Vancouver!

Gestart door Chris, 21-09-2007 21:45:43

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Ja beste mensen, ik ben nog steeds in beautiful British Columbia. Ik moest hier ook maareens wat van me laten horen.

Het is echt geweldig hier :). Volgende week keer ik weer terug naar ons lage landje, ik zal dan eens wat foto's plaatsen hier van dit prachtige stukje van onze aardkloot! Heb een heleboel mooie dingen gezien. Zit nu aan het einde van de reis die me van Vancouver naar de Rocky Mountains heeft gevoerd. Van daaruit terug naar Vancouver Island om nu af te sluiten met een aantal dagen in deze fantastische metropool.

Overigens best wel veel Volvo's hier. Je ziet heel veel S60's, maar ook de 850 en S70 zijn hier vaak te zien. Uiteraard ook daarvan een aantal foto's gemaakt ;).

Moet zeggen dat ik de roffel wel heel erg mis. Hebben hier rondgereden in een Buick Allure 3,8 ltr. Typische Amerikaanse bak waarbij je jezelf voortdurend afvraagt of je hem wel zelf bestuurt met die overmatige stuurbekrachtiging. Maargoed, al met al reed hij niet heel slecht. Zal wel heel blij zijn als ik weer mijn eigen PK's mag aanspreken, wat mij betreft mag zo'n 3,8 ltr motor wel wat meer leveren  :eusa_think:

Reitse

En welkom in de lijst van velen die lyrisch zijn over dat stukkie aarde ;)

Als je richting Rocky's gegaan bent ook Banff/Jasper bezocht?

ief

Mooi daar, heb 3 jaar geleden een 3-weekse rondreis gemaakt daar.
Vergeet niet naar Tofino te gaan op Vancouver Island, is erg leuk.
Ow en als je van dikke steaks houdt?...The Keg...vraag er maar eens naar.
Veel plezier nog.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Chris

Citaat van: Reitse op 21-09-2007 21:53:11

Beide bezocht... Jasper was onze laatste stop in de Rockies. Zijn via Mount Robson Nat. Park teruggereden. Vooral Banff is echt een geweldig stadje :). Het mooiste vond ik toch echter wel overnachten op Rogers Pass in Glacier National Park... man man man. In the middle of nowhere alleen een hotel en een visitor centre... dat was wel apart.

Chris

Citaat van: ief op 21-09-2007 21:55:50
Mooi daar, heb 3 jaar geleden een 3-weekse rondreis gemaakt daar.
Vergeet niet naar Tofino te gaan op Vancouver Island, is erg leuk.
Ow en als je van dikke steaks houdt?...The Keg...vraag er maar eens naar.
Veel plezier nog.

Tofino al bezocht en ook The Keg heb ik al weten te vinden (tevens in Victoria ;D). Overigens zal daar ook vanavond gegeten worden ;).

Reitse

Citaat van: Chris op 21-09-2007 21:57:26
Citaat van: Reitse op 21-09-2007 21:53:11

Beide bezocht... Jasper was onze laatste stop in de Rockies. Zijn via Mount Robson Nat. Park teruggereden. Vooral Banff is echt een geweldig stadje :). Het mooiste vond ik toch echter wel overnachten op Rogers Pass in Glacier National Park... man man man. In the middle of nowhere alleen een hotel en een visitor centre... dat was wel apart.
Mooi he dat Lake Louise ;) apart kleurtje ook...

Veel plezier nog daar enneh, foto's!!! ;D

Turbobiker

Citaat van: Chris op 21-09-2007 21:45:43
Zit nu aan het einde van de reis die me van Vancouver naar de Rocky Mountains heeft gevoerd.

Dat is niet zo ver... Pakweg... 100 meter? ::)
De Tussenpaus

The Saint

Klinkt allemaal errug goed Chris!

Geniet R maar lekker van, wij werken ons wel rot. Als we niet in de file staan of Idols VII zitten te kijken...  ;)
No shirt no shoes, no pinball

llinssen

Paar kleine tips die ik de moeite waard vond:

mooi kantoorgebouw in Vancouver
Rondje stanley park
Uit in Granville Island.
8West Pender street: smalste (minst diep) kantoorgebouw.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

why-not

10 jaar geleden ook een rondreis daar gemaakt en nog een stuk van de states meegenomen, ( o.a. Yellowstonepark  :eusa_drool:), en het is tot nu toe de mooiste reis geweest.
je krijgt gelijk het 'emigratiegevoel' als je daar rondrijd  ;D

KUKO (Rob)

Ik ben in 1998 daar geweest Kamloops , Revelstoke, Banff , Jasper, geweldig en ik ga zeker nog een x terug. Ik deed de rit wel per camper.

Chris

Zo zo, toch enkele forummers die dit mooie stukje aardkloot ook hebben bezocht!!.

Helaas weer in Nederland nu. Heb het onwijs naar mijn zin gehad hier. Ik zal deze week nog wat foto's uploaden... kan iedereen hier ook meegenieten! ;D

Johann

Ook in 8 uur en 20 minuten teruggevlogen?

Chris

Citaat van: Johann op 27-09-2007 18:04:12
Ook in 8 uur en 20 minuten teruggevlogen?

9 uur erover gedaan...  :eusa_shifty:

Freakybaby

Tegenwind gehad?

Is erg mooi daar... En 9 jaar geleden vond ik het ERG indrukwekkend
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn