Tellerpuls / speedpuls aansluiten.

Gestart door -D©©©L-, 01-10-2007 15:00:44

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

beetje algemene info voor wie het nodig heeft.

Mocht je 850 niet de geel/zwarte draad in de stekker van de radio hebben zitten, of niet willen knippen in de bedrading, dan kan je deze puls heel makkelijk van de teller afhalen. Achterop de teller zit een klein vierkant vakje met de tekst "dig out" er naast:

Achter dat kunststof "uitbreek" vlakje zitten twee schuif stekkertjes. Die hebben volgens de schema's de volgende naam: "Digital speedometer output, 12 impulses per rotation (for accessories)"
Je kan daarop zonder knippen en knooien aansluiten en weer verwijderen.

Deze aansluiting zit op zowel de VDO als de Yasaki meters en is indentiek aan het signaal op de geel-zwarte draad.

voor de zoekfuctie GAL, speedpuls, snelheidsignaal, tellerpuls, tachopuls

@®-

Nog makkelijker is de kap onder de bestuurders kolom verwijderen naar de onderkant van de zekeringskast kijken. Dan zie je een heel groot rood blok met heleboel draden, als je dan op de draad welke op pen 38 zit je tellepuls aansluit heb je deze ook.
Scheelt een hoop werk om je tellerset eruit te halen.

;)

-D©©©L-

Teller hoeft er niet helemaal uit, alleen bovenkant dash aan de linker kant iets optillen.

V850

Iemand enig idee wat voor zekering er op positie 38 hoort te zitten? Deze mist bij mij en daarom denk ik dat hij steeds waarde 0 blijft geven bij m'n navi...

-D©©©L-

Citaat van: V850 op 03-10-2007 13:08:17
Iemand enig idee wat voor zekering er op positie 38 hoort te zitten? Deze mist bij mij en daarom denk ik dat hij steeds waarde 0 blijft geven bij m'n navi...
Zitten er wel contacten op positie 38 ?

@®-

Citaat van: V850 op 03-10-2007 13:08:17
Ik ga er vanuit dat je dit hebt gezien onder het rijden

V850

Dat klopt helemaal, wanneer je stilstaat wil ik 'm ook niet zien bewegen... Is dit een mogelijke ookzaak?

@®-

Kijk even of dat je verbinding contact maakt. Pin 38 moet de puls zijn, maar dan wel onder de zekering kast in de auto onder het dashboard op het rode blok.

Zover ik kan zien is positie 38 van de zekeringen leeg.

-D©©©L-

Meer om een herhaling van zetten te voorkomen, dit topic komt met zoek opdracht trouwens wel netjes boven.  :eusa_whistle:

JorritV70

Kan deze ook gebruikt worden om het snelheidsvariabele volume van mijn radio te activeren?

GRoet Jorrit

thuur

Citaat van: JorritV70 op 17-03-2009 21:01:24
Kan deze ook gebruikt worden om het snelheidsvariabele volume van mijn radio te activeren?

GRoet Jorrit

Als jouw radio een snelheidssignaal accepteert: Ja :D

Gr 8)

JorritV70

das gaaf heb ik weer wat te doen ::), als of ik dat nog niet had :eusa_whistle:

GRoet Jorrit

Johann

KMvrtr

Citaat van: Johann op 27-03-2009 09:18:49
Zo zit ie op een Yakuza dash,

Ik wist niet dat Volvo ook een 'Japan mob car' versie heeft geleverd? :eusa_think:

;D

Back on topic: Je bedoelt vast Yasaki.

mehn

Citaat van: KMvrtr op 31-03-2009 15:40:47
Citaat van: Johann op 27-03-2009 09:18:49
Zo zit ie op een Yakuza dash,

Ik wist niet dat Volvo ook een 'Japan mob car' versie heeft geleverd? :eusa_think:

;D

Back on topic: Je bedoelt vast Yasaki.

Nee. Hij bedoelt Yazaki zoals ook op de foto te zien is.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: