Mp3 muziek systeem

Gestart door devnull, 14-06-2003 12:12:11

Vorige topic - Volgende topic

devnull

Ik bouw al een tijdje mp3-muuziek systemen voor in huis of
in bedrijven (cafe/animatie).
Deze systemen kunnen natuurlijk ook prima in een auto worden ingebouwd. Ik maak gebruik van wat "oudere" hardware, 20-40gb
hardisks, goede geluidskaarten.  Het bestuuringssysteem is Linux of FreeBSD en draait op xmms of eigen ontwikkelde software.
Op een 40gb hardisk kunnen 10 tot 15 duizend nummers gezet worden.  Geen wisselaar meer nodig.
Ik heb weining tot geen ervaring met het inbouwen in auto's, vooral de stroom etc lijkt me ingewikkeld. Kan iemand me hiermee helpen?

Een totaal mp3 systeem, met 14inch tft  scherm kan ik al bouwen voor  350 euro. alles op en eraan.

devnull

Even nog een aanvulling:
Voor de ECHTE muziek freak is dit misschien niks daar de kwaliteit van mp3 lager ligt dan cd/dvd.

devnull

en..je kunt op de mp3 speler ook gelijk dvd/avi/wmv/mov en mpg
films bekijken..zelf onderweg cd's/dvd's  branden is mogelijk... :D

Boom

wow! Klinkt erg goed! Maareh, waar laat je dat systeem dan als je zo'n volvo bigfront hebt? En dat scherm? En hoe kan je dan die muziek uploaden?
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

devnull

Boom,

Je hebt niet perse een scherm nodig, we bouwen ook met  lcd-front ter grotte van een radio/cd frontje...dan wordt alleen een dvd film kijken onmogelijk, zelf heb ik eens een keer een scherm gemonteerd
in een Audi tussen de passagiers stoelen (opklapbaar).
Schermen zijn  van 4 tot 22 inch te koop..

devnull

gelebanaan

Leuk project! Ik wil je graag helpen en ondersteunen met  het stroomgedeelte e.d. en natuurlijk ook andere zaken! Koppeling naar big-front radio moet me ook wel lukken. Kan ik er al een bestellen?  :D

gelebanaan@chello.nl

Entuscan

Ben zelf ook met zo'n gedachte aan't spelen. (voor all-in systeem) Ik zit zelf in de High-End PC sector (hoe sneller hoe liever)