lpg computer en relais stuk ? ??

Gestart door vinii, 02-10-2007 10:52:21

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Geen idee, dat krijg ik wel van mesman :-)

Heb net de fractuur binnen en daar staat het keurig op :-)

Ludo

ja, op een nieuwe installatie 2 jaar garantie.
maar op losse onderdelen niet.

thuur

daytonawim

Yup, de portomonee 2560 sleurie's ( gelukkig heb ik die al 6 weken geleden betaald ) :-)))))

elmarconi

Citaat van: Ludo op 02-10-2007 18:09:41
ja, op een nieuwe installatie 2 jaar garantie, maar op losse onderdelen niet.

Elke installatie bestaat uit losse onderdelen. Daarbij mag de koper er vanuit gaan dat de reparatie deugdelijk is gebeurd, omdat er niet niks voor betaald is. Als dit later niet het geval blijkt te zijn heb je het recht om te reclameren.

Of je je recht krijgt bij een dergelijke tent is een tweede...

--
Autogas Inside . . .

Ludo

Citaat van: elmarconi op 02-10-2007 22:01:52
ja, op een nieuwe installatie 2 jaar garantie, maar op losse onderdelen niet.

Elke installatie bestaat uit losse onderdelen.

dat klopt, maar een installatie word aangeboden/verkocht als een pakket.

dat inbouw en reparatie fatsoenlijk moet gebeuren is wel correct.
maar ook niet vergeten dat deze installatie al van '97 is, uit de eerste serie LPi waar veel problemen mee waren.
ik denk dat je bij Vialle van een kouwe kermis thuiskomt als het op garantie aankomt.
maar je kan het altijd proberen.  ;)

trouwens, bij Volvo krijg je ook maar 1 jaar garantie op onderdelen.

Freakybaby

Er kan nog altijd een verschil zijn tussen wat een dealer/leverancier zegt en wat wettelijk bepaald is he..
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

llinssen

Citaat van: Ludo op 02-10-2007 22:09:40

ik denk dat je bij Vialle van een kouwe kermis thuiskomt als het op garantie aankomt.
maar je kan het altijd proberen.  ;)

Heb jij daar niet ervaring mee, met die coulance van Vialle? ( Of het gebrek daaraan?)  :evil:
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

daytonawim

De wet zegt hier namelijk iets over.

De fabrikant geeft 1 jaar garantie, de dealer moet 2 jaar garantie geven.

Marc O.

Sorry, maar dat is onzin. Zolang het onderdelen betreft waarvan je redelijkerwijs mag verwachten dat ze niet aan slijtage onderhