Kapotte lamp verklikker

Gestart door Ton, 25-09-2007 22:45:40

Vorige topic - Volgende topic

Ton

Ik had de laatste tijd al tijd al wat vaker last dat de "kapotte lamp verklikker" ging branden als ik het rempedaal gebruikte. E.a. staat te lezen in het volgende topic Elektronisch probleem.

De laatste dagen ging de verklikker de ene keer wel en de andere keer niet branden als ik het rempedaal intrapte. Ik had de auto thuis voor de deur al een keer achteruit gereden zodat ik de remlichten een keer kon zien, toen zag ik geen probleem terwijl de verklikker wel aan ging.
Nu was ik vanavond bij de supermarkt, en zag ik na het achteruit insteken en bij het intrappen van de rempedaal  in de spiegeling van de raam dat de derde remlicht het niet deed.

Na thuiskomt heb ik de lamp vervangen, de lamp die er uit kwam zag er van binnen wel verweerd uit, het glas was flink zwart, maar volgens mij niet kapot. Dit was echter zonder resultaat, de nieuwe lamp deed het ook niet. Aan de zekering kan het volgens mij ook niet liggen, want dan had geen enkel remlicht het gedaan.

In het topic waarvan de link bovenin staat vermeld, werd al gesuggereerd om eens naar de contactdoos van de trekhaak te kijken. Hier kan ik het volgende over melden, toen de auto onlangs voor de apk op de brug stond, zag ik dat de achterkant van de contactdoos niet goed meer afsloot (Dit wordt op korte termijn gemaakt). Kan dit de oorzaak van alle problemen zijn???

Hier onder nog 2 plaatjes van de lamp die ik uit de derde remlicht heb gehaald.

@®-

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

De ene keer deed ie het wel en de andere keer deed ie het niet.

Als je het derde remlicht eraf haalt, en daarvan weer de kap zie je 2 sleep contacten zitten, daar zal waarschijnlijk er 1tje van weg gebrandt kunnen zijn.

Dit is het topic waar mijn speurtocht staat vermeld:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=12198.0

Succes.

Ton

Bedoel je de contacten die je op het plaatje kan zien? Die zien er op het oog, namelijk nog heel goed uit. Er is op de kabel, en de kabelschoentjes geen corrosie te zien.

@®-

Citaat van: Ton op 26-09-2007 14:21:21
Bedoel je de contacten die je op het plaatje kan zien? Die zien er op het oog, namelijk nog heel goed uit. Er is op de kabel, en de kabelschoentjes geen corrosie te zien.

http://img250.imageshack.us/img250/7945/dsc00028th8.th.jpg
Als je nu nog dat gedeelte waar het rode glaasje in zit er af haalt kom je bij die "sleep" contacten.
Volgens mij kan je dat lipje tussen de contacten optillen en dan het geheel naar je toe schuiven.

Freakybaby

Citaat van: @®- op 27-09-2007 19:05:33
Volgens mij kan je dat lipje tussen de contacten optillen en dan het geheel naar je toe schuiven.

Klopt, goed optillen en voorzichtig naar je toe trekken, dan haal je hem van het voetje af.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Ton

Citaat van: Freakybaby op 27-09-2007 19:13:49
Citaat van: @®- op 27-09-2007 19:05:33

Klopt, goed optillen en voorzichtig naar je toe trekken, dan haal je hem van het voetje af.

Dank je voor jullie reacties. Ik kon me namelijk zelf ook al moeilijk voorstellen dat dit bedoeld werd, dat ziet er namelijk nog veel te goed uit  :evil:

Ton

Armin en Freakybaby, bedankt voor jullie recactie. Nadat ik de behuizing weg had gehaald, zag ik de slaapcontacten zitten. Een van de contacten zag er idd erg verbrand uit.
Ik heb ze met een schuurpapiertje bewerkt, zodat de contactpunten weer schoon/blank zijn geworden. Daarna weer gemonteerd, en jawel je raad het wel het remlicht deed het weer.

Hier onder heb ik nog twee foto's van de siuatie zoals ik die aantrof voor ik de sleepcontacten schoon had gemaakt.