Zweden

Gestart door Vertigo, 10-09-2007 10:59:58

Vorige topic - Volgende topic

Vertigo

Promotie voor Zweden op GeenStijl.nl.

Citeer
In Zweden is alles beter. Zweden is 11 keer groter dan Nederland en er wonen maar negen miljoen Zweden in Zweden. Er zijn geen noemenswaardige spanningen tussen immigranten. Zweden kent geen politici met 24/7 persoonsbeveiliging. Zweden is een liberaal relaxed land. Alle Zweedse vrouwen hebben dikke tieten en een strakke reedt en ze zijn altijd geyl (Lees ook dit onderzoek). Maar ook het gezinsleven is veel beter in Zweden, niet voor niets het land waar Ikea werd uitgevonden. Het verschil tussen de Zweedse en Nederlandse cultuur is klein. Zweden schijnen soms wat stugger te zijn, Nederlanders worden beschouwd als boertig. Daar valt dus best een mouw aan te passen. Want "De Zweedse overheid doet er alles aan om het Nederlanders gemakkelijk te maken bij de overstap."Check bijvoorbeeld dit fantastische startershuurhuis met 3.500m2 grond, heeft een woonoppervlak van 250m2 en kost slechts 725 euri per maand. Een heersend Pippi Lankoushuis met tig kamers koop je voor een ton of 3. Waarom deze advertorial? "Zweden heeft dringend nieuwkomers nodig. Het land lobbyt vooral voor het platteland, omdat daar door de vertrekkende Zweedse jeugd een gebrek aan vakmensen ontstaat. " Eerlijk is eerlijk. Zweden heeft twee nadelen. De alcohol is duur en een maximumsnelheid van 110 km/u. Maar dat zijn ook echt de enige nadelen. Dus maak de vergelijking met uw huidige land! Praktische informatie hier en hier. Töedeledökie, gåån met die bånåån!

Leuk, maar ze vergeten echter 1 belangrijk ding om zweden te promoten: de tekst "gåån met die bånåån" te voorzien van een link naar de CY 855 T-5R.

Zijn er nog meer plus- /minpunten die ze niet noemen?

thuur

Ik kan me toch herinneren dat een politicus is neergeschoten vanwege een mening...

Gr ::)

Domaso

Citaat van: thuur op 10-09-2007 11:14:06
Ik kan me toch herinneren dat een politicus is neergeschoten vanwege een mening...

Premier Olaf palme.. Dader is nooit gepakt.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Vertigo

Citaat van: Domaso op 10-09-2007 11:58:03

De pakkans is daar dus kleiner!

geldt dat ook voor verkeersovertredingen, of heeft Zweden ook een $p€€?

The Saint

Er zijn daar minder allochtonen, maar als wij gaan emigreren worden dat er natuurlijk meer...

Je hebt daar wel veel meer muggen. Een groot nadeel.

'Alles' is daar goed geregeld, maar daar betaal je ook (premies/belastingen) voor. 'Een nadeel dat ze voordeel hep.'
No shirt no shoes, no pinball

Laserblue

Citaat van: Vertigo op 10-09-2007 12:02:27
Citaat van: Domaso op 10-09-2007 11:58:03

De pakkans is daar dus kleiner!

geldt dat ook voor verkeersovertredingen, of heeft Zweden ook een $p€€?

Volgens mij wordt je in Zweden belast naar rato van je inkomen bij een overtreding ;)

Dus zorgen dat je weinig verdient ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Jur

Ik denk dat met NL vergeleken dat SE toch wel een heel ander land is. Wij gaan er nu al een paar jaar op vakantie en hebben verschillende gebieden gezien. Feit wil dat je erg veel moet reisen, alles is ver weg. En wonen in een stad als Stockholm is echt niet goedkoop...
Je kun ook de huizen niet met NL huizen vergelijken. Je moet bijvoorbeeld al twee auto's hebben als je een beetje afgelegen woont. Verder zijn er gemeenten waar heel veel Nederlanders wonen. Tja daarvoor hoef je niet emigreren dus.

