klein vacuumvraagje

Gestart door beb, 21-09-2007 19:22:47

Vorige topic - Volgende topic

beb

In navolging van Thuur z'n fantastische beschrijving voor het schoonmaken van de gasklep en stationairregeling ben ik aan de slag gegaan. Bij mij was het hoog nodig want alles zat aangekoekt. Omdat ik niet zoveel verstand heb van deze motoren ben ik wat loszittend leidingen tegengekomen. Klein maar toch loszitend.

* op het luchtfilterhuis komt inkomend een vacuumleiding binnen op de deksel, daarboven gaat er weer 1 uit. MAAR WAARHEEN, bij mij zit deze los. Ik voel deze vacuum trekken en mijn motor iets in toeren minderen als ik em dicht zet.

*Bij de vulling voor je ruitenwisservloeistof zitten bij mij 2 losse leidingen, waar zijn deze voor?

Ik heb ook alle andere slangen nagelopen maar hoorde niets sissen dus denk dat ik kan aannemen dat alles dicht is. Maar toch loopt de motor nog rond de 1000 toeren. Op zowel lpg al benzine.  Hebben jullie nog verdere tips om het toerental omlaag te krijgen??

mehn

Citaat van: beb op 21-09-2007 19:22:47
*Bij de vulling voor je ruitenwisservloeistof zitten bij mij 2 losse leidingen, waar zijn deze voor?

Ik denk dat je de ontluchting van het ruitensproeierreservoir bedoelt.
Vul het reservoir maar eens, dan zal er wel lucht en later schuim uit de 2 slangetjes komen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Hebben jullie nog verdere tips om het toerental omlaag te krijgen??

ik denk dat je zelf het antwoord al geeft.

* op het luchtfilterhuis komt inkomend een vacuumleiding binnen op de deksel, daarboven gaat er weer 1 uit. MAAR WAARHEEN, bij mij zit deze los. Ik voel deze vacuum trekken en mijn motor iets in toeren minderen als ik em dicht zet.

zit er bij de gasklep geen aansluiting waar dit slangetje op kan?.

beb

Nee, ik heb alles nagekeken of ik ergens een heel dun slangetje op kon duwen. Maar kon niets vinden.

Weten jullie hoe de kleppen worden gestuurt in de verdeelkastje/Tstuk onder het luchtfilter? Dus het kastje waar de inlaatslang op gaat en de slang die naar de achterkant van het blok gaat (aluminium ribbelbuis bij mij) en het luchtfilter, ik zag hier 1 of 2 kleppen in zitten. Op lucht/vacuum misschien????

Ik snap nog steeds niet hoe ik een foto moet uploaden, snap wel hoe maar het lukt me nog niet, dus daarom deze manier van uitleg.

Het loszittende slangetje op het luchtfilter is echt een superdun hardplastic slangetje met een haaks rubber dopje eraan, en hij is ergens vanaf gebroken want er zit nog een klein stukje hardplastic buis in. Het is het bovenste slangetje op de deksel van het luchtfilter er strak onder zit nog een luchtslang rechtstreeks van de ''kerstboom??''

Maar het scheelt niet 200 toeren als ik dit slangetje dicht druk. Dus misschien toch nog een ander lek?? Wat zal er gebeuren als ik er van dat gasdetectie spul opspuit wat je ook op een gasleiding spuit wanneer je op lekkage controleert? Want met remmenreiniger merkte ik namelijk bijster weinig.

MEHN, thanks was mijn vermoeden toch juist.

Ludo

het bovenste slangetje gaat normaal naar de olieafscheider, onder het inlaatspruitstuk.

Ludo

op deze afbeelding is zichtbaar hoe de slang loopt.

Misha

Ik weet welke je bedoelt.
Er zitten twee aansluitinkjes op : 1 is zwart hardplastic, de andere is een rubber elleboogje met zachtere kunstof leiding.

De zwarte (bovenste) loopt normaal gesproken naa de Warm/Koudklep van de de luchtfiltervoorverwarming.
De andere (Witte) loopt volgens mij of naar het vacuumverdeelstuk of daar vlak in de buurt.

Die andere (zwarte) kun je als hij niet is aangesloten of zelfs afgebroken, gewoon afdoppen op het luchtfilterhuis (bijv stukje benzineslang met een schroefje erin), je kunt ook een dopje halen bij de dealer hiervoor (is dezelfde als die op het vacuumtorentje)

Kan verder geen kwaad.

Ik zelf heb dat hele T-tuk leeggetrokken voor meer lucht, en er zit dus geen klep meer in én de hele uitgang naar de zilveren ribbelbuis (warme lucht invoer) heb ik dichtgelast/soldeerd.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

beb

thanks mannen,

Mischa zijn omschrijving is hetgeen ik zocht. Op het plaatje van Ludo kon ik niet echt mijn situatie terug vinden.

Ik ga het afdoppen en als het toch een negatieve uitwerking heeft dan horen jullie nog van mij.

Maar de motor loopt nog steeds rond de 1000 toeren. Is dit dan nu dan normaal na 385000 km waarvan 3 ton op lpg of moet ik toch nog verder gaan zoeken naar een lekje?

Thanks u allen voor deze super service.

Misha

Citaat van: beb op 22-09-2007 11:08:47
thanks mannen,

Mischa zijn omschrijving is hetgeen ik zocht. Op het plaatje van Ludo kon ik niet echt mijn situatie terug vinden.

Ik ga het afdoppen en als het toch een negatieve uitwerking heeft dan horen jullie nog van mij.

Maar de motor loopt nog steeds rond de 1000 toeren. Is dit dan nu dan normaal na 385000 km waarvan 3 ton op lpg of moet ik toch nog verder gaan zoeken naar een lekje?

Thanks u allen voor deze super service.
Op het moment dat je de steker loslaat of deze niet goed werkt (degene die op de stationairregelaar vastzit), gaat de auto ook aanzienlijk meer toeren stationair lopen.
maar dan praat je echt over 1300 toeren.

Overigens loopt de mijne 900-1000 toeren, maak me er verder niet druk over, heeft hij altijd gedaan.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het