Project Grasmaaier

Gestart door Eugene, 22-09-2007 22:25:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cas

Citaat van: Eugene op 31-10-2007 00:00:22
Citaat van: thyzerrr op 30-10-2007 23:58:50
Wordt een mooie gangsterwagen, met die lage ramen:)

Raampjes nog even tinten ;)

Done!:-)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

ovlov 058

740 met 850 ramen "top-shop"

Eugene

Hoe zeldzaam zijn 17" stalen velgen eigenlijk, of bestaan ze uberhaupt voor Volvo?

Zou wel goed bijdragen aan de sleeperloop van de auto namelijk :evil:

If it's not blown, it sucks...

martijn.

Volgens mij heeft renault 17 inch staal met 5 x 108.
Wel een andere ET waarde.

DopdeDouwer

Die scheelt geloof ik ook niet heel erg, ik dacht dat ze daar 50 hadden.
Ik zoek ook nog stalen velgen in 16" met een ET van 25 of 20 ofzo, dat laatste is dan wel lastig. Anders kan je makkelijk die van een late volvo nemen, maar die hebben dus een verkeerde ET.
Vierkant Rules

Eugene

Citaat van: martijn. op 04-11-2007 02:29:42
Volgens mij heeft renault 17 inch staal met 5 x 108.
Wel een andere ET waarde.

Ligt die ET rond de 40-45 ? Ik heb namelijk 20mm spacers rondom nu voor de Triton's dus die zijn dan ook voor de stalen velgen te gebruiken...

If it's not blown, it sucks...

DopdeDouwer

Niet 40-45, wel ET 50.

ook ET 35 met 5x108 komt voor.
Vierkant Rules

fearless

Was van de week bij een banden leverancier, en volgens hem zijn er tegenwoordig ook gewoon 17" stalen velgen in de steek en ET van volvo.

DopdeDouwer

ps kijk even naar de laatste getaway in stockholm waar een amazon wordt getest, daar zitten ook stalen velgen op in 16" of 17" staat erg vet.
Vierkant Rules


pimsam

Hee leuk, zie dit topic nu pas. Ik heb jaren een 940 Estate 16V gehad.

Ik heb niet alles doorgelezen dus mogelijk is het al gemeld. De 16V motor heeft één zwak punt: de poeliebout van de oliepomp. Deze dient met een relatief (te) hoog moment te worden aangedraaid waardoor deze kan breken. Aangezien de oliepomp door de distributieriem wordt aangedreven kun je de gevolgen wel raden.
Origineel is de poeliebout een M8 8.8. Ik had deze bout vervangen door 12.9 maar een 10.9 voldoet ook. De originele bout had behoorlijk wat haarscheurtjes in de steel toen ie vervangen werd.

Verder een leuke motor die qua kop veel overeenkomsten heeft met de 20V motoren. Alleen het onderblok is totaal anders (externe oliepomp, 2 balansassen, gietijzer etc).

simmz

every man dies, not every man really lives

Eugene

Die bout wordt nog wel vervangen, en dat te hard vastzetten gaat helemaal goedkomen :evil:

Balansassen zijn ook al weg overigens

If it's not blown, it sucks...

martijn.

Citaat van: pimsam op 09-11-2007 08:47:41
Hee leuk, zie dit topic nu pas. Ik heb jaren een 940 Estate 16V gehad.

Ik heb niet alles doorgelezen dus mogelijk is het al gemeld. De 16V motor heeft één zwak punt: de poeliebout van de oliepomp. Deze dient met een relatief (te) hoog moment te worden aangedraaid waardoor deze kan breken. Aangezien de oliepomp door de distributieriem wordt aangedreven kun je de gevolgen wel raden.
Origineel is de poeliebout een M8 8.8. Ik had deze bout vervangen door 12.9 maar een 10.9 voldoet ook. De originele bout had behoorlijk wat haarscheurtjes in de steel toen ie vervangen werd.

Verder een leuke motor die qua kop veel overeenkomsten heeft met de 20V motoren. Alleen het onderblok is totaal anders (externe oliepomp, 2 balansassen, gietijzer etc).


Bij dit blok is die bout samen met de riemen vernieuwd, op de manier zoals Volvo dit voorschrijft met originele onderdelen.

martijn.

Citaat van: Eugene op 09-11-2007 17:45:23
Die bout wordt nog wel vervangen, en dat te hard vastzetten gaat helemaal goedkomen :evil:

Balansassen zijn ook al weg overigens

Motor heeft alles al gehad op kosten van mij :eusa_whistle:

Alleen injectoren zijn nog niet gereinigd.