V60 te koop?

Gestart door JannesH, 28-09-2007 20:13:47

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Die km stand, die oude dieselmotor en al die onderdelen van sloopwagens ... die prijs is gewoon veel en veel te hoog!

Waar zijn de  koplampwissers of sproeiers die bij de Xenon horen trouwens?  -> = afkeuring.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Scooby Doo

Rij jij maar eens met een 850 MET koplampwissers naar de keuring, met de Xenon erin. :eusa_doh: Met een rode kaart kom je buiten. in België wordt je voor die Xenon sjips afgekeurd.

Neemt niet weg dat de auto sterk geprijsd staat.
Puppy Power!!!

BenC70ES

Citaat van: Scooby Doo op 29-09-2007 21:43:24
Rij jij maar eens met een 850 MET koplampwissers naar de keuring, met de Xenon erin. :eusa_doh: Met een rode kaart kom je buiten. in België wordt je voor die Xenon sjips afgekeurd.

Natuurlijk,(omdat er geen automatische hoogteregeling opzit) waar zeg ik dat dit niet zo is...?  Ik zeg juist dat als je met je V70 met orginele xenon komt en er geen wasinstallatie opzit het ook afkeur is.

axelvr

Citaat van: -D©©©L- op 28-09-2007 21:26:06
Een Belgische auto met en NL kenteken  ??? :eusa_doh: Dat zou pas ridiculous wezen.

;D ;D ;D ;D

No Offense Marco, is niet persoonlijk (en ook geen aanval)
:eusa_shhh: :eusa_shhh: :eusa_shhh: :eusa_shhh: :eusa_shhh:

Ludo

gewoon effe voor en na wisselen.  :eusa_whistle:

:evil:

Scooby Doo

Citaat van: BenC70ES op 29-09-2007 21:49:45

Natuurlijk,(omdat er geen automatische hoogteregeling opzit) waar zeg ik dat dit niet zo is...?  Ik zeg juist dat als je met je V70 met orginele xenon komt en er geen wasinstallatie opzit het ook afkeur is.

In de wet staat ergns iets dat een voertuig vanaf 2006 (misschien 2005) een automatische hoogteregeling moet hebben. Voor de oudere types wordt dit niet vermeld.

Citaat van: Ludo op 29-09-2007 22:32:13

gewoon effe voor en na wisselen.  :eusa_whistle:

:evil:

Als ze op de keuring waar ik kom ( en daar vallen ze reuzegoed mee) er ook moeilijk over gaan doen, zal het ook zo geschieden.
Puppy Power!!!

Ludo

Citaat van: Scooby Doo op 29-09-2007 22:34:34
In de wet staat ergns iets dat een voertuig vanaf 2006 (misschien 2005) een automatische hoogteregeling moet hebben. Voor de oudere types wordt dit niet vermeld.

het is inderdaad nergens vermeld.
navraag bij GOCA zegt dat het afkeur is.  ;)
word enkel goedgekeurd met automatische hoogteregeling.

wepster

Citaat van: Ludo op 29-09-2007 22:39:01
Citaat van: Scooby Doo op 29-09-2007 22:34:34

het is inderdaad nergens vermeld.
navraag bij GOCA zegt dat het afkeur is.  ;)
word enkel goedgekeurd met automatische hoogteregeling.

ben ik blij dat ik in nl leef
die belgische wetgeveing klopt voor de meter niet is het niet voor de auto dan wel voor de vrachtwagen .
ze proberen van niets iets te maken , kijk nou naar de wet geveing met betrekking tot roken in een bedrijfs voertuig eerst verbieden ze het dan krijgen ze het niet rond gaan ze wat anders zoeken vinden ze de nieuwe regel uit dat er niet meer mag worden ingehaald door voertuigen van 7,5 ton en zwaarder tijdens neerslag oftewel als het regent en sneeuwd of hagelt.
dit geld al als er volgens de wet meer dan 3 druppels regen op de raam komen binnen een bepaald tijds bestek gewoon te belachelijk voor woorden die belgische wetgeving.

zo sprak ik ook een forum lid die een upgrade aan zijn wagen had gedaan (lees veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel betere remmen ) en dat werd gewoon een rode kaart zoals men in belgien zegt dus afkeur , ronduit belachelijk je verbeterd de remweg cq vertraging (lees veiligheid )en het word afgekeurd door de belgische staat , dan spoor je in mijn ogen toch niet goed of wel ??? ??? ??? ??? ???

Ludo

Citaat van: wepster op 29-09-2007 23:09:25
dan spoor je in mijn ogen toch niet goed of wel ??? ??? ??? ??? ???

nee dat klopt wel Wibo, maar je staat er machteloos tegen.
:-\

BenC70ES

Citaat van: wepster op 29-09-2007 23:09:25
de nieuwe regel uit dat er niet meer mag worden ingehaald door voertuigen van 7,5 ton en zwaarder tijdens neerslag oftewel als het regent en sneeuwd of hagelt.
dit geld al als er volgens de wet meer dan 3 druppels regen op de raam komen binnen een bepaald tijds bestek gewoon te belachelijk voor woorden die belgische wetgeving.

Beste regel ooit!    Mogen alleen zwaardere boetes opstaan voor al die het aan hun laars lappen...  Een vrachtwagen is nu éénmaal iets anders als een personenwagen.

Bij die remmen heb je wel een punt, maar langs de andere kant begrijp ik wel dat je  zelf inmekaar geknutselde kitjes niet kan goedkeuren.
Ik zou zeggen, indien TüV goedgekeurd is het ok....

Ludo

Citaat van: BenC70ES op 29-09-2007 23:20:17

is dat inmiddels aangepast in de wet dan?.
TüV geprüft werd toch niet aanvaard in Belgie omdat dat niet de nodige garantie biedt voor de veiligheid.

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 29-09-2007 23:30:35
Citaat van: BenC70ES op 29-09-2007 23:20:17

is dat inmiddels aangepast in de wet dan?.
TüV geprüft werd toch niet aanvaard in Belgie omdat dat niet de nodige garantie biedt voor de veiligheid.

Daarom dat ik zeg dat ik het zo zou doen  ;) (de reden daarvoor weet ik  niet).