Project Grasmaaier

Gestart door Eugene, 22-09-2007 22:25:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eugene

Kijk, dat scheelt alweer 8)

De auto liep stationair een beetje onregelmatig, maar een nieuwe lambdasonde heeft dit opgelost. Denk dat de Injectors nog wel in orde zijn.

If it's not blown, it sucks...

fearless

Kwam vandaag toevallig gegevens van stalen velgen voor een Renault Vel Satis tegen.

7x17 5x108x60 ET50

Ik zeg bestellen, verbreden en er onder pleuren, kunnen die andere onder de 850.  ;D

Eugene

Sounds like a plan :evil:  :eusa_dance:

Naafgat is alleen te groot volgens mij. 850 enz... hebben toch 57,1mm?  :eusa_think:

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: M a r c op 12-11-2007 20:27:39
850 is 65,1mm

Hmm, dan moet ik eens gaan informeren of dat naafgat uitboren mogelijk en een beetje betaalbaar is...

En natuurlijk Renault eens bellen wat zo'n velgje mag kosten

If it's not blown, it sucks...

fearless

Eventueel ook universeel te verkrijgen.... www.alcar.nl

BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

-D©©©L-

Qua 17" verder nog:

Citroen C6 - 7 x 17 5-108 ET32 (Type T)
Peugeot 407 - 7 x 17 5-108 ET48 (Type 6*RHR/XFU/3FZ/RFN )

Of het naafgat past ? geen idee.


wepster

en anders kunje deze firma nog eens benaderen die zitten niet zo ver weg en ik denk dat die jou zeker willen helpen voor een leuke prijs  ;D
oja vraag me niet hoe ik aan het adres kom want ik mag mijn klanten niet prijs geven  :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

http://www.kronprinz.de/home.html


veel suc6

pimsam

#159
Citaat van: martijn. op 09-11-2007 17:45:42
Citaat van: pimsam op 09-11-2007 08:47:41
Hee leuk, zie dit topic nu pas. Ik heb jaren een 940 Estate 16V gehad.

Ik heb niet alles doorgelezen dus mogelijk is het al gemeld. De 16V motor heeft één zwak punt: de poeliebout van de oliepomp. Deze dient met een relatief (te) hoog moment te worden aangedraaid waardoor deze kan breken. Aangezien de oliepomp door de distributieriem wordt aangedreven kun je de gevolgen wel raden.
Origineel is de poeliebout een M8 8.8. Ik had deze bout vervangen door 12.9 maar een 10.9 voldoet ook. De originele bout had behoorlijk wat haarscheurtjes in de steel toen ie vervangen werd.

Verder een leuke motor die qua kop veel overeenkomsten heeft met de 20V motoren. Alleen het onderblok is totaal anders (externe oliepomp, 2 balansassen, gietijzer etc).


Bij dit blok is die bout samen met de riemen vernieuwd, op de manier zoals Volvo dit voorschrijft met originele onderdelen.

Dan zit er dus weer een 8.8 bout op de poelie.  :eusa_doh: :eusa_naughty:

Eugene

Iemand intresse de grasmaaier over te nemen. Zat al een hele tijd te twijfelen, maar nu issie officieel te koop....

If it's not blown, it sucks...

elianmars

 :eusa_think: :eusa_think:

Geen zin meer in je projectje, Eugène?

Eugene

Citaat van: elianmars op 25-11-2007 21:15:42
:eusa_think: :eusa_think:

Geen zin meer in je projectje, Eugène?

Zoals een aantal al weten is het RWD me toch niet heel erg goed bevallen. Daarnaast is de T-5 iets te extreem voor dagelijks gebruik momenteel (vooral qua verbruik). Ga dus verder met de T-5 nog extremer maken, en er een andere auto naast voor dagelijks vervoer.


If it's not blown, it sucks...

Volvo Felipe


ief

Mercedes 190 toevallig? ;D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...