welk merk, Landi,OMVL,bigas....?

Gestart door sammykazie, 17-09-2007 23:37:25

Vorige topic - Volgende topic

sammykazie

Ben juist de nieuwe trostse eigenaar van een 850 2.0l van 10/94.
Nu nog een gas instalatie erin en we zijn weg. Maar welk merk??
Heb al een paar prijsoffertes laten maken maar weet niet goed welk systeem te kiezen eusa_think.
Ofwel een Bigas Pegaso-systeem of een elektronisch systeem van het merk OMVL of derde optie een LANDI  C97i systeem.
Moest er iemand al ervaring hebben met een van die merken,systemen en me daaromtrend raad kan geven laat me iets weten.
In mijn Toyota had ik een systeem van OMVL en heb daar toch 170dkm zonder problemen mee gereden.(buiten een verbrande klep...)

Grzzz...Sam.

daytonawim

Als je het simpel en goed en goedkoop wil doen, gewoon een verdamper systeem van vialle.

De dure oplossing is een Lpi systeem, (met nagenoeg geen vermogens verlies)

Ik was erg tevreden over de verdamper installatie in de 20v.

sammykazie

Heb nog geen prijsofferte gekregen van het merk vialle met verdamper. Moet ik eens nagaan. Bedankt voor reactie.

de boekhouder

Ik heb een OMVL installatie, maar nog maar 20.000 km.'s.
Het scheelde ongeveer 700,= met een Lpi van Vialle, maar die heeft dan weer nauwelijks vermogensverlies. Een verdamper kan ooit stuk gaan (ik meen rond de € 600,= vervanging), maar de pomp in de ringtank van een Lpi ook en die zijn ook niet gratis. Voor een turbo motor is een Lpi een must, ik dacht trouwens dat een verdamper installatie icm. een lmm. geen aanrader is, maar blijkbaar kan dat dus wel goed gaan. In jouw geval echter niet aan de orde ?
Het prijsverschil tussen een Landi lsi en een Vialle Lpi is niet zo groot. In dat geval zou ik voor de Vialle gan.
De meningen over de storingsgevoeligheid van de diverse systemen lopen hier nogal uitéén. Vandaar dat ik voor de goedkoopste oplossing heb gekozen.

Succes met de keuze !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Enno

Mij is eveneens een OMVL installatie aangeraden. Ik ben me alleen aan het beraden of ik toch  niet een LPi wil, dit vanwege de te bewandelen weg met de 850. Vanwege vermogensverlies misschien toch kiezen voor een LPi installatie.....of andere alternatieven.....met multipoint injectie.....waarbij het vermogensverlies tot nihiel wordt beperkt.

de boekhouder

Enno, jij hebt volgens mij een lmm.; mij is verteld dat een verdamper in combinatie hiermee wat extra risico oplevert (volgens mij in verband met het grotere risico op backfire bij een verdamperinstallatie en de hier opvolgende schade aan de lmm.: kassa !). Daar zou je nog eens naar kunnen vragen.
(dd.)

Enno

Daar had ik al naar gevraagd. Volgens mij is het zaak dat de auto goed is qua ontsteking & vacuum lekkages....

Het schijnt dat OMVL installaties verder goed functioneren met een 20V. IK ben er alleen nog niet uit of het wenselijk is vanuit vermogens oogpunt.

de boekhouder

Backfire ontstaat door onjuiste afstelling (van de ontsteking). Als die in orde is, zal het wel loslopen. Ik heb een 10v en heb er dus niets mee te maken (wel met backfire, overigens niet gehad, maar geen lmm.).

Ik merk overigens geen verschil tussen benzine en lpg rijden. Geen idee over hoeveel vermogensverlies we eigenlijk praten. Is dat het prijsverschil waard ?
(dd.)

daytonawim

Ik heb in 200.000 km geen backfire gehad, wel regelmatig bougie's en en verdeler
vernieuwen, de bougeiekabels kunnen en zwakke plek zijn.

De verdamper kan idd stuk, na 400.000 km gaf de mijne de geest.

Ik had niet het gevoel vermogen te kort te komen.

Maar ja keuze is uiteraard persoonlijk, maar 700 euri verschil is wel 1500 keiharde guldens.

sammykazie

Bedankt voor de reacties.
Voorlopig gaat mijn voorkeur naar  bigas pegaso-systeem. De beste prijs en volgens de verkoops uitleg zag het er het beste uit :eusa_think: :eusa_think: 
Toch nog maar eens een nachtje over slapen.

Ludo

Citaat van: sammykazie op 18-09-2007 17:29:50
De beste prijs en volgens de verkoops uitleg zag het er het beste uit :eusa_think: :eusa_think: 

je weet ook dat de beste verkoper, de grootste bedrieger is?.

:evil:

Enno

Citaat van: de boekhouder op 18-09-2007 09:56:27
Backfire ontstaat door onjuiste afstelling (van de ontsteking). Als die in orde is, zal het wel loslopen. Ik heb een 10v en heb er dus niets mee te maken (wel met backfire, overigens niet gehad, maar geen lmm.).

Ik merk overigens geen verschil tussen benzine en lpg rijden. Geen idee over hoeveel vermogensverlies we eigenlijk praten. Is dat het prijsverschil waard ?

Gezien het feit dat een LPi meer vormogen levert...dan een benzine auto. En een dampgas installatie altijd minder vermogen levert...zeker diegene met venturi is het wel iets om je af te vragen. als je je er aan gaat ergeren na verloop van tijd...denk ik dat je achteraf spijt kunt krijgen. Ik ben er nog niet uit op dit moment.....

elmarconi

Citaat van: Enno op 19-09-2007 01:21:23
Citaat van: de boekhouder op 18-09-2007 09:56:27

Gezien het feit dat een LPi meer vormogen levert...dan een benzine auto. En een dampgas installatie altijd minder vermogen levert...zeker diegene met venturi is het wel iets om je af te vragen. als je je er aan gaat ergeren na verloop van tijd...denk ik dat je achteraf spijt kunt krijgen. Ik ben er nog niet uit op dit moment.....

Al dat gejammer over vermogenverlies... Op LPG rij je vwege de kosten, en uiteraard het milieu  ;D
Er zullen weinig mensen zijn die LPi erin zetten vwege de vermogenswinst, omdat je nogal wat extra kilo's hebt mee te slepen. Verschil in vermogen (lees koppel) onder de pak 'm beet 4000 rpm zal nauwelijks merkbaar zijn, daarboven wel. Staan wel ergens plaatjes van meen ik. Zoekerdezoek. Bij mij zat LPi er al in, ben er blij mee. Maar een goede verdamper zou ik ook niet laten staan hebben. Elk systeem heeft zijn voor- en nadeel.

Zoals altijd, you get what you pay for...
Loopt er niet een poll in dit subforum welk systeem men heeft?
--
Autogas Inside . . .

Ludo

Citaat van: elmarconi op 19-09-2007 09:23:25
Elk systeem heeft zijn voor- en nadeel. 

zo is dat.  :eusa_clap:

maar als je mag kiezen, liefst een systeem met zo weinig mogelijk electronica.  ;)

de boekhouder

Over welke prijzen hebben we het eigenlijk in voorkomend geval ?
Bijvoorbeeld verdamper, pomp (in tank: lpi) ?
(dd.)