Kent iemand deze: PB-BD-26?

Gestart door KMvrtr, 02-10-2007 08:40:41

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Donkergroene 850 T-5R.

Ziet er op het eerste gezicht nog netjes uit. Alleen de randen van de velgen hebben behoorlijk wat stoeprandschade en zijn bekerhoudertjes kapot. Geen overmatige slijtage aan het interieur.

Minpunten:
- onderhoudshistorie ontbreekt :(
- olie op peilstok staat op minimum
- balanceerloodjes op de buitenkant van de velg

Die laatste twee puntjes geven me samen met de stoeprandkrassen op de velg een beetje het gevoel dat er niet erg zorgvuldig met (het onderhoud van) deze auto is omgesprongen.

Pluspunten:
- er is niet geprobeerd de tellerstand te 'corrigeren' :eusa_sick: Er wordt eerlijk aangegeven dat ie 312.000km heeft gelopen. Dat hoeft geen probleem te zijn, als ie technisch verder nog in goeie staat is.
- In- en exterireur hebben weinig gebruikssporen.
- en met die kilometerstand is de vraagprijs van € 5.900,00 natuurlijk ook wat vriendelijker... :eusa_whistle: (ik ben alleen een beetje beducht voor goedkoop = duurkoop)

Dus, kent iemand deze auto?
Of heeft iemand aan- en/of opmerkingen bij dit verhaal?

elianmars

Balanceerloodjes op de buitenkant van de velgen een minpunt? Die kunnen toch gewoon worden vervangen door plakkers?  :eusa_think:

Topsport180

Citaat van: elianmars op 02-10-2007 08:49:06
Balanceerloodjes op de buitenkant van de velgen een minpunt? Die kunnen toch gewoon worden vervangen door plakkers?  :eusa_think:

De mijne heeft de loodjes ook aan de buitenkant van de velg zitten (nog wel, laat ik binnenkort veranderen) en inderdaad, het is een wrak van een auto  :P

Wanneer de typeaanduiding van de auto niet eens klopt dan vallen die loodjes in de categorie 'waar hebben we het over'  ;)
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

KMvrtr

Citaat van: Topsport180 op 02-10-2007 09:15:54
Citaat van: elianmars op 02-10-2007 08:49:06

De mijne heeft de loodjes ook aan de buitenkant van de velg zitten (nog wel, laat ik binnenkort veranderen) en inderdaad, het is een wrak van een auto  :P

Wanneer de typeaanduiding van de auto niet eens klopt dan vallen die loodjes in de categorie 'waar hebben we het over'  ;)

Kuch, ik kan een 850R nog niet eens onderscheiden van een T-5R.... :eusa_shifty: Ik moet duidelijk nog veel leren. ::)
Heeft iemand een handig linkje waar ik de verschillen goed kan zien?

Ik bedoelde met die loodjes te zeggen dat ik het idee heb dat een liefhebber nu eenmaal niet graag die loodjes aan de buitenkant ziet zitten. Zelfde geldt voor het wat lage oliepeil en de velgschade. Lijkt erop dat de laatste berijder misschien de prestaties van deze auto wel waardeerde, maar niet dienovereenkomstig netjes met de auto is omgesprongen.
Als je hiermee al 'slordig' bent, heb je dan wel altijd de motor netjes warm gereden, en de turbo ook weer af laten koelen? :eusa_think:

En hoezo is het 'een wrak van een auto'?  Ben jij ook wezen kijken, of weet je meer?

Vertigo

Ik heb vorige week een proefrit in deze auto gemaakt.

minpunten:
- kachelradiator kapot!
- wieophanging rechts klappert behoorlijk
- deurpaneel linksachter bevat een scheur
- bestuurdersstoel bekleding vertoont slijtage (leer wat kale plekken + alcantara rul)
- achterklepbekleding los
- waterpomp maakt veel lawaai
- trilt enorm tijdens het rijden
- olie oud / zwart en tot bovenaan de peilstok (peil wel goed) carterdruk lijkt ook goed.
- turbodruk lijkt ook gezond (niet geheel kunnen testen ivm lekke kachelradiator en vrijwel lege tank
- toe aan een grote beurt
- distributie moet over 20.000km
- de genoemde krassen en deuken vond ik behoorlijk meevallen
- zijkant rechter voorband beschadigd
- Titan velgen ipv Volan
- 1 spijl van de grill gebroken
- koplampwisser links blijft scheef staan

pluspunten
- Dealeronderhouden
- DVD videosysteem met 3 schermen (hoofdsteunen + dashbordkastje)
- Navigatie systeem
- nette buitenkant, op de velgen en een paar kleine krasjes na
- airco werkt!
- bak schakelt goed

Prijs zonder nieuwe APK, maar met gerepareerde kachelradiator was 5500, met nieuwe APK 5600.
Als hij hem voor 5000 incl nieuwe radiator en nieuwe APK had weg gedaan, had ik hem vorige week gekocht.

