Eventjes voorstellen.

Gestart door Pimbo, 05-09-2007 23:55:23

Vorige topic - Volgende topic

Pimbo

Goeiendag allemaal,

Ik ben Pim, Ben nogsteeds maar 17 jaar.
Ik ben net klaar met het verwisselen van de versnellingsbak van mijn Volvo 850 Glt project.
Hier was het differentieel van kapot geslagen door de vorige eigenaar.

Ik hoop hier nog veel informatie te kunnen delen, en ik verwacht dat, dat wel gaat lukken! :)

Groeten, sleutel & rijdse.

Scooby Doo

Hey Pim,

Welkom hier. Zal ik de eerste zijn???? Footooooooos!!!;D

Differentieel stukgeslagen ??? Wat had die man toen gevreten??  :o

We horen de verdere specs graag langskomen, alsook de foto's.

Greetz

Kenny
Puppy Power!!!

Pimbo

De man van wie de auto was, is mijn oom. Deze oom zou de auto verkopen, mijn oom is hovenier en heeft een tuincentrum. Een van de werknemers zou de auto nog even gedag rijden juist de middag voordat hij verkocht zou worden aan een marktplaatser(?). Dus de rest kan je ongeveer wel aan zien komen :-\ , flink veel gas, en flink weinig gedoseerd met de koppeling. Met als gevolg: boem kling klang en bang.

Dus ik vond dit een mooie uitdaging en heb de auto voor nogal wat minder over gekocht van de werknemer (die hem voor de afgesproken verkoopprijs van mijn oom moest kopen.).

Versnellingsbak vervangen ging vrij vlot en soepel. alleen nu moet ik mijn koppeling nog ontluchten, maar daar heb ik alweer een heel mooi topic over gevonden van Oele! ;D

Foto's zullen komen, maar niet voordat ik hem grondig gepoetst heb na een stoffig bezoek aan onze schuur.

Het is geen bijzonder auto(al blijft het een volvo 850 =P), hij is Groen, komt uit 93 of 94, en er zit zowaar een -niet veel te grote- spoiler op.  Hij staat nog op de originele velgen(met een stuk rubber natuurlijk), maar dit wou ik gaandeweg vervangen door (imi?) titan velgen.

Met mijn vriendelijke groeten,

Pim

kyro

hoi pim

en informatie is hier her en der wel wat te
vinden en te delen ;)

welkom en veel plezier hier

Pimbo

Ik heb goed nieuws, De 850 rijd weer!  ;D

Heb de versnellingsbak vervangen, koppeling(drukgroep, platen, druklager enz.).
Koppeling ontluchten was even proberen, maar na wat rondbellen bleken er 2 reservoirtjes in 1 te zitten (Rem en koppeling), wat ik dus niet wist is dat het 2e reservoir pas vult als het hele reservoir helemaal gevuld is (opening helemaal bovenin). Dus toen even met de ontluchtingspomp eraan, en even met de hand ontlucht.. En klaar was kees. Toen de voorremslangen vervangen en ontlucht, en alles werkt weer helemaal super. Schakelt, koppelt, remt strak! 8)

Groeten Pim.

Volvo 850 Eindhoven

Zo de volvo 850 staat er al ;D

nu nog even 18 worden, je rijbewijs halen en dan ben je klaar om de weg op te gaan.

mooi man wou dat ik 17 jaar was (ok ben niet veel ouder maar goed) en me alvast zo kon voorbereiden.

leuke (naar aller waarschijnlijkheid) 1e auto veel beter kun je niet beginnen  ;D
veel plezier er mee en tot ziens op het forum ;D
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

Lindert Bogers

Welkom, leuk hej beetje hobbien  ;)

Pimbo

Citaat van: Volvo 850 Eindhoven op 06-09-2007 18:31:29
Zo de volvo 850 staat er al ;D

nu nog even 18 worden, je rijbewijs halen en dan ben je klaar om de weg op te gaan.

mooi man wou dat ik 17 jaar was (ok ben niet veel ouder maar goed) en me alvast zo kon voorbereiden.

leuke (naar aller waarschijnlijkheid) 1e auto veel beter kun je niet beginnen  ;D
veel plezier er mee en tot ziens op het forum ;D

Ik bof natuurlijk wel met zo'n auto op mijn 17/18e :P,  het was ook een stukje hobby om hem weer aan de praat te krijgen, nu lach ik al het commentaar hebbend persoon uit:P, ze verklaarden mij voor gek. Maar zoals ik nu kan zien is het allemaal hardstikke mooi te doen! ook in je 1tje:).

Ik zal zo even een paar foto's neerzetten, het is allemaal niet heel bijzonder. Maar het blijft een Volvo 850=D

Pimbo

FGG

Citaat van: Pimbo op 06-09-2007 00:25:37
Het is geen bijzonder auto(al blijft het een volvo 850 =P), hij is Groen, komt uit 93 of 94,

93-er

Welkom op 't Forum, Pim.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Pimbo

Citaat van: FGG op 06-09-2007 19:42:38
Citaat van: Pimbo op 06-09-2007 00:25:37
Het is geen bijzonder auto(al blijft het een volvo 850 =P), hij is Groen, komt uit 93 of 94,

93-er

Welkom op 't Forum, Pim.

FGG

Danku, Ik zal me wel vermaken hier;).

Pim