Centrale deurvergrendeling hapert.

Gestart door hpkevertje, 21-09-2007 22:39:10

Vorige topic - Volgende topic

hpkevertje

In mijn 850 Estate van '96 heb ik bij aankoop naast een LPG-G3 ook een afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling laten monteren.

Dit is een origineel Volvo accessoire: een stuk elektronica in een zwarte behuizing, gemonteerd achter het dashboardkastje.  Kon zo worden ingeplugd, alles was al voorbedraad.

Ik wilde dat hebben omdat bij een oudere auto de kans op een probleem met een slot toch wat groter is.

Werkte in eerste instantie uitstekend maar na een paar maanden deed de afstandsbediening het niet meer.  >:(  Een paar dagen later echter weer wel.
Ditzelfde herhaalde zich een paar maal   :) :( :) :( :) :( , waarna ik besloot om de garage te bellen:
"ja, dat hadden zij kort daarvoor al eerder meegemaakt" en ze zouden een nieuwe unit bestellen.

Ik kwam er op een gegeven moment achter dat de achterdeur niet op slot ging en de andere deuren wel. Bij het bedienen van het slot met de sleutel merkte ik dat er af en toe een zwaar punt in het slot zat. Op die momenten deed de afstands-bediening het ook niet. Ik vermoed dat de vergrendeling dan te veel stroom trekt, wat de elektronica in de unit niet kan leveren, waardoor geen enkele deur meer op slot gaat.

Ik heb het slot flink ingepoten met WD40 en met de sleutel ....tig keer open en dicht gedaan tot het soepel ging werken.

Het probleem heeft zich al een paar weken niet meer voorgedaan dus ik ga er vanuit dat het is opgelost !!  ;D

de geneRaal

je wordt nog eens handig,hans!    :eusa_clap:

nu maar hopen dat het blijft werken  ;)

gr maus
Blackstone under construction

hpkevertje

Citaat van: de geneRaal op 22-09-2007 11:26:57
je wordt nog eens handig,hans!    :eusa_clap:

nu maar hopen dat het blijft werken  ;)

gr maus

Onderschat mij niet !! Ik was altijd al handig en vooral met een spuitbus. ;D
Waarom moeilijk als het makkelijk kan?

Ik heb trouwens ook mijn lampjes in de cockpit vervangen, viel trouwens best wel mee.

Ik ga meer onderhoud en verbeteringen doorvoeren maar op dit moment is niets urgent. Als zich zaken voordoen waarvan ik dank dat anderen er ook wat aan hebben, dan publiceer ik dat. Zo werkt het hele forum toch ook?
Gr. Hans.

san

Zet hem hier maar even neer,er waren zoveel topics over dit voorval  ;)

Heb onlangs van Volvobug een veertje voor de deurklink (bestuurderszijde) gekregen en vervangen.Na terugbouwen van de handel werkte de CV via de AB niet optimaal meer.
Dan wel open dan niet,alleen met sleutel de bestuurderskant kunnen openen.
Dan wel dicht dan niet,dus alleen de bestuurderskant dicht met sleutel.

Via raamschakelaar bestuurderszijde gaan de ramen wel allemaal open alleen het tankklepje niet.
Ook de knop om alles te locken en unlocken werkt niet.

Op het forum stond wel eens iets over microswitches dus,vandaag weer de hele boel los gehad incl. deurpaneel,slot eruit en schoongemaakt en weer licht ingesmeerd en teruggebouwd.

De onderste switch is voor de rode deurlampjes,die doen het!
De andere is denk ik voor de vergrendeling?
Alles loopt normaal en is volgens mij niet erg versleten....

Nu werkt het weer iets beter maar blijft de passagiersdeur dicht,palletje gaat wel omhoog maar deur kan je van buiten en binnen niet openen.

Nu wilde ik het bovendek verwijderen om de zender te bekijken die op je instrumentenpaneel zou moeten zitten,maar het dek blijft steken ter hoogte van mijn dashboardkastje.Zijkanten,roosters,speakerkapjes,binnenwerk is eruit en alle torxs ook.Of moet ik nog iets loshalen?

Vreemd verschijnsel...

Oh ja - min van de accu ook even losgehaald voor ik begon met de operatie" ...Volvo".

ducbertus

San,

kan het zijn dat je de passagiers airbag nog vast heb zitten. deze kun je vanuit de ruimte waar het dashboardkastje zit los halen.
wel eerst de accupolen los halen als je de airbag verwijderd. anders krijg je een foutmelding die alleen via de ODB gerest kan worden.

Bertus