Ik vind het zeker geen wrak.
Onderhoudshistorie kan opgevraagd worden bij Volvo Nieuwenhuize. (wil ik nog steeds doen)

De vorige eigenaar had een leaseauto gekregen waarna zij vrouw er 6 maanden in gereden had en de auto te groot vond. Is ingeruild op een renault Clio

KMvrtr

Interessant.

De verkoper heeft dan zeker niet het achterste van zijn tong laten zien. Op mijn vraag of ie technisch in orde was werd hardgrondig 'ja' gezegd.
Kapotte kachelradiator, klapperend onderstel, trillen en lawaaiige waterpomp was ie spontaan vergeten geloof ik.. :eusa_liar:

Maar goed, als je het budget hebt om hem nu technisch weer netjes op de rails te zetten is het toch een leuke auto.

Vertigo

Tja, ik mocht zo een proefrit maken, (ookal was de tank bijna leeg), maar moest zelf wel erop staan dat er eerst koelvloeistof in gedaan werd. was helemaal leeg en het lampje brandde.

Voor de prijs die hij noemde zou de kachelradiator in ieder geval in orde gemaakt worden.

5500 is ook nog niet duur als de huidige technische mankementen gerepareerd zijn.

Ik vind de auto nog steeds interessant, maar aangezien ik er LPG op moet hebben (rij 40 a 50.000km/jaar) wordt de totaalprijs voor mij heel anders.
Ik had voor mezelf een maximum gestelt van 4500 a 5000 + LPG-tank.

Misschien ga ik nog een keer terug om te onderhandelen over de prijs / voorwaarden.

in ieder geval eerst nog onderhoudshistorie opvragen. En turbo / carterdruk testen....
Met koude motor / lekke kachelradiator ga ik de motor niet zwaar belasten.

KMvrtr

Citaat van: Vertigo op 02-10-2007 21:58:59

En voor dat geld wil jij een 850R of T-5(R) mèt LPG??? :eusa_clap: :eusa_clap:
Dat gaat je alleen lukken als je héél véél mazzel en een heel onwetende verkoper hebt.

Edit: ow wacheffe, je bedoelt 5 mille zonder de LPG :eusa_shifty:

Vertigo

Citaat van: KMvrtr op 02-10-2007 22:15:31
Citaat van: Vertigo op 02-10-2007 21:58:59

En voor dat geld wil jij een 850R of T-5(R) mèt LPG??? :eusa_clap: :eusa_clap:
Dat gaat je alleen lukken als je héél véél mazzel en een heel onwetende verkoper hebt.

Edit: ow wacheffe, je bedoelt 5 mille zonder de LPG :eusa_shifty:

Precies... of een R met LPG er al in voor 7 a 8 (maar die zijn zeer zeldzaam)

Edit: al blijft een V6 TDI, 530D of D5 voor een duizendje of 8 ook interessant

KMvrtr

Een D5 voor 8 mille?

Is voor dat geld een fatsoenlijke te vinden?
In een V70 of zo?

Freakybaby

S60 D5 vind je wel degelijk voor minder dan 8 mille. Die van mijn vader mochten we overnemen voor 7100 euro.

Moet je wel rekenen op:
- uitgeleefd interieur
- verstuivers (vrijwel) verrot
- lichte voorschade
- gerepareerde schades rondom, sommige ernstiger dan andere
- matige lak, nooit gepoetst, wel schuursponsje op gebruikt
- lichte deuken in achterbumper/krasjes linksachter

Dat betekent dus dat je nog een paar duizend euro mag uitgeven voor je een S60 D5 edition hebt in goede staat..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

KMvrtr

Aha, op die manier.
Dat was niet helemaal wat ik in gedachten had.

Al moet ik toegeven dat ik persoonlijk de S60 en S80 ook zeer fraai vind.

Vertigo

Citaat van: KMvrtr op 03-10-2007 07:03:46
Een D5 voor 8 mille?

Is voor dat geld een fatsoenlijke te vinden?
In een V70 of zo?

moet ongeveer wel lukken, voor 9 zeker. (op basis van geen inruil).
Bedoel daarmee te zeggen dat je voor dat bedrag ook hele andere, nieuwere leuke dingen kan kopen dan een 850R.

zei niet dat het dan een perfecte is, maar de basis kan wel goed zijn. Een goedkope 850 R is ook niet perfect, maar kan een goede basis zijn om op verder te bouwen.

Deze S60 D5 bijvoorbeeld Alleen die bpm nog...

Freakybaby

De ex S60 van mijn vader is op 28-9 opnieuw op naam gezet...
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

R.Bijl

Citaat van: Timmehh op 18-10-2007 16:07:17
De PB-BD-26 is iets goedkoper geworden..de prijs is verlaagd van €5900,- naar € 5750,-

Zal dus nog niet verkocht zijn aan de Topic starter.

die zal hem niet meer kopen ook..... ;D
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....