.. aangenaam, MrBrico, sinds een goeie 4 uur V70TDI eigenaar.

Gestart door MrBrico, 01-10-2007 00:19:21

Vorige topic - Volgende topic

Scooby Doo

De radio kan je er gewoon uittrekken, er zitten 2 beugeltjes in, die je mits indrukken eruit kunt halen, en dan gewoon trekken. DIN stekker zit in de wagen in.

Een tdi waar altijd pîttig mee gereden wordt, krijgt de kans niet om roet op te stapelen. Zwarte wolken is gewoon de opstapeling van roet die je eruit blaast.
Als ik een tijdje rustig had gereden, en dan doorduwde kwam er een wolk uit, maar na een keer of 2 doorduwen was dat ook afgelopen.

Gr. Kenny
Puppy Power!!!

jberg

dinstekker zit er niet in, maar een verloopstekker is bijna bij elke autoonderdelenzaak te krijgen (halfords, brezan ed)

de standaartspeakers zijn volgens mij aardig ok mits je de goede hebt, maar volgens mij zitten die in alle v70

Scooby Doo

Citaat van: jberg op 05-10-2007 19:00:22
dinstekker zit er niet in, maar een verloopstekker is bijna bij elke autoonderdelenzaak te krijgen (halfords, brezan ed)

de standaartspeakers zijn volgens mij aardig ok mits je de goede hebt, maar volgens mij zitten die in alle v70

:eusa_think:??? ??? :eusa_shifty: :eusa_boohoo: ??? ??? :eusa_think:

Bij m'n V70 classic tdi  zat die er wel degelijk in. Ik heb toen rechtstreeks de JVC-radio/cd gemonteerd. ;)
Puppy Power!!!

Turbobiker

Welkom Briek, en je hebt zeker een heeeeel mooie wagen gescoord :eusa_dance: Veel plezier er mee.

Citaat van: MrBrico op 04-10-2007 16:06:41
- Ik hoorde dat chiptunen niet zo'n kostbare ingreep is ( voor plm. 30PK plus). Maar wat vindt de Volvo-garage daarvan als ik 'm voor een beurt breng ? En wat voor gevolgen heeft het voor de APK ?
- Het 'roken' waar iedereen het over heeft bij de TDi valt echt reuze mee. Kan dat per blok verschillen ?

Je dealer vindt er niets van (hoewel een enkeling wel wat zal mopperen ::) ) Het ergste wat je kan overkomen is dat ze de wagen weer herprogrammeren, (naar standaard), maar volgens mij is dat niet gebruikelijk bij oudere wagens.

Voor de APK maakt het niets uit.

De Tussenpaus

jberg

Citaat van: Scooby Doo op 05-10-2007 19:04:28

Bij m'n V70 classic tdi  zat die er wel degelijk in. Ik heb toen rechtstreeks de JVC-radio/cd gemonteerd. ;)

dan heeft waarschijnlijk iemand een keer in de kapels zitten knippen en er een iso aan gefabriceert, daarna later weer een iso-volvo er aangehangen

Scooby Doo

Citaat van: jberg op 05-10-2007 19:13:59

Citaat van: Scooby Doo op 05-10-2007 19:04:28

dan heeft waarschijnlijk iemand een keer in de kapels zitten knippen en er een iso aan gefabriceert, daarna later weer een iso-volvo er aangehangen

Euh nope, was niks aan verkl**t.

Was wel een V70 classic, en zat een Philips radio/cassette in. Heb aan kabel getrokken, maar was correct zo.

Bon, maar must het niet lukken kan je altijd een verloopkabeltje kopen in de automaterialenzaak, of tijdelijk de dubbelDIN er effe terug indouwen ;D.

Suc6

P.S. Quotes hersteld. ;D
Puppy Power!!!

