Ferrita standaard & Ferrita sport

Gestart door Enno, 06-09-2007 21:05:07

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Op de ferrita site staat voor de 850 / x70 2 soorten uitlaten afgebeeld.

Een standaard versie, een sport uitvoering. De sport is de duurdere van de 2. Wat is het verschil?

Volgens Ferrita zou een standaard gelijkwaardig moeten zijn aan een origineel....qua geluid. Iemand daar ervaring mee?

-D©©©L-

is standaard niet gewoon "een potje van", gewone imi dus. De sport zou dan de uitlaat zijn die we hier kennen als "dikke piep" .

M a r c

De standard uitlaten van Ferrita zijn inderdaad gewoon rvs vervangingsuitlaten.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Enno

Het enige dat ik zie....is dat een standaard meer bochten heeft...bij de simons is dat ook zo....de sport uitvoering loopt gewoon rechtdoor....maar is dat het enige verschil? Beide hebben 2 dempers...i.p.v. 1 grote demper.

Enno

Bij de simons zit er nog verschil in materiaal, bij ferrita kan ik daar niets van terugvinden.

Zag trouwens vandaag wel bij montage van een ferrita dat men de bevestiging bij de eerste demper heeft aangepast. Bij mij was die uitgescheurd. Dat gebeurde dus blijkbaar vaker, vandaar een gewijzigd ophangpunt.

de boekhouder

Hoort de sportversie niet wat extra pk.-tjes te leveren ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

M a r c

Citaat van: Enno op 06-09-2007 21:42:35
Het enige dat ik zie....is dat een standaard meer bochten heeft...bij de simons is dat ook zo....de sport uitvoering loopt gewoon rechtdoor....maar is dat het enige verschil? Beide hebben 2 dempers...i.p.v. 1 grote demper.

Het gaat om het "soort" demper:  absorptie of reflectie  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

)()()sT

Citaat van: de boekhouder op 23-10-2007 10:15:11

Ja theoritisch kan het idd. wat opleveren...
Maar de 850's (T-5) die ik ken met Ferrita of andere sportuitlaat klinken zooo mooi... Is daar dan ook verschil in?

Gr. (joost die ook misschien zo'n pijpje wilt)

Enno

Citaat van: )()()sT op 23-10-2007 20:45:05
Citaat van: de boekhouder op 23-10-2007 10:15:11

Ja theoritisch kan het idd. wat opleveren...
Maar de 850's (T-5) die ik ken met Ferrita of andere sportuitlaat klinken zooo mooi... Is daar dan ook verschil in?

Gr. (joost die ook misschien zo'n pijpje wilt)

Op mijn 850 doet deze steun al veel aan extra geluid

Als je dit combineert met een Ferrita wordt het redelijk ruig...zo was mijn ervaring. En nee dit is geen standaard exemplaar. de grote "rubber" bus is massief. In tegenstelling tot het origineel.

Bijkomend voordeel is dat schokken van de aandrijflijn tot een minimum worden beperkt, en dat de auto direkter aan het gas hangt. Zonder Ferrita, zonder race kat...of met standaard kat......blijft de trekkracht echter IMO achter.