Turbodrukmeter

Gestart door Junggg, 29-09-2007 17:07:59

Vorige topic - Volgende topic

Junggg

Wie ooh wie kan me wat info geven over waar ik een vacuumslang mag en kan doorknipen voor de turbodrukmeter bij mijn s70 t5? Ik ben een beetje angstig om zomaar iets door te jessen! vandaar!
---  S70 T5   ---

Ludo

gewoon bij het vacuumtorentje boven de gasklep aansluiten is het makkelijkste.

Turbo-Geek

Just niet !
Neem aan dat je je meter in de auto wilt aflezen ?? Dus dan haal je ter hoogte van je knieen het onderste deel van het dashboard weg (3x torx bout)
en dan links (ter hoogte van de motorkap ontgrendeling) zie je een rubberenslang die van een harde kunstof vacuum leiding af komt.
Dit is de leiding die naar je dashboard turbo druk meter gaat.
Het rubberen gedeelte door knippen, kunstof T-stuk ertussen en klaar is kees.

Geen gekloot met een meterslange vacuum leiding die de auto in moet en dergelijke.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Junggg

Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik heb wel een s70 dus die worden volgens mij niet geleverd met een vacuumslang onder het dashboard. De S70's zijn, volgens mij, niet geleverd met turbometer! Dus ik zal wel naar het motor gedeelte toe moeten om de druk af te tappen!

Tevens nog tips om makkelijk een slang en kabels te trekken naar het motorcompartiment?

Groeten en dank,

Joost
---  S70 T5   ---

Ludo

Junggg

Beste Ludo,

waar zit het vacuumtorentje? en hoe ziet dat er uit?

bedankt voor je reactie!

Joost
---  S70 T5   ---

Ludo

op deze foto zie je bovenaan nr 10.
net daaronder is het vacuumtorentje, als je voor de auto staat is het rechts van het inlaat spruitstuk, onder het zwarte afdekkapje.
er zal wel een afgedopte aansluiting zijn (zoals nr 12) waar je de slang op kan zetten.

Junggg

ZO ludo! met tekeningetje en al ... ik ga meteen even zoeken!. Heb je ook nog suggesties hoe het makkelijkste een kabel naar binnen te trekken?

---  S70 T5   ---

Turbo-Geek

Onder het vacuum van de rem bekr. zit een geribbelde buis met daarop een rubberdop. Die buis leid naar binnen, achter de pedalen en achter de bekleding.
Het beste kan je ijzerdraad naar binnen steken en doorhalen met daaraan een snoer Zodat je daarna de rest erdoorheen kan trekken.
  The things you own end up Owning you !

Junggg

mm klinkt makkelijk alleen weet ik helemaal niet waar het vacuum van de rembekr zit! hahahaha heb je nog wwat nadere zoekomschrijving?

Heel erg bedankt!
---  S70 T5   ---

Junggg

Is geluk mensen ! hij doet het prima , bedankt voor alle tips!

groten joost
---  S70 T5   ---

Joachim1

En hoeveel druk heeft ie?

Junggg

hahhh nog niet mee gereden! bij stationair draaien ongeveer neutraal 0 bar.!

groeten joost
---  S70 T5   ---

Johann

Das nie goed, zou vacuum moeten zijn..

Junggg

klopt ja ik heb verkeerd gekeken, ben nog niet echt thuis met die wijzertjes!

groeten j
---  S70 T5   ---