ECU KAPUTT??????

Gestart door lampie007, 05-09-2007 15:10:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lampie007

#30
Dat zijn gelijk weer een boel tips ga ze gelijk proberen..

Relais 103 had ik al doorverbonden, brandstofpomp loopt dan wel (contact in positie 2)

En wees gerust mede roffelaars zo snel gaat hij nou ook niet in de brand :eusa_angel:

En hoe voed ik zo'n bobine direct?

groeten lampie.

P.S. Foutcode's: Geloof 325 (memory failure)
                        : geloof 524(ventilator halve snelheid)
Dont drink or drive, take a volvo and fly home

rody

even een draad aan de accu leggen + 12v

lampie007

Deze draad aan de accu leggen en de andere kant van de draad aan de rode aansluiting op de bobine ??? of moet dat aan de stekker aangesloten zitten ???

Heb trouwens nu weer een andere foutcode die andere 2 zijn gewist en naar een paar keer het heen en weer trekken van m'n computer zijn die 2 nou weg.

Heb nu foutcode:521 (front HO2S preheaiting) ???
Dont drink or drive, take a volvo and fly home

rody

bij dat kleine rode draadje, laagspannings aansluiting

Tamarzilla

Stekkers van ECU goed schoonmaken ( de kontakten ).

Vaak verschillende foutcodes lijkt daar op te wijzen, weet ik uit ervaring ( was wel een ander merk (opel corsa GSI) maar het probleem hetzelfde.
Iedere keer andere foutcodes en brandende lampjes.

Succes met zoeken.

Groet,

Frank
T5, rica getuned

lampie007

#35
Heb relais 103 doorgelust (verwijdert en een draad rechtsstreeks verbonden), maar dan hoor ik volgens mij geen geluid bij de injectoren (weet niet hoe hard dit geluid moet zijn ??? Want ben namelijk nogal lawaaidoof).

De laatste foutcode is dus van de voorste lambdasensor (heb er maar een op zitten maar goed)

Als deze foutcode gereset wordt is deze na het starten er gelijk weer (lampje op dashbord gaat niet branden overigens).

Nou lijkt mij als ik een lambdasonde loskoppel, de computer er een "nul" stand voor aangeeft en deze in de noodloop schiet (dan zou die dus wel moeten lopen) dus ook dit lijkt mij niet het euvel.

Bobine heb ik direct stroom gegeven zoals mij getipt werd... geen effect.

Als ik zo een minuut of 2 a 3 aan het starten ben, durf ik trouwens geen sigaret meer op te steken zoveel benzinedampen hangen er dan.

Benzine krijgt hij dus wel..

Als ik nu een bougie pak en deze in een bougiedop plug, deze op het blok leg en hem start, krijg ik wel een mooie vonk..

Dus hij geeft ook weer een vonk..

Nu heeft hij dus gisteren ongeveer een minuut of 2 achter elkaar gelopen, maar telkens als ik het gaspedaal aanraakte sloeg hij weer af..

Zo, nu is iedereen weer op de hoogte van wat hij dus wel en niet doet..

Zoals ik al zei: hij loopt soms dus wel, (al is het van korte duur) dus dit lijkt mij ook niet het contactslot.

Dus is het al tijd om hem naar de dealer te slepen en mij te laten nemen?

Of is er nog iemand die een idee heeft?

Alvast weer bedankt.. :eusa_pray:
Dont drink or drive, take a volvo and fly home

rody

is aanslepen nog een optie?

eventueel bougies er eens uitdraaien; zekering b.pomp even eruit en zonder de bougies ff starten.

zo kan een teveel aan benz ontsnappen. dan alles terugmonteren en aanslepen...

draait de starter trouwens snel genoeg?


thuur

Benzinedrukregelaar is wel ok?


Gr :-\

rody

kun je met een led-tester eens kijken bij de injectoren of deze knippert bij het starten?

lampie007

#39
De startmotor is net een Ferrari... eh een Volvo supersnel (paar vrachtwagenstartkabels en een renault clio diesel doen wonderen).

Benzinedrukregelaar zou kunnen (zal deze week nog een benzinedrukmeter regelen om dat eens te controleren).

De injectoren zal ik morgenavond eens meten tijdens het starten.

In iedergeval bedankt voor de tips en ik hou jullie op de hoogte ;)
Dont drink or drive, take a volvo and fly home

lampie007

De Laatste stand van zaken:

Nadat mijn roffel dus een paar weken op de berm heeft gestaan, heb ik de accu eens 2 dagen aan de lader gezet.

Nadat mijn accu vol was, starten... en wat denken jullie ???

Hij loopt weer als een zonnetje :eusa_dance: ;D :D

Hij heeft (nog) geen misslag meer gemaakt!!!

Accu is alleen wel stuk maar daar zal ik morgen even een andere voor bestellen/ophalen.

Nou heb ik alleen nog wel een heeel erg GROOT vraagteken, waarom nu wel en voor een paar weken niet, heb er namelijk helemaal niets meer aan gedaan..

En hoe lang blijft hij goed lopen ???

Maar in ieder geval wil ik hierbij iedereen danken die mee hebben gedacht.

En jullie horen nog van mij!!

Thanks mede roffelaars.

Groeten Lampie.
Dont drink or drive, take a volvo and fly home

thuur

Is de auto gechipt?

Iig NU de computer resetten en de volgende keer meteen de foutcodes posten.


Gr ;)

lampie007

volgens mij is hij nog helemaal origineel..

kwa electronische delen, turbo is wel opgedraaid en er zit een dumpvalve tussen.

Volgens mij is de chip standaard (heb nog wel een andere chip liggen (nog steeds geen tijd gehad om me daar eens in te verdiepen)..
Dont drink or drive, take a volvo and fly home