MrBrico

Bedankt voor de tips allemaal ! Heb inmiddels een klein beetje door de fora heen zitten gluren en er staat een hele hoop nuttigs hier !  :eusa_clap:

Voorlopig zal ik niet heel erg veel tijd hebben om te sleutelen, maar op termijn wil ik toch een aantal zaken aanpakken:
- audio-installatie 'upgraden'  ;)
- kleine krasjes op bumpers bijwerken
- chiptuning naar 170PK
- evt. inbouwen/activeren(?) tripcomputer + info-knop
- scharnier armsteun tussen voorstoelen vervangen
- veerpoot rechtsachter eens nazien; geen ramp maar er zit een 'tikje' wat er niet hoort
- centrale deurvergrendeling bijrijdersportier herstellen ( gaat wel dicht maar niet open )
- en zo nog wat kleinigheidjes

In ieder geval bedankt allemaal voor de nuttige input, en jullie zullen me nog wel vaker tegenkomen hier  ;D

Groet,
Briek.

ps: zie dat m'n link naar imageshack ineens veranderd is in een gele kikker .. teveel gelinkt oid ?

ps2: er zit nu zo'n dubbeldin standaard Volvo-radio in ( casettespeler (lol) en cd-wisselaar) .. ik lees echter zaken over radio-codes .. daar wordt om gevraagd zodra ik 'm spanningsloos heb gemaakt en weer opnieuw aansluit ? Ik vraag het maar even want er zat dus geen boekje bij, dus die code heb ik niet.
"It's your decision .. you don't need eyes to see; you need vision"

Scooby Doo

Als je de batterij afsluit, heb je de radiocode nodig. Zit deze nergens in de papieren verborgen? Anders proberen via de dealer de code terug op te vragen.

Suc6
Puppy Power!!!

MrBrico

Citaat van: Scooby Doo op 06-10-2007 19:18:13
Als je de batterij afsluit, heb je de radiocode nodig. Zit deze nergens in de papieren verborgen? Anders proberen via de dealer de code terug op te vragen.

Suc6

Nee nergens code te vinden helaas. Ik las hier ergens dat iedere willekeurige Volvo-dealer een methode kan toepassen om a.d.h.v. serie-, en typenummer een code te berekenen die zou werken ? klopt dit ?
Ik bedoel; uiteindelijk zal ik 'm toch wel vervangen maar heb geen zin om tot die tijd zonder geluid te zitten  :eusa_shhh:

MrBrico

Kleine update: ik heb gisteren 1000 km gereden (Frankrijk) in mijn nieuwe roffel en ik moet zeggen .. ja wat moet ik eigenlijk zeggen ... woorden schieten tekort !! 10 uur achtereen gereden en totaal niet vermoeid. WAT een wagen. Dat heb ik in niet veel auto's meegemaakt ...
Het was ook rustig op de weg en de peage is dan erg prettig zoeven met 140 km/u.
Deze koop is bijna te mooi om waar te zijn .. .ik wacht nog steeds stiekum met samengeknepen billen tot de turbo uit elkaar spat of het blok vastloopt  :-X

Heb ook even met de dealer gebeld ( Furness in Amsterdam ) en deze zei dat inderdaad die radio-code op te vragen is in Zweden. Kost wel €15,= en ze willen 'm zelf zien ( wsl. om zeker te  weten dat er ook een auto om de radio heen zit en het niet gaat om een gloeiend hete  ;D  ).

Groet,
Een uiterst tevreden Briek

FGG

Citaat van: mehn op 05-10-2007 06:50:46
Columba's

http://img517.imageshack.us/img517/1676/viewsideta5.jpg

:eusa_think:

Weet je dat wel zeker. Als ik die scherpe hoek bekijk van de binnenkant van de spaak naar buiten...

Hoe dan ook...welkom op 't Forum, Briek/Bas.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Scooby Doo

Citaat van: FGG op 09-10-2007 19:26:08
Columba's

Weet je dat wel zeker. Als ik die scherpe hoek bekijk van de binnenkant van de spaak naar buiten...

FGG

Yep, Columba', deze zijn afgeronder dan Perfo's.

Die "scherpe" hoek die jij ziet is omdat dat wiel gedraaid staat. 99,9% zeker dat het Columba's zijn.

Puppy Power!!!

MrBrico

Citaat van: FGG op 09-10-2007 19:26:08
Columba's

FGG

Dank je. Heb je hier iets aan om te bepalen welke velg het zou zijn ? Ik zou het je niet kunnen vertellen namelijk ...

R.Bijl

alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....