Achteruitrijverlichting: schakelaar vervangen

Gestart door 850blues, 26-09-2007 11:13:02

Vorige topic - Volgende topic

850blues

Mijn achteruitrijverlichting brandt niet meer. De knipperlichten doen het nog wel dus zit het volgens mij niet in de zekering, maar zeer waarschijnlijk in de a.u.r. schakelaar (op de versnellingsbak).
Deze is 40 dkm geleden ook al vervangen, maar hier gelezen dat die dingen wel vaker de geest geven.
Als het kan wil deze nu zelf vervangen.

Iemand info/tips (sleutel nodig en zo ja welke, merk/onderdeel nr. schakelaar (liefst van een die langer dan 40 dkm mee gaat :evil:) , e.d.)?
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

AntonioMontana

Kijk even in dit topic: Klik!

En hier : Klik2!

Is heel makkelijk zelf te doen, kost je 5 minuutjes :)

850blues

Thanx!

Dat topic had ik al gezien, maar heb kennelijk over die link naar volvospeed heengelezen  :eusa_wall:

Ondertussen ook wat info bij de rest van de familie gevonden.

Edit: De AUR-schakelaar kan nog eenvoudiger worden vervangen (namelijk zonder het verwijderen van het luchtfilterhuis):

- Om meer werkruimte te krijgen: schroef die aluminium flexbuis (luchtinlaat: tussen luchtfilterhuis en uitlaat) bij het luchtfilterhuis los en draai deze een kwart- tot een halve slag met de klok mee (richting schutbord);
- haal de stekker van de AUR-schakelaar af;
- neem een verlengde dop '22 en een verlengstuk voor op de ratel en losdraaien maar (oude schakelaar evt. eerst een nachtje laten 'weken' in de WD40).
- nieuwe schakelaar plaatsen, stekkertje er op en de alu-buis terugplaatsen und fertig!

Tip: schakelaar bij automaterialen zaak halen, prijzen daar zo rond de 15 euro
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm