niet mis. Maar bedenk wel Antonio: Als je bovengenoemde storingen opgelost hebt, al dan niet zelf, dan ken je de auto ook door en door en weet je waar je in rijdt. Je kunt dan wel weer een andere kopen, maar dan weet je weer niet wat er onderhuids aan mankeert (lijkt wel of ik over het huwelijk praat). Mijn Volvo heb ik sinds half juni. Had er ook wat storingen aan (wel minder dan jouw 2dolist) maar inmiddels enkele verholpen en meer kennnis over de auto opgedaan, uiteraard mede door dit forum. Ik weet nu wat de "zwakkere" puntjes van mijn 850 zijn.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

-D©©©L-

Da's een best lijst voor die stand Antonio, ooit de kilometerstand al eens geverifieerd met OBD ?

Antonio


NAP gaf geen onregelmatigheden aan in de km opbouw. Mijn vermoeden is dat de auto door z'n vorige eigen... mishandelaar richting z'n 'laatste' grote beurt is gereden en gedumpt.

Bij aanschaf heb ik h'm laten keuren. Een aantal zaken als remmen en ashoes kwamen toen naar boven. Ze schatten toen de rijklaarmaakkosten op 1000.-. Ach denk je dan... laten we t maar doen.

Ik heb er trouwens absoluut geen spijt van hoor. Ten tijde van m'n zoektocht naar vervangend vervoer diverse Audi's en MB's bekeken die er veeeel slechter aan toe waren.

Neeej, t klikt wel tussen roffeltje en mij.

Dank voor de tip van de motorsteun, mbt uitlaatspruitstuk. Het vorige spruitstuk lekte op het punt waar de spaghetti samenkomt. Voordat de huidige ook weer gaat scheuren door een kapotte motorsteun even gecheckt. Lijkt OK.

Groet, Antonio

thuur

Hallo en welkom!

Er staan inderdaad wat dingen tussen die tegenvallen, maar ook een hoop normaal onderhoud en typische kwaaltjes.
103, spruitstuk, knopje raambediening, ruitenwisser, windgeruis, roest op achterklep, deurslot en weigerende tankdop-slot komt toch regelmatig voorbij hier ;)



Het rijdt fantastisch en er schort altijd wel wat aan zeg ik altijd ;D


Gr 8)

Antonio



zolang er maar muziek in zit  :eusa_boohoo:

scania164

Hallo
Volgens mij hoort het er gewoon bij als je een roffel koopt.
Ik heb m nu een jaar en heb een hele waslijst wat er vervangen is.
Gelukkig alles zelf gedaan op paar dingen na.
Nu is hij helemaal perfect op een aantal accesoires na(ferrita,cruisecontrol,koplamp wissers)
Veel plezier met de roffel!!

Gr Chris

FGG

Nog niemand die om foto's vraagt?

Welkom op 't Forum, Antonio.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

HeZz

Als je een oudere auto koopt kun je altijd dingetjes verw88, maaruh de helft van je lijstje had je volgens mij voor de aanschaf ook wel kunnen zien, of isiie pas slecht geworden nadat je hem kocht....
Mss volgende keer een ANWB keuring oid zou ik zeggen. Die halen er een hoop puntjes uit.

Gr HeZz
Looking 4 a V70N

Snellebaksteen

Das idd een lekker lijstje! ;D

Maar waar blijven de foto's? En we willen ook meer zien van die Benz in je avatar. Een 280?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Antonio

#11
Ach heren, sorry, ik had de berichtmelder niet aan staan :eusa_wall:. Jullie maar schrijven...

Ik heb een aankoopkeuring laten doen. Toen kwamen de remmen, stabilisatierubbers naar voren en "de uitlaat líjkt te lekken bij het spruitstuk" zo werd gezegd.

Zou voor 1000 klaar zijn. Ben nu met de dingen die er zo bijkomen 3000.- verder.

Maar met name na reparatie van de stabilisatie rubbers, rijdt tie geweldig en ben ik behoorlijk OM. Moest erg aan de veerkarakteristiek op korte richels wennen. Maar dat roffeltje en die souplesse op de snelweg maakt me iedere keer weer vrolijk.

Der Herr Dr. Benz is inderdaad een 280 se 1970 (type W108). Geweldige wagen, prachtig geveerd. Automaat, airco, rem-/stuurberkachtiging, el ramen. 180 pk. Alles funkioneerde. 3.5 jaar geleden gekocht. 1 jaar aan gesleuteld. 2 jaar met een grijns van oor tot oor rondgereden. Elke keer weer een beleving. De motor lijkt boven de 3000 toeren wel een spitfire. Machtige machine.

Op een koude regenachtige februari dag dit jaar brak, in de S-bocht op de A50 (afslag Arnhem), de achterkant uit. 3 keer tegensturen. Uiteindelijk 360 langs de vangrail. Alleen aan chroom werk al 10.000 schade. Kop stond scheef, blikwerk aan barrels etc. Geen persoonlijk letsel. Dankzij de uitkering van de verzekering en onderdelenverkoop bleek achteraf dat ik 2 jaar gratis had gestuurd. Dat was een meevaller.

Destijds geen tijd om een andere goede te vinden en voor de 'time being' roffel gekocht. Was wel ff wennen. Vandaag nog bij een 280sec coupe uit 1965 wezen kijken. Leuk, maar 't is 'm niet meer. Ben roffeltje gewend.



Snellebaksteen

Oei das zonde zeg van de Benz. Ik heb een jaartje een 114 250 coupe gehad uit 69. Super wagen, eerst veegt ie met de neus de bocht schoon, en daarna begint ie pas te draaien. Maar ook de 114 brak erg gemakkelijk uit aan de achterkant.

Roffel rijden is wel 1000 maal zo sportief, maar als ik niet zoveel betrouwbare kilometers hoefde te maken stond er toch snel weer zo'n mooie klassieke ster voor de deur...
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Antonio

#13
Update

Na de eerder omschreven achterlijke hoeveelheid achterstallig onderhoud (met dank aan de vorige eigenaar) ontpopt het glt-tje zich als een betrouwbaar, vlot en lekker rijdend karretje  :eusa_dance:.

Niet te snel afschrijven dus. Die Volvo's.  ;)

Oja, nog ff een fotootje:

http://i224.photobucket.com/albums/dd94/molem050/roffelan.jpg


hathü

Zier er mooi uit, veel plezier ermee.