Ombouwen 4-gaats naar 5-gaats; wat heb ik nodig?

Gestart door Taranis, 16-09-2007 21:13:09

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

You tell me? Is dat zo veel sneller dan? Ik zie hier dat het mogelijk is om in een uur de naven te wisselen... vraag ik me af of jouw manier nog zo veel sneller kan? :)

Vandaag een rondje sloperijen in de buurt afgebeld... ik ben een aantal keer voor gek verklaard (niets nieuws onder de zon dus 8) ), AutoDemontage Otte in Eindewege beweerde dat er nooit een 850 met 5-gaats naven geweest is ???, de volgende beweerde dat ik dan de naven van een 740 of een 940 moest pakken (yeah right ::) ), de volgende had er nog nooit van gehoord dat iemand dat om zou willen bouwen en verkocht die zooi niet los, enzovoorts... ik heb weinig zin om die zooi bij Rima of Elferink te halen, dat ligt niet echt op de route vanuit Goes ::)
Morgen nog maar eens wat verder bellen  :-\

haRtV70R

Ik wist niet dat die lagers etc er zo makkelijk uit gingen. Dan valt het mee idd. :) Maar je bent het serieus van plan?? Dan zal je ook moeten verlagen anders wordt het een lachertje.... :eusa_think:
[move][/move]

Taranis

Citaat van: haRtV70R op 17-09-2007 19:51:41
Maar je bent het serieus van plan??

Mits dat tegen beperkte kosten te doen is wel ja. Ik heb geen zin om nog een vermogen in dat ouwe ding te steken maar als ik 'm weg doe kan ik die Volans gewoon weer verkopen, die behouden hun waarde toch wel.

Verlagen had ik inderdaad ook al bedacht ja... weet al welke veren ik wil en op zich is dat niet zo mega-duur...

WYD

Vastzittende aandrijafasmoeren maak ik altijd los met een 1/2" wringsleutel met daarop een 1,5Meter RVS 2mm wandige pijp, succes gegarandeerd mits je ook een fatsoenlijke dop hebt.  ;)
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Eugene

Citaat van: WYD op 17-09-2007 19:55:34
Vastzittende aandrijafasmoeren maak ik altijd los met een 1/2" wringsleutel met daarop een 1,5Meter RVS 2mm wandige pijp, succes gegarandeerd mits je ook een fatsoenlijke dop hebt.  ;)

Dan ben je er nog geen tegengekomen die écht vast zit.

If it's not blown, it sucks...

rody

Citaat van: Eugene op 17-09-2007 19:57:08

probeer eens alfa 164, heb je speciale dop nodig...

bij het losdraaien auto op de grond met reservewiel kan t ook met steek/ring als je geluk hebt.

WYD

Juist wel, slagmoersleutel was een van de eerste dingen die ik had geprobeerd en niet werkte
Was bij een BX van bijna 20jaar oud. Moet eerlijk zeggen dat ik het toen niet met 1,5m pijp heb gedaan, maar een 2meter pijp, rukje eraan en met een knal was ie los. :D

reneetje

Citaat van: WYD op 17-09-2007 20:07:46

Juist wel, slagmoersleutel was een van de eerste dingen die ik had geprobeerd en niet werkte
Was bij een BX van bijna 20jaar oud. Moet eerlijk zeggen dat ik het toen niet met 1,5m pijp heb gedaan, maar een 2meter pijp, rukje eraan en met een knal was ie los. :D

Flink stuk ouwe steigerpiepe doet idd wonderen ;D
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Eugene

Citaat van: WYD op 17-09-2007 20:07:46

Die 1/2" overleeft het niet wanneer er een écht vast zit hoor. Geloof me maar, tis niet de eerste die ik gesloopt heb ;)

If it's not blown, it sucks...

WYD

Ik heb er inderdaad al een paar gesloopt, totdat ik er 1 gekocht had die niet kapot lijkt te kunnen, want hij heeft al meerdere acties overleefd  ;D
Met auto's valt het eigenlijk nog best mee. Voor m'n werk moet ik vaak ook onderhoud verrichten aan landbouwmachines, dat gaat er meestal toch nog wat ruiger aan toe.

Taranis

Rick.

Setje slotbouten, zijn meteen je nieuwe wielen beschermd. :)
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Lex!

Even voor de duidelijkheid:

Naven, lagers en schijven ? of slechts Lagers en schijven zoals ook vermeld in het topic?

Wil dit misschien ook wel doen namelijk
855 GLT
Mods: Magnecor Competition, Denso Iridium, MSD Blaster, VVIS-tuning, K&N inlegfilter, vlakke gasklep, Koni geel, Eibach Pro-kit, veerpootbrug voor, R Nivomat en stabi achter, 302 mm Zimmermann Sport, variable interval ruitenwisser,3e bankje, cruisecontrol, SIPS-bags

Johann

Citaat van: Lex! op 17-12-2007 13:41:56
Even voor de duidelijkheid:

Naven, lagers en schijven ? of slechts Lagers en schijven zoals ook vermeld in het topic?

Wil dit misschien ook wel doen namelijk

De vooras heeft een combinatie lager /naaf die tegen de fusee vast zit met 4 schroeven.
De achteras is een naaf met lagers er in die over een as komen.

In beide gevallen koop je dus naven met 5 boutgaten en de lagers krijg je er bij..
En zoals al eerder aangegeven, je komt dan 4 wielbouten tekort..  ;)

FGG

Citaat van: Taranis op 17-09-2007 19:48:54
... ik heb weinig zin om die zooi bij Rima of Elferink te halen, dat ligt niet echt op de route vanuit Goes ::)

Er zijn toch genoeg Forum-leden in de buurt van Elferink. Via via is 't dan wel weer in Goes te krijgen, lijkt me.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: