Denk aan je injectoren!

Gestart door Johann, 10-09-2007 00:15:35

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Ricardo op 11-09-2007 19:12:40
Kan er iemand mij nu vertellen of de terracotta injectors goed zijn voor +/- 300 pk?

terracotta is oranje?.

Citaat van: Jeroentjuh op 14-07-2007 20:21:59
Oranje - 310cc (bij 3 bar gemeten)
Wit - 350cc (bij 3 bar gemeten)
Blauw - 395cc (bij 4 bar gemeten? zou het zelfde boschnummer zijn als de witte?)
Groen 468cc (bij 4 bar gemeten, bij 3bar 410cc)

M a r c

Je hebt witte 350cc in je huidige blok zitten!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mitchelli

CiteerKijk nog een keer goed Jan, ik heb bij Fredriks op het scherm staan kijken en hij doet 13 (geen 12) vanaf 5300 tpm (onder vollast).... duidelijk té weinig brandstof dus. Gaat allemaal nog wel goed als je gewoon even flink doortrekt maar niet als je enkele minuten achter elkaar blijft planken. Maar ach, je moet toch weer wat te modificeren hebben? Anders wordt het zo saai    

He dat was ik  ;D  Ik heb nog eens goed gekeken naar mn uitdraai,maar kom bij hoge toeren niet boven de 12.7 . Wat is nu een ideale AF ? 12? En zijn er metertjes te koop om dat in de gaten te houden?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

JCviggen

Citaat van: mitchelli op 11-09-2007 20:09:08
CiteerKijk nog een keer goed Jan, ik heb bij Fredriks op het scherm staan kijken en hij doet 13 (geen 12) vanaf 5300 tpm (onder vollast).... duidelijk té weinig brandstof dus. Gaat allemaal nog wel goed als je gewoon even flink doortrekt maar niet als je enkele minuten achter elkaar blijft planken. Maar ach, je moet toch weer wat te modificeren hebben? Anders wordt het zo saai   

He dat was ik  ;D  Ik heb nog eens goed gekeken naar mn uitdraai,maar kom bij hoge toeren niet boven de 12.7 . Wat is nu een ideale AF ? 12? En zijn er metertjes te koop om dat in de gaten te houden?

Heeft iedereen wel een mening over maar ik zou zeggen 11.5 bij piek koppel naar 12 - 12.2 bij hoge toeren.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mitchelli

oke,maar heb je nog iets om het in de gaten te houden (metertje ofzo)

Turbobiker

Citaat van: mitchelli op 11-09-2007 20:14:29
oke,maar heb je nog iets om het in de gaten te houden (metertje ofzo)

Wideband A/F meter.
De Tussenpaus

Ricardo

Citaat van: M a r c op 11-09-2007 19:58:54
Je hebt witte 350cc in je huidige blok zitten!

Nee, je hebt zelf gezegd dat ze terracotta waren. :evil:

mitchelli

CiteerWideband A/F meter

bedankt.Zag het idd staan op et site.....

Philip850

Vraagje, in hoeverre zou het zin hebben om de injectoren van mijn glt uit 92 te laten reinigen? Zou het verschil in vermogen daarvan (erg) goed merkbaar zijn? En zou het zin hebben andere injectoren te monteren, aangezien er sowieso 1 tikt (of zou reinigen hierbij de oplossing bieden)?
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Turbobiker

Citaat van: Philip850 op 12-09-2007 23:34:07
Vraagje, in hoeverre zou het zin hebben om de injectoren van mijn glt uit 92 te laten reinigen? Zou het verschil in vermogen daarvan (erg) goed merkbaar zijn? En zou het zin hebben andere injectoren te monteren, aangezien er sowieso 1 tikt (of zou reinigen hierbij de oplossing bieden)?

Niets. Standaard hebben ze genoeg reserve om met vervuiling om te gaan. Gaat alleen, of vooral op voor getunede wagens die dicht naar de limiet gaan van de injectoren.

Gaat overigens bij tunen niet alleen om de limiet van injectoren, maar om de limiet van ieder onderdeel...
De Tussenpaus

thuur

Hij zal zeker een stuk vloeiender lopen en beter starten. Dat is mijn ervaring met een '93-er 283dkm 2.0 20V. Ultrasoonbad heb ik zelf gekocht voor minder geld dan wat een bedrijf er voor vraagt.

Ja, ik weet dat ik dan geen nieuwe filters erin heb zitten en geen testrapportje, maar gezien de enorme meuk die eruit kwam zeker het geld waard geweest. Overigens is zo'n bakkie handig voor de sieraden van de vrouw en als je toevallig met een restauratie bezig bent 8)

Gr ;)

michiel

Citaat van: thuur op 13-09-2007 01:26:12
Ultrasoonbad heb ik zelf gekocht voor minder geld dan wat een bedrijf er voor vraagt.

Bij de gemiddelde 'cartridgeinktboervulstation' mag je ze er voor een paar euro ook wel inleggen?
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

mehn

Citaat van: michiel op 13-09-2007 16:30:08
Bij de gemiddelde 'cartridgeinktboervulstation' mag je ze er voor een paar euro ook wel inleggen?

Dat heeft niet veel zin. Ze moeten aangestuurd worden.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

michiel

Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

johan283

Citaat van: M a r c op 10-09-2007 21:10:32
Flow... een 16T SF spoelt veel sneller op en is sterker in hogere toeren.

mmmh ik heb een rechte flens, wellicht op termijn gaan voor een grotere.......mooie upgrade voor de toekomst