Denk aan je injectoren!

Gestart door Johann, 10-09-2007 00:15:35

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Citeerdeze dient ook regelmatig schoon gemaakt te worden

Dat heb ik nog NOOIT gedaan, in al mijn auto's niet.
Besides, gezien de prijzen tegenwoordig van Narrow O2 sensoren is het schoonmaken (wat nooit helemaal perfect lukt) niet de moeite waard.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Eugene

Citaat van: thedoctor op 22-09-2007 18:09:58
lambda sonde is wel zeker belangrijk deze dient ook regelmatig schoon gemaakt te worden

Maar niet voor vollast, waar het hier om gaat. Want je injectors hebben geen problemen met deellast, dan past de ECU het mengsel aan (mits de lambda goed werkt).

If it's not blown, it sucks...

Joachim1

Citaat van: M a r c op 21-09-2007 23:30:36
Citaat van: Eugene op 21-09-2007 21:44:46
FPR standaard is gewoon goed. Die gaat met de turbo druk mee omhoog, dus geen probleem. Een Walbro is geen slecht idee wanneer je 18T of groter monteerd. Injectors hoeven niet nieuw(mits ze groot genoeg zijn), maar wel laten reinigen dus.

Lambda sonder doet helemaal niks wanneer je vollast rijdt. Dat ding regelt samen met de LMM het mengsel in deellast.

Maar de data die lamdasonde en LMM in deellast verzamelen wordt wel gebruikt in je vollastmap  ;)
::)  :eusa_snooty:

Joachim1

Citaat van: Eugene op 21-09-2007 21:44:46
FPR standaard is gewoon goed. Die gaat met de turbo druk mee omhoog, dus geen probleem. Een Walbro is geen slecht idee wanneer je 18T of groter monteerd. Injectors hoeven niet nieuw(mits ze groot genoeg zijn), maar wel laten reinigen dus.

Lambda sonder doet helemaal niks wanneer je vollast rijdt. Dat ding regelt samen met de LMM het mengsel in deellast.
las een eind trug dat de dikke injectoren pas bij 3,3 bar max aantaal cc kunnen doen?

Eugene

Citaat van: Joachim1 op 22-09-2007 21:57:59
las een eind trug dat de dikke injectoren pas bij 3,3 bar max aantaal cc kunnen doen?

De oranje (310cc) en witte (350cc) leveren de waarden bij 3 bar overdruk, dus 4 bar benzinedruk bij 1 bar turbodruk.

De blauwe en groene leveren de waarden bij 3.8 (of 4?) bar aangezien de auto's waar ze uit komen op die basisdruk zijn afgesteld. Groene leveren bij 3 bar ~410cc en blauwe iets meer dan 350.

matRRR

de motronic in de 850 doet niet meer dan 3 bar....
lees maar in johann's verhaal dat die specs voor die blauwe injectoren gelden voor 4 bar, die door motronic 7.*aangestuurd wordt.
Die injectoren zijn dus ontworpen voor een hogere maximale druk, echter de specs bij motronic 4.* komt enigszins overeen met de witte, maar de blauwe hebben meer over naar boven toe
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Eugene

Citaat van: matRRR op 22-09-2007 22:02:44
de motronic in de 850 doet niet meer dan 3 bar....

Ja klopt, maar de benzinedruk gaat samen met de turbodruk me omhoog (puur als compensatie). Met dank aan de RRFPR :P

Lindert Bogers

Vandaag me injectoren opgehaald.

Wilde graag weten hoe het nu precies zat nou voor €28,- p/s weet ik nu hoe het zit.
Helaas geen testrapport maar je moet het zien als een verstuivertester, straal/druppelvorming enz enz.

Ik weet nu niet wat precies de opbrengst is, wel dat ze alle 5 gelijk zijn  :eusa_think:

pwassink

Citaat van: thedoctor op 26-09-2007 18:22:38
Vandaag me injectoren opgehaald.

Wilde graag weten hoe het nu precies zat nou voor €28,- p/s weet ik nu hoe het zit.
Helaas geen testrapport maar je moet het zien als een verstuivertester, straal/druppelvorming enz enz.

Ik weet nu niet wat precies de opbrengst is, wel dat ze alle 5 gelijk zijn  :eusa_think:

Eeeh..

Ze hebben ze dus in een reinigingsbad gegooid, drooggeblazen en verder alleen optisch bekeken..  en dat voor maar voor 28 euro per stuk ..
Niet gemeten blijkbaar, want dan had je een meetrapport, en omdat ze alle 5 dezelfde behandeling hebben gehad zijn ze nu gelijk ?

Even snel gerekend .. 5 x 28 euro is 140 eurie, + verpakking en verzendkosten etc  :eusa_think:

Ik begin morgen een postorder in injectoren (meten)schoonmaken .. en stop met werken .. :eusa_whistle:

Dit is als een geintje bedoeld begrijp me heel goed, maar heb je nu niet het idee dat je een klein beetje getild bent ?   :eusa_pray:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Lindert Bogers

:eusa_snooty:

Heb wel korting gehad  :eusa_think:

Ik wilde zekerheid dat ze goed waren, €28,- is idd wel aardig aan de prijs.
Wat als ik dit nu niet had gedaan en er zou 1 injector minder geven ..........?

JCviggen

Dan was dat wel naar boven gekomen! Injectoren staan niet heel erg hoog op de "what can go wrong" lijst.
Wel goed dat ze gereinigd zijn uiteraard :) Maar voor dat geld zou ik't nooit doen. 5 nieuwe kost hetzelfde met de huidige dollarkoers.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Lindert Bogers

Zeker als je weet welke het zijn  :eusa_whistle:

M a r c

Je hebt nu toch niet je standaard injectors laten reinigen?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Lindert Bogers

Jawel, daar worden ze toch groter van  :eusa_silenced:

Eugene

Citaat van: thedoctor op 27-09-2007 18:56:28
Jawel, daar worden ze toch groter van  :eusa_silenced:

Je kunt ze misschien uitboren