gsm antenne

Gestart door robbozz, 01-09-2007 19:29:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robbozz

op het dak van mijn net aangeschafte S70 zit een gsm antenne'tje.
ik vind het zelf afschuwelijk.....
Maar als je hem eraf haalt dan heb je een gat in je dak..
dus wat zijn de alternatieven?

bij de nieuwere auto's zie je wel zo'n haaievin zitten.

kun je deze gewoon ergens kopen en vervangen? of gaat dit allemaal niet zo makkelijk?

Robbozz

daytonawim

Dat  *** ding zit ook op het dak van de zilevren, ben helaas nog geen passende haaivin tegen gekomen,

En zo'n afdekplaatje is helemaal geen pan, dus antenne maar laten zitten, en aangesloten op de car kit, die nu veel beter ontvangst hebt dan in de 850 met zo'n raam plak ding :-)))

robbozz

nee een plaatje is niets... en om te laten lassen en spuiten.... dure hobby :-[
maar ik zag een V50 rijden met zo'n haaienvin.
wat bepaald de pasvorm van die dingen?

het enige wat ik nu weet is dat het van een nokia car kit was...

Tamarzilla

Gewoon aansluiten op je carkit, en van de betere ontvangst genieten als je handsfree belt.

Groet,

Frank
T5, rica getuned

douwe850

hallo ik ben zelf inbouwmonteur voor carkits op locatie en het klopt dat een dakantenne beter is dan een incar antenne dit komt omdat de dakantenne een ring van het dak ook gebruikt voor de ontvangst dit betreft zón doorsnee van 30cm dus het is altijd beter dan andere antennes maar omdat dit vrij kostbaar is en veel tijd vergt gebruiken de meeste bedrijven een incar antenne omdat deze tussen de 10 en 25 euri ligt en een dakantenne al gauw 50euri of meer kost plus je moet de halve auto uit elkaar halen en geloof me dat is niet fijn of je moet verder die dag niets anders te doen hebben.
maar misschien een tip van flip er zijn maar weinig volvo's maar een tel mute op zit zeker niet bij fabriekaf radio's  wil je toch dat je radio uit gaat wanneer je gaat bellen schaf dat een music mute modele aan het voordeel hiervanis ook dat het geluid over de voorspeakers gaat.