Toerental door de speakers

Gestart door Black Magic, 17-09-2007 22:43:25

Vorige topic - Volgende topic

jberg

te lage ingangsweerstand, zet een weerstand van 5 ohm in de perm. plus van je radio en je bent er gelijk vanaf, wel een zware

mitchelli

CiteerHeb je je signaal kabel naast de + kabel liggen?

CiteerIs dit zo? geef eens antwoord

enenenenen?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

daytonawim

Citaat van: mitchelli op 17-09-2007 23:09:50
Het knipperende dashboard bij de bassen kan ook komen door een zwakker wordende dynamo...

Ik denk hierbij eerder aan spanning wegtrekken over een te dun draadje :-)

Ik had een dikke radio, navigatie, dvd speler, wisselaar en 4 x 200 watt versterker zitten, direct op de accu en knipperen gingen alleen mijn ogen van de basdruk :-)

Als je bas pieken wilt opvangen kan je een hele zware (lees grote) condensator gebruiken,
maar als je dat nodig hebt, zit je wel al over een aardig opgenmen vermogen te praten.

thuur

Mensen mensen wat een lapmiddelen allemaal..

Signaalkabels nooit parallel langs vermogenskabels leggen (mocht je er langs moeten: gekruisd onder 90 graden leggen), contacten moeten blinken en deugdelijk bevestigd zijn en de massadraad helemaal terug naar de accu leggen.

Zoek maar eens op EMC ;D

Gr ;)

Black Magic

Citaat van: mitsupiet op 17-09-2007 23:12:24
Citaat van: mitchelli op 17-09-2007 23:08:02
Heb je je signaal kabel naast de + kabel liggen?

Is dit zo? geef eens antwoord ;D

Die kunnen wel eens naast elkaar liggen inderdaad, mij is altijd verteld dat de remote nooit samen mocht lopen met de cinch kabels maar dit wist ik eerlijk gezegd nog niet.

Over de ground loop heb ik ook nagedacht alleen na eerder al 2 fader regelaars defect te hebben zien gaan ben ik niet meer zo te spreken over de kwaliteit van de onderdelen van conrad dus iets voorzichtiger geworden.

De cinch kabels moeten vervangen worden omdat er inderdaad speling op de aansluiting zit alleen resulteerd dat in uitvallen van speakers dus weet niet helemaal zeker of dat ook effect heeft op de zoemtoon

mitchelli

Citeermassadraad helemaal terug naar de accu leggen.

dit ben ik niet met je eens.Hierbij heb je alleen maar meer amperes nodig om hetzelfde te krijgen.Hoe korter de draad hoe beter.

mitchelli

CiteerDe cinch kabels moeten vervangen worden omdat er inderdaad speling op de aansluiting zit alleen resulteerd dat in uitvallen van speakers dus weet niet helemaal zeker of dat ook effect heeft op de zoemtoon

Heb er ervaring mee dat dit wel resulteerd in zoemend geluid  :)

mitsupiet

Ik denk dat ik al weet waar het probleem zit. ???

Het zou me eerder verwonderen als er geen jank in zou zitten. :evil:

Te hard geschrobt.......

Black Magic

Citaat van: mitsupiet op 17-09-2007 23:25:51
Ik denk dat ik al weet wat het probleem zit. ???

http://img407.imageshack.us/img407/1160/autoresultaat007rq8.jpg

Het zou me eerder verwonderen als er geen jank in zou zitten. :evil:

Ho dit was een tijdelijke situatie, ik heb de plus kabels inmiddels allemaal op maat gemaakt

thuur

Citaat van: mitchelli op 17-09-2007 23:21:31

dit ben ik niet met je eens.Hierbij heb je alleen maar meer amperes nodig om hetzelfde te krijgen.Hoe korter de draad hoe beter.

Dat mag je niet met mij eens zijn, geen probleem ;D

Ik vertrouw op mijn vuistdikke boeken en het bijbehorend diploma 8)

EDIT: wat een bende die kabelboel :eusa_wall:

Gr :)

Black Magic

mitsupiet

Citaat van: thuur op 17-09-2007 23:27:55
Citaat van: mitchelli op 17-09-2007 23:21:31

Dat mag je niet met mij eens zijn, geen probleem ;D

Ik vertrouw op mijn vuistdikke boeken en het bijbehorend diploma 8)

Gr :)

Theorie :evil:

Ik vertrouw op zes jaar bedrijfsleiderschap van een auto hifi winkel en het duitse kampioenschap in de klasse tot 100 Watt

Praktijk ;D

Te hard geschrobt.......

thuur

Citaat van: mitsupiet op 17-09-2007 23:31:56
Theorie :evil:

Ik vertrouw op zes jaar bedrijfsleiderschap van een auto hifi winkel en het duitse kampioenschap in de klasse tot 100 Watt

Praktijk ;D

Prima :D

Ik sluit het in 1x goed aan :eusa_whistle:

Gr 8)

mitchelli

CiteerDat mag je niet met mij eens zijn, geen probleem

Ik vertrouw op mijn vuistdikke boeken en het bijbehorend diploma

Ik had er geen kwade bedoelingen mee ofzo.Ik dacht alleen,hoe korter de kabel,hoe minder weerstand......maar da`s mijn opvatting.Heb er ook voor gestudeerd  8)

daytonawim

Vraag:

Ik heb toch een rete dure,goede, en dikke cinch kabel gekocht, en daar zit de remote draad gewoon in het midden tussen de twee signaal kabels, hoe zit dat dan ????

Die heb ik dus gewoon gebruikt.

De massa pak ik weg, van het massa aansluitpunt bij het achterlicht.