De P-78's

Gestart door MikeyQR, 10-07-2011 16:12:43

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

Citaat van: maruska op 02-09-2012 19:59:55
Citaat van: MikeyQR op 02-09-2012 19:53:52
Citaat van: maruska op 02-09-2012 19:50:05
haha, mooi weer beide licht interieur :)

in de motorruimte van de N zitten wel wat aanpak puntjes, zo het lijkt..

Dankje Mark, maar uh aanpak punjes ???

Er zijn altijd wel wat kleine dingetjes te doen aan de N of aan de R, houd me van de straat  ;D
ja, met een kleine knipoog he mike... de buis over het blok heen, zit daar geen schade aan ?
en ik weet niet of op diezelfde foto links, een slang op dat gat hoort te zitten (links in de hoek, ecu box?)

Ja dat heb ik ook bekeken die buis is nog goed wat je ziet is een schaaf plekje van de motorkap bekleding kan dus geen kwaad, en de ECU box wat je ziet is loos is ook geen gat waarom het er zit geen idee :eusa_eh:

maruska

ah, dan heb ik niets nuttigs geroepen ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MikeyQR

elianmars

Schaafplek had ik ook op de buis. Komt inderdaad door de bekleding van de motorkap. Vreemd dat dat niet lekker past. Ik heb nu een alu kleurige buis over het blok heen. Omdat ik niet wil dat die beschadigt, heb ik de bekleding verwijderd  :P

maruska

vandaar dat jouw blok niet lekker liep Marcel ;D
die bekleding is essentieel !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MikeyQR

Oh ja, die sleurhut op de achtergrond is van mijn ouders, deze zat nog achter de 850R tijdens hun vakantie in Oostenrijk  :)
Die caravan trekken met een R is volgens hun een eitje ondanks het leeggewicht van 1010 KG.
Daarom moest deze v70n ook weer een turbo hebben. :eusa_dance:

RATFINK

Sbv

IK dacht dat ze op gas zouden gaan rijden, of komt dat nog in de V70n

MikeyQR

Citaat van: Sbv op 02-09-2012 22:42:29
IK dacht dat ze op gas zouden gaan rijden, of komt dat nog in de V70n

Ja ze denken er over na om in de V70N LPI te doen, alleen ze rijden nu wel iets minder veel kmters dan afgelopen jaar dus ze weten het nog niet.

Ik wil wel LPI in de R maar moet eerst even sparen :eusa_shifty:

MikeyQR

Zo weer even een update,
Zaterdag de benzine vulpijp klem vervangen van de 850R was wel nodig ook (zie foto's  :eusa_whistle: ) ik wist dat die slecht was maar zo slecht  :eusa_wall: , maar goed na het loshalen van de oude klem goed gekeken of er nog meer verrot zou zijn maar gelukkig is er voor de rest niets aan de hand, heb gelijk de vulpijp even schoon gemaakt waar de nieuwe klem op komt te zitten en gelijk getectyleerd  ;) dus de nieuwe klem die kan nu nu weer 16 jaar mee ;D

Ook heb is een 12v aansluiting gemaakt in de kofferruimte, altijd handig om er 1 te hebben in de kofferbak. ;)

Vorigeweek ook even de V70N T-5 van mijn ouders op de brug gehad om te kijken hoe die eruit ziet aan de onderkant nou je raad het al niets te zien motor en turbo mooi droog nieuwe remmen rondon, wel even de wielen gebalanceerd want de auto trilden nogal bij 100 km/h.

De foto's

12 aansluiting, 12v afsluit dopje zelf gemaakt. ;)

Verlichting van de 12v aansluiting.

big ben

Netjes gedaan  :D, heb je ook een kleine "how-to"  :-[

Die klem kan ik ook wel even naar kijken, heb je evt onderdeelnummer  :)

MikeyQR

Citaat van: big ben op 24-09-2012 18:20:01
Netjes gedaan  :D, heb je ook een kleine "how-to"  :-[

http://i45.tinypic.com/vretdu.jpg

Die klem kan ik ook wel even naar kijken, heb je evt onderdeelnummer  :)

De klem nr. 3531428 2x en de boutjes 982758 2x was bij elkaar 20 euro zonder korting incl BTW

Een How to van de 12v aansluiting :eusa_think:
De aansteker heb ik over gehouden komt uit een bmw e90 daar zit een doorzichtig randje omheen en aan de stekker aansluiting zaten er al 2 led lampjes waar van ik er 1 heb gebruikt om bij de aan stekker te houden zodat het randje mooi oplicht met de verkichting aan deze heb ik op het RA licht aangesloten.

Bij elke 850 en x70 zit er in het rechter binnenscherm een vierkant uitsparing vlakbij de tankklep
daar heb ik dus een gat geboord in de bekleding zodat die geen contact kan maken met het binnenscherm en om constant 12v te hebben zit er LA in de kofferruimte voor de trekhaak en cd wisselaar een een rode + draad en daar heb ik nu ook de 12v aansluiting op aangesloten het enige wat ik nog moet doen is er nog een zekering extra tussen zetten. ;)

Het dopje zelf heb ik zelf gemaakt, wil er best een paar maken als er iemand interesse heeft.

Hoop dat je iets aan de info hebt :eusa_shifty:

big ben

Kan je in principe elke 12 aansluiting gebruiken? (bijv van een volvo v70N)  en deze iig met een zekering ertussen aansluiten op 12v en massa   :eusa_think: :-[

MikeyQR

Citaat van: big ben op 24-09-2012 22:21:53
Kan je in principe elke 12 aansluiting gebruiken? (bijv van een volvo v70N)  en deze iig met een zekering ertussen aansluiten op 12v en massa   :eusa_think: :-[

Ja dat is inderdaad mogelijk  ;)