ABS/TRACS brand automatisch

Gestart door VolvoVentje, 26-09-2007 23:18:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

VolvoVentje

Sinds een paar dagen als ik de auto start (v70 R AWD) dan wilt het nog wel eens gebeuren dat tracs uit staat en niet ingeschakeld wilt worden als ik op het knopje druk.

ook is het tot nu toe gebuerd dat toen tracs aanstond opeen uit zichzelf uitging en het ABS lampje ook ging branden en tracs wou zich niet laten inschakellen amar ging uit zichzelg weer ingeschakeld (en ABS lampje uit)

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak daarvan kán zijn?

thuur

Ik gok op een defecte controller.

Heb je foutcodes?

Voel je de pomp ook aangrijpen in het pedaal, ook al rem je niet voluit?


Gr ;)

VolvoVentje

ik wou de foutcodes laten lezen maar omdat het zo plots ook weer weg was dacht k mischien is het niets..ik laat het morgen uitlezen bij de garage.

maar ik voelde niet echt het pedaal zo nee

Het heeft niets met het oliepeil te maken? ik had vandeweek mijn olie bijgevuld odmat eht lampje ging branden als ik vrij scherp de bocht nam. ik kan alleen niet goed zien hoe veel olie er in zit emt de peilstok, dat vraag ik ook wel aan de garage morgen

razorx

Flauw iets misschien,

verandert er wat als je je sleuten in het contactslot wat beweegt?

bij mij was daar een probleem en oplossing.

Kontaktspray of WD 40 doet wonderen.

ben benieuwd en succes,

Yits

Jeroentjuh

Als het olielampje gaat branden in de bochten dan heb je niet veel olie meer in de motor zitten.... :eusa_wall:

Maar dat heeft nix met de ABS/Tracs storing te maken, laat de fouten ff uitlezen, zal wel iets inzitten over een wielsensor of pompmotor, maar meestal is gewoon de controller zelf defect, staat veel over geschren op het forum....

thuur

Ok, laat de ABS controller uitlezen en schrijf de foutcodes op. Plaats ze dan hier en laat je vooralsnog geen vervangingsadvies aanpraten van de dealer. Er wordt wel eens een 'te dure' conclusie getrokken. Niets ten nadele van je dealer overigens!

Olie ??? Nee hoor :)


@razorx: Flauw? Nee hoor. Contactslot komt ook vaak voor. Bijkomende symptomen: uitvallende verlichting. Maar altijd het proberen waard.


Gr 8)

Jeroentjuh

Citaat van: razorx op 27-09-2007 00:01:29
Flauw iets misschien,

verandert er wat als je je sleuten in het contactslot wat beweegt?

bij mij was daar een probleem en oplossing.

Kontaktspray of WD 40 doet wonderen.

ben benieuwd en succes,

Yits

Dat kan ook nog, als de auto loopt, ff de comtactsleutel beetje bewegen/rommelen als de lampjes dan aan/uit gaan kan het ook zijn dat je het electrische gedeelte van het contactslot defect heb....

Enno

hoe goed start de auto......als je accu spanning te laag is wil hij ook wel eens uitgeschakelds staan......

raar maar waar............................had er tijdje geleden ook weer eens last van. Accu overleden 2 dagen later.

In het verleden het zeflde ritueel....

Dus om nu gelijk te zeggen controller is defect...wel erg kort door de bocht

thuur

Citaat van: Enno op 27-09-2007 00:20:11
hoe goed start de auto......als je accu spanning te laag is wil hij ook wel eens uitgeschakelds staan......

raar maar waar............................had er tijdje geleden ook weer eens last van. Accu overleden 2 dagen later.

In het verleden het zeflde ritueel....

Dus om nu gelijk te zeggen controller is defect...wel erg kort door de bocht

Maar als de motor eenmaal loopt kun je TRACS wel inschakelen, toch?


