Boordcomputer krijgt geen signaal....

Gestart door Enno, 30-09-2007 19:43:16

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Ik heb een boordcomputer proberen aan te sluiten. Net na het aansluiten worden alle letters op het display zichtbaar. Na het aanzetten van het contact beperkt de info zich tot het weergeven van de klok.  De stekker klopt wel. Het is diegene met een grijze stekker in de klokkenwinkel, met een groene stekker voor de info knop.

Kan het nu zo zijn dat je speciek de boordcomputer unit nodig hebt die precies hoort bij jouw dashboard?

Even voor de duidelijkheid. de boord computer heeft twee codes (6849307) en daar onder een nummer 826 W432. Het onderste nummer op mijn temp-klok / unit geeft weer W436. Mijn vermoeden is dat ik dan ook een boordcomputer nodig heb met code W436.

zijn er nog andere mogelijke oorzaken?

De temp - tijd unit terugplaatsen zorgt er voor dat ik weer gewoon de temp. kan uitlezen.

suggiesties welkom..

Vertigo

Gaat het om de V70 of om de 850?

Bij de V70 moet de boordcomputer softwarematig geactiveerd worden meen ik.

thuur

V70 of 850? ;D

Heb je de knop een paar keer rond gedraaid?

Gr ;)

Enno

hoezo????

zou dat verschil moeten uitmaken?

Ik heb wel wat zitten draaien aan de knop. Ik heb ook de knop van de V70 aangesloten. maar hetzelfde probleem.....

Enno

Citaat van: Vertigo op 30-09-2007 19:50:42
Gaat het om de V70 of om de 850?

Bij de V70 moet de boordcomputer softwarematig geactiveerd worden meen ik.

Gaat om de 850. De v70 is al full options inmiddels..

daytonawim

Voor de 850 zijn er wel degelijk 2 typen voor, ik meen ook voor een "yasaki"kloken set (o.i.d)

thuur

Citaat van: Enno op 30-09-2007 20:09:13
hoezo????

Ik heb wel wat zitten draaien aan de knop. Ik heb ook de knop van de V70 aangesloten. maar hetzelfde probleem.....

Die knop heeft nathuurlijk een tijdje ergens werkeloos gelegen. Kon zijn dat de contacten wat vervuild waren. Met een paar keer goed ronddraaien zullen de contacten wel weer in orde zijn.

Gr ;)

Enno

Citaat van: thuur op 30-09-2007 20:32:14
Citaat van: Enno op 30-09-2007 20:09:13
hoezo????

Die knop heeft nathuurlijk een tijdje ergens werkeloos gelegen. Kon zijn dat de contacten wat vervuild waren. Met een paar keer goed ronddraaien zullen de contacten wel weer in orde zijn.

Gr ;)

maar dan moet een intensief gebruikte V70 knop het wel doen......het enige dat op de display verschijnt is....de tijd. Alle andere opties worden niet zichtbaar....volgens mij is dat niet iets wat met knop te maken heeft...

Enno

Citaat van: daytonawim op 30-09-2007 20:24:34
Voor de 850 zijn er wel degelijk 2 typen voor, ik meen ook voor een "yasaki"kloken set (o.i.d)

Mijn vermoeden is dat er binnen Yazaki inderdaad ook weer 2 typen zijn en dat hij zijn signaal gewoon niet krijgt...want hij begrijpt er niets van...

Emiel

Sinds wanneer kan je een boordcomputer op een Yakazi aansluiten?

Enno

Citaat van: Emiel op 01-10-2007 10:53:14
Sinds wanneer kan je een boordcomputer op een Yakazi aansluiten?

Klinkt niet als een grap. ..dit .....

Is de unit die ik heb niet geschikt voor mijn dasboard?....is dat wat je wil zeggen Emiel?

Enno

past een classic 70 klokkenwinkel om een 850 MY95? In een Classic zit toch een Yazaki klokkenwinkel? Zijn die klokkenwinkels ook in te passen in een MY 95 850...met een yazaki klok zonder boordcomputer???? Als de stekkers hetzelfde zijn.....dan zou het moeten kunnen passen...maar misschen maak ik wel een grote denkfout. Is meteen ook mijn probleem van boordcomputer opgelost....

-D©©©L-

nee, alleen in een MY 1996 met ME4.3 kan een eerste serie x70 teller.

Enno

En het maakt niet uit dat beide....yazaki zijn....???

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 01-10-2007 20:02:01
nee, alleen in een MY 1996 met ME4.3 kan een eerste serie x70 teller.

ik moet het even iets genuanceerder zeggen; 850's met een OBD2 stekker