Men moet wel van kou(-20 is geen uitzondering) en donker houden.

Even familie en vrienden opzoeken in NL is niet vanzelf sprekend.

Als vakantie land is het ideaal, voor emigratie moet je het land wel kennen.

Esveldt

En volgens mij neemt Zweden, Nederland als voorbeeld. Ooit een keer gelezen.

Dus over niet al te veel jaren is het daar net zo al s hier.

;D ;D ;D

de boekhouder

Is het hier dan echt zo sjips, of zeiken we gewoon graag ??!!
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Jur

Citaat van: de boekhouder op 10-09-2007 12:58:30

Wij Nederlanders zeiken toch over alles? Over het weer, de politiek...

Taranis

Citaat van: Jur op 10-09-2007 12:24:00

Helemaal mee eens. Toch zit ik er wel eens over te denken, zeker als ik dan Ief z'n topic weer eens lees ::)

Citaat van: de boekhouder op 10-09-2007 12:58:30

Beiden, denk ik. Ik vond het daar in sommige opzichten beter (ontspannen en informele cultuur in tegenstelling tot de gestresste leefstijl die we hier als normaal zijn gaan beschouwen), maar andere dingen vond ik minder zoals de idioot hoge belastingen als je een beetje redelijk inkomen hebt (ja het kan dus nog hoger dan in NL) en inderdaad moet je richting de grote stad als je uit wilt. Elk weekend 320-400 km rijden om uit te gaan wordt op den duur kostbaar ;)

Niettemin, als je naar de huizenprijzen daar kijkt en de huizenprijzen hier, dan overweeg ik het stiekem toch wel eens voorzichtig. Wat ik persoonlijk een groot nadeel vind is de onwelwillendheid van de Zweden om een 'buitenlander' aan te nemen. Ook al krijg je de baan, je verdient minder dan een Zweed.

1 groot voordeel van Zweden mis ik nog: de over het algemeen bijzonder nette en beleefde rijstijl. Hier in Nederland is zo'n rijstijl gewoon niet mogelijk door het gebrek aan ruimte en de wat vreemde mentaliteit van sommige medelanders, maar het is elke keer een verademing om daar auto te rijden... (en wat irriteer ik me dan weer als ik via de A1 Nederland weer binnen kom ::) )

Laserblue

Citaat van: Taranis op 10-09-2007 13:09:07

Helemaal mee eens. Toch zit ik er wel eens over te denken, zeker als ik dan Ief z'n topic weer eens lees ::)

Je weet toch wel dat Rauris in Oostenrijk ligt he? ::)  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

ief

Citaat van: Laserblue op 10-09-2007 13:58:20
Citaat van: Taranis op 10-09-2007 13:09:07

Je weet toch wel dat Rauris in Oostenrijk ligt he? ::)  ;D
;D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

moderators

Dit topic werd tijdelijk achter de schermen geplaatst in verband met discriminerende opmerkingen van een forumlid.
Gegeven het bepaalde in de forumregels heeft dat geresulteerd in een tijdelijke ban voor dat forumlid.

Het topic is opgeschoond en nu weer open voor discussie over Zweden.
Deelnemen aan dit forum? Hou je dan aan de forumregels
Wil je je niet aan de forumregels houden? Blijf dan weg van dit forum

viking_in_shorts

Wat is zweden voor mij? Rustig, relaxed en stil.

Wel kom je op een afspraak pijnlijk op tijd (="welkom vanaf 7 uur" is om 19:05 de tent vol) en rijden ook hier jongetjes op opgevoerde brommertjes over de weg (en dat galmt nogal door de bossen / over het meer) dus helemaal rustig is het niet. Maar als we in Nederland zijn gaat het me binnen no-time jeuken. Moet ook zeggen dat we niet in Stockholm wonen (daar stop je bv. niet voor overstekende voetgangers)