De P-78's

Gestart door MikeyQR, 10-07-2011 16:12:43

Vorige topic - Volgende topic

MikeyQR

De P-78' s  8)

P-78 omdat dit bij toeval in het kenteken van de R van mijn ouders zit en de R van mij.
De R van mijn ouders hebben ze in november 2010 overgenomen van een mede forumlid, die hem op zijn beurt weer had overgenomen van een mede forumlid die had hem, jawel van een forumlid  ;D gekocht met schade aan de linker achterkant.
Dat die R schade heeft gehad maakte ze niet uit, het was fatsoenlijk gerepareerd en de prijs was aangenaam, ze hebben er inmiddels al weer ruim 16.000 km mee gereden en dan met name mijn moeder, die gebruikt de R voor haar werk.
Mijn vader wilde de R weer standaard hebben, dus de orginele uitlaat ging er onder, het filterhuis werd weer terug geplaatst, de VPB verwijderd, de remklauwen weer in de juiste kleur en een andere nieuw gespoten achterklep gemonteerd incl. nieuwe emblemen ( roestschade aan de oude klep ).
Verder werd de bekleding opgefrist met leerlak de velgen gespoten en nog diverse kleine zaken om het te completeren.
1 ding werd niet gedaan, de chip, die bleef zitten.
Mijn vader wilde weten wat deze R kon. :evil:
Tijdens een rit naar Oostenrijk ging in Duitsland het gas erop .
De R ging in rap tempo ver door de 260 km/u en leek onstuitbaar tot mijn moeder zei: ZO VIND IK HET WEL GENOEG :eusa_shifty:, dus hij moest kappen.
Zoals jullie weten heb ik er toch weer een R bij en bij toeval
zit er op het einde van de kentekens P-78.
Deze R heb ik bij een Volvo dealer vandaan in Apeldoorn en hier op 't forum is deze R ook voorbij gekomen en hij zou er niet zo fris meer uit zien dus ik was wel benieuwd  hoe de R er uit zag en inderdaad hij had veel bumperschade en wat krasjes maar voor de rest zag de R er goed uit dus ik ben gaan proefrijden met de R en dat beviel zeer goed, hij rijd dan ook bijna als nieuw dus ik heb 'm gekocht, ik weet ook wat er allemaal is vervangen aan de R onder andere een nieuwe motor die is vervangen in 2007 bij een Volvo dealer er zit dan ook een nieuw typeplaatje op de motor maar ook op de auto.
Ik heb ook de achterbumper vervangen en de voorbumper opnieuw laten spuiten  :D

Verleden week hebben mijn vader en ik de ECU's  gewisseld dus die chip heb ik nu. ;D
En ik moet zeggen, dit is echt niet te geloven je schiet zelfs weg als je al 180 rijdt en gas geeft
en inderdaad niet te stuiten. ;D
Moet het nog een keer legaal proberen bij onze oosterburen
Dit was het voor nu, ik laat wel horen wat er zoal verder met mijn R gebeurt en al heb gedaan, maar de plannen zijn om het toch ook zo veel mogelijk orgineel te laten. 8)

De P-78's samen 8)

Mijn Black Stone R  8)

Greetz
Mike.

Vulk

Mooi hoor! Krijgt de auto ook terug de originele achterlichten?

riQue

Leuk verhaal en mooie wagens Mike!

MikeyQR

Citaat van: Vulk op 10-07-2011 16:20:16
Mooi hoor! Krijgt de auto ook terug de originele achterlichten?
Citaat van: riQue op 10-07-2011 16:22:58
Leuk verhaal en mooie wagens Mike!

Dank u !! :D

De achterlichten laat ik nog even zitten, vind ik wel wat hebben bij deze kleur van de R. ;)
Echt 100% origineel hoeft de R niet te worden maar wel zoveel mogelijk. 8)

maruska

mooie foto's en wagens Mike ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MikeyQR

Citaat van: maruska op 10-07-2011 16:27:29
mooie foto's en wagens Mike ;D

Dank je  ;)
Je hebt de BS R al in het echt gezien op de meeting en van zeer dichtbij in je achteruitkijkspiegel.  :evil:  :eusa_whistle:

maruska

nauwelijks... kan me niet herinneren dat je me bij kon houden ;D
T-5R

MikeyQR

MikeyQR

Zo weer even een update.

Vorige week heb ik de de distributieriem, looprol, spanrol, spanner en waterpomp vervangen van de PB-DP hij was er nog niet aan toe maar mijn ouders wilden het vervangen hebben voor dat ze met de R op vakantie zouden gaan, ze gaan met de caravan naar Oostenrijk en de R moet dan ook in topconditie zijn  ;) (van het vervangen van de riem heb ik geen foto's  :eusa_silenced: )

Zelf heb ik mijn R verwend met verse olie + filter en de voorbanden vervangen er zitten nu 2 continentals onder, ook heb ik de airco opnieuw laten vullen er zat nog 380g in i.p.v 750g dus die is nu ook weer lekker koud, ook kwam ik er vorigeweek achter dat mijn fuseekogel RV en mijn stuurkogel LV stuk waren dus deze ook vervangen want ik ga volgende week met de R op vakantie  8)

Ik heb nog wat foto's van de mijn R van wat ik er al aan heb vervangen.

LV scherm vervangen omdat er een diepe kras ik zat.

Oud scherm er af.

Scherm + vers gespoten bumper erop

Vervangen van de motorsteun.

Oud rubber eruit.

Nieuw rubber erin.

De oude schutbortsteun

Oude en nieuwe steun.

Zo dit waren ze voor nu  ;)

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

850blues

Ik heb hier al verschillende motorsteun-tools voorbij zien komen (meestal draadeind een plankje/trespa en een dop maatje xx), maar deze lijkt wel professioneel.

Vertel eens...
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

MikeyQR

Citaat van: 850blues op 24-07-2011 18:25:09
Ik heb hier al verschillende motorsteun-tools voorbij zien komen (meestal draadeind een plankje/trespa en een dop maatje xx), maar deze lijkt wel professioneel.

Vertel eens...

Je zegt het goed, lijkt professioneel maar het is echt zelf gemaakt die zwarte dop die je ziet is eigenlijk een stuk pers gereedschap die een keer dubbel bestelt is bij Volvo waar ik toen werkte van de 2 wilde ze er 1 weggooien  :eusa_wall: , het is de zelfde maat als het rubber en ik heb toen gevraagt of ik het dan mocht hebben als het dan toch weggegooit wordt dus die gebruik ik hiervoor.
En dat rare u vormige stuk gereedschap daar kwam mijn vader een keer mee aan om het compleet te maken. 8)
Je hebt het rubber er in ieder geval zo uit en er weer in met dit tooltje.  :D

maruska

lekker bezig weer mike :)
T-5R

daytonawim

Dat ziet er goed uit, maak eens een foto's van dat tooltje voor de bovenste motorsteun, mischien kan ik eens wat fabriceren.

arjen850

Citaat van: daytonawim op 24-07-2011 22:44:50
Dat ziet er goed uit, maak eens een foto's van dat tooltje voor de bovenste motorsteun, mischien kan ik eens wat fabriceren.

Ben ik ook erg geinterreseerd in :D