Gr ;)

VolvoVentje

"verandert er wat als je je sleuten in het contactslot wat beweegt?"
Nee dan veranderd er niets

"hoe goed start de auto"
Vrijwel direct na inschakelen

"Maar als de motor eenmaal loopt kun je TRACS wel inschakelen, toch?"
Soms kan ik hem inschakellen en soms niet (iig niet als het ABS lampje brand, anders soms wel)

De uitslag van naar de garage gaan in mijn stad:
het stekkertje kan vuil zijn of de controller van het rechterachterwiel is kapot.

Ik moet mijn auto toch binnenkort naar de garage brengen waar ik hem gekocht heb omdat mijn electr.stoel niet naar voren wilt met de naar voren schakelaar.(garantie) k laat ze meteen kijken naar de stekker/controller en mijn pas ontvangen lampen laten inbouwen

De foutcode was ik vergeten te vragen.

en heb ondertussen mijn olie bijgevuld  :eusa_wall: mischien dat ik daarom niet op de peilstok het nivo kon lezen omdat die er simpelweg niet meer was, controleer ik morgen ochtend nog een keer.

Enno

Citaat van: thuur op 27-09-2007 00:23:52
Citaat van: Enno op 27-09-2007 00:20:11
hoe goed start de auto......als je accu spanning te laag is wil hij ook wel eens uitgeschakelds staan......

raar maar waar............................had er tijdje geleden ook weer eens last van. Accu overleden 2 dagen later.

In het verleden het zeflde ritueel....

Dus om nu gelijk te zeggen controller is defect...wel erg kort door de bocht

Maar als de motor eenmaal loopt kun je TRACS wel inschakelen, toch?


Gr ;)

op het moment dat de motor een aantal minuten gelopen heeft....en de accu blijkbaar weer wat spanning heeft...kon ik tracs weeer aankrijgen....

VolvoVentje

Ik ga aankomende maandag naar de garage,

mijn auto is olie gaan lekken, k hoop op een rubber van het een of het ander.

En nu als de ABS/tracs lampen gaan branden hoor ik soms een foute electrische zoem, eerst kwam het alleen van rechts-achter maar ondertussen wilt het rempedaal nauwelijks ingetrapt worden als dat geluid te horen is.

Het voelt soms sterk pulserend maar dan wel zo sterk dat ik niet kan remmen als dat gebeurd,erg vervelend en redelijk onveilig ook.

ik ben blij dat het bijna maandag is nog 2 dagen naar mijn werk moet wel lukken zo

razorx

Iets raars,

zouden het de sensors of kabels voor je abs kunnen zijn (gaan naar je wielen)?
Als die geen of foute informatie geven wil de ABS misschien overactief zijn.

't is maar een suggestie.

thuur

Citaat van: VolvoVentje op 24-10-2007 23:10:17
Ik ga aankomende maandag naar de garage,

mijn auto is olie gaan lekken, k hoop op een rubber van het een of het ander.

En nu als de ABS/tracs lampen gaan branden hoor ik soms een foute electrische zoem, eerst kwam het alleen van rechts-achter maar ondertussen wilt het rempedaal nauwelijks ingetrapt worden als dat geluid te horen is.

Het voelt soms sterk pulserend maar dan wel zo sterk dat ik niet kan remmen als dat gebeurd,erg vervelend en redelijk onveilig ook.

ik ben blij dat het bijna maandag is nog 2 dagen naar mijn werk moet wel lukken zo

Je ABS pomp treedt in werking terwijl dit niet de bedoeling is. Typisch symptoom van een defecte controller. Foutcodes die je kunt verwachten: wielsensor RA of ABS pomp defect/onregelmatig. Of juist helemaal geen foutcodes ;)

Je kunt best rijden, je hebt alleen verminderde remwerking (de pomp verlaagt de remdruk). Houd daar rekening mee.


Olielekkage staat er los van.


Gr ;)