850 2.5 20v of 2.0 t5 of 2.3 t5

Gestart door menne, 13-09-2007 00:07:46

Vorige topic - Volgende topic

menne

Hallo luitjes.

Ben van plan om volvo 850 aan te schaffen.
Wie kan me helpen met bepalen van een keus
Twijfel tussen 2.5 20v of een t5
en dan kom ik er ook nog achter dat er  2.0 t5en zijn (italiaanse import??)
klinkt niet zo denderend maar kan me vergissen??
Het moet een automaat worden en wat is dan de beste keus??
en waar moet ik een beetje op letten bij aankoop?

vr.gr. menne.

Enno

Ik vind een 2.5-20V die goed is ingereden & goed kan ademen wel kicken......het blijft trekken...van laag toerental tot hoog toerental.

Ik heb nooit T5 zelf in mijn bezit gehad, en vraag me ook af of ik dit ook wel wil. Mijn antwoord is nee op dit moment.

Met mijn 2.5-20V behoor ik niet tot het langzamere gedeelte op de weg. In duitsland op de snelweg kom ik tot 190 / uur voldoende mee en heb ik ook Heuvelop voldoende trekkracht om modernere auto's te snel af te zijn of om zeker niet minder te zijn dan deze auto's.

Je hebt altijd baas boven baas, maar ik denk dat een 2.5-20V zeker als je veel KM's rijdt vanuit economisch oogpunt voordeliger kan uitpakken. De extra krachten van een (getunede) Turbo zorgen ook voor extra slijtage aan de mechanische delen & wielophanging.

Dit laatste is voor mij een van de overwegingen om geen T5 te nemen. Maar het gewoon bij een NA motor te houden.

-D©©©L-

wat is je budget en hoeveel ga je per jaar rijden ?

menne

budget ongeveer 5000 euro
rijd ongeveer 10.000 km per jaar

-D©©©L-

Citaat van: menne op 13-09-2007 00:53:31
budget ongeveer 5000 euro
rijd ongeveer 10.000 km per jaar

Dat zou ik een 2.5 20V kiezen.
Voor een T5 moet je bij aanschaf zeker 1500 euro achter de hand houden, voor een niet turbo ca. 1000.
Calculeer dat in, dat bespaart je een teleurstelling achteraf.

menne

oke marco .
neem t mee met mijn besluit
thanks.

vr.gr. marco

thuur

Een origineel NLse T-5 is altijd een 2.3. Klopt de datum van uitgifte van het kenteken niet met de eerste toelating, dan betreft het meestal een import. Overigens kan dit ook makkelijk een 2.3 zijn, maar de ervaring leert anders.

Wil je fun: T-5.
Wil je lekker cruisen: 20V.

Ik zou zeggen: ga lekker proefrijden in een stel T-5s en 20V-ers en maak je keuze ;D

Gr 8)

killerbee

Dan weet ik al waar de keus op valt  ;D ;D ;D ;D ;D
Na een paar t5jes  :eusa_silenced: :eusa_silenced:

Enno

Citaat van: thuur op 13-09-2007 01:30:33

Wil je fun: T-5.
Wil je lekker cruisen: 20V.

Onderschat een goed ingereden 20V ook niet ;) Het is geen T5 maar geeft wel fun. Redelijk lineair in PK's, en over een groot bereik een hoog koppel.

Emiel

Citaat van: Enno op 13-09-2007 21:04:10
Onderschat een goed ingereden 20V ook niet ;) Het is geen T5 maar geeft wel fun. Redelijk lineair in PK's, en over een groot bereik een hoog koppel.

Totdat je hebt proefgereden in een T-5... :P

Marc O.

Beginnen in een 2.5 zodat je nog iets hebt om naar toe te leven en werken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

t5karel

Citaat van: Emiel op 13-09-2007 21:08:03

De fun komt er pas een beetje in als je gaat tunen met een t-5 ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Enno

Citaat van: Emiel op 13-09-2007 21:08:03

Ik heb nu een keer in een R gereden. IK ben nog steeds tevreden met de 2 20V's. IK zie het er ook niet van komen dat ik de overstap op korte termijn ga maken naar een T5 ;).....

Mick-850

T5 is aardig, als de turbo aanslaat vertrekt ie gewoon.
Maar ik hou het bij mijn 2.5 20v. Heerlijk relaxt met op het gas, lineare afgifte van vermogen vind ik erg prettig, niet knallen, wel snel. Met dat budget van 5000 zou ik voor de NA gaan, anders ben ik bang dat je zooi gaat kopen.
855 2.5i 20v Estate automaat LPG-wannabee 1995 215.000km

Eugene

Citaat van: Marc O. op 13-09-2007 21:10:34
Beginnen in een 2.5 zodat je nog iets hebt om naar toe te leven en werken.

Als je begint met een standaard T-5 heb je dat ook. Bovendien hoef je de auto niet te verkopen als je meer vermogen wil.

If it's not blown, it sucks...