Vlamdover 2.4 benzine?????

Gestart door solexpaul, 18-09-2007 17:22:04

Vorige topic - Volgende topic

solexpaul

Vandaag even het gasklephuis van de V70 2.4 schoongemaakt, zat vol met troep en de motor reageert nu soepeler op het gas.

Nu wilde ik ook de vlamdover in de carterontluchting schoonmaken maar ik kon deze nergens vinden. Ik heb in Vadis gekeken en daar staat hij niet, betekent dit dat er helemaal geen vlamdover in zit ? Ook heb ik gehoord dat de nieuwe 2.4 motoren geen last meer hebben met een verstopte carterontluchting, wat is jullie ervaring hiermee?

Groet,

Paul (die bij de 740 / 940 deze elke 10000 km schoonmaakte)
940 B230FB ZF4HP22 donkergroen metallic 1992
Prius Business edition 2006
Mercury Sable 3.8 LS (langlopend reparatieproject) 1992

thuur

Het is een officiele modificatie geweest om de vlamdover weg te laten. Vanaf welk moment dat is geweest weet ik niet.

Ik weet niet of jij een andere variant van de olieafscheider hebt, maar dat moet wel zo te horen ;D

Gr ;)

mehn

Citaat van: thuur op 18-09-2007 17:25:53
Vanaf welk moment dat is geweest weet ik niet.

MY1997 als ik me niet vergis

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Enno

MY 97...V70 2.5-20V heeft ook na 463.000 KM nog de vlamdover.  Misschien later in het MY 97 of MY98 weggelaten als officiele modificatie. Maar niet bij mijn V70.

solexpaul

Dank jullie wel, hoef ik niet verder te zoeken.

Groet,

Paul

Jeroentjuh

Een 2.4 met de electronische gasklep heeft geen vlamdover.....

EdWip

Klopt geen vlamdover.

Paul,

ik heb ook een 2.4 ('99) maar ik heb het idee dat de carterontluchting wel verstop is. Bij mij zie je nl. een 'stroompje' olie vanuit de carterontluchting in de inlaatslang lopen. Mogelijk is dat bij jou ook het geval omdat je gasklep smerig was.

Sinds ik de cv afgekoppeld heb zie ik aan de bougies dat de verbranding ook veel beter is. Dus niet meer beroet. Ook minder olieverbruik.

Bij mij staat i.i.g. een schoonmaakbeurt op het programma (ik was al een keer begonnen maar die poging is gestrand omdat ik de benzineleiding niet los krijg van de injectorrail). Is een ander systeem dan bij de ouder types. Weet iemand hoe je die los krijgt?

Gr. Edwin

solexpaul

Dat 'stroompje' olie is in ieder geval heel normaal, zolang het er niet met druppels inkomt maakt het niets uit. Dit is slechts een laagje oliedamp. Zit je carterventilatie verstopt dan komt hier helemaal geen olie meer door. Dat de gasklep smerig is is ook normaal vandaar dat deze af en toe even gereinigd moet worden.

Groet,
Paul