Piepend/ schurend geluid bij op laten komen koppeling

Gestart door sinat, 04-09-2007 16:07:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sinat

Hallo,

Als ik de koppeling op laat komen in de eerste versnelling (bij wegrijden dus) hoor ik een schurend geluid ???. Als ik meer gas geef dan nodig hoor ik dit niet.
Duidt dit op een probleem met de koppeling of hoe is dit te verhelpen?


Groetjes,

Klaas

)()()sT

Is al heel veel over geschreven, toevallig loopt er nu ook weer een topicje of dit misschien "voorgoed" op te lossen is.

Schuren is het druklager. Ik had het al sinds aankoop (meer als 2 jaar geleden), maar vóór de zomervakantie toch maar de koppeling vervangen. Uiteraard is het nu weg, maar de 850's kunnen er oud mee worden (bij mij zag de oude plaat en drukgroep er nog top uit).

;)

Misha

Citaat van: )()()sT op 04-09-2007 16:12:30
Is al heel veel over geschreven, toevallig loopt er nu ook weer een topicje of dit misschien "voorgoed" op te lossen is.

... Uiteraard is het nu weg...
De komende 60.000 km wel , met wat geluk... :(
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT


sinat

Als ik het goed begrijp, kan het dus geen kwaad en is het alleen niet zo'n prettig gehoor?


Mvg,

Klaas

de boekhouder

Geen prettig gehoor nee, maar doorgaans verder geen reden tot bezorgdheid. Hoeveel km.'s is er met deze koppeling gereden ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Misha

Citaat van: sinat op 05-09-2007 16:44:50
Als ik het goed begrijp, kan het dus geen kwaad en is het alleen niet zo'n prettig gehoor?


Mvg,

Klaas
Precies.
Hij kan ook nog gaan trillen/bonken bij aangrijpen als het koud is.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Citaat van: sinat op 05-09-2007 16:44:50
Als ik het goed begrijp, kan het dus geen kwaad en is het alleen niet zo'n prettig gehoor?

Als je "perfect" te koppeling op laat komen hoor je meestal niks...
Je kunt er echt mee doorrijden, ik heb de koppeling vervangen omdat we afgelopen zomervakantie met de caravan op pad gingen en het gaf me geen lekker gevoel.

;)

pwassink

Citaat van: )()()sT op 05-09-2007 16:51:38
Citaat van: sinat op 05-09-2007 16:44:50
Als ik het goed begrijp, kan het dus geen kwaad en is het alleen niet zo'n prettig gehoor?

Als je "perfect" te koppeling op laat komen hoor je meestal niks...
Je kunt er echt mee doorrijden, ik heb de koppeling vervangen omdat we afgelopen zomervakantie met de caravan op pad gingen en het gaf me geen lekker gevoel.

;)

Maar hij was zoals je zelf al aangaf een stukje terug nog prima ..

dusss mee leren leven.. ze zijn lawaaig maar goed ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

)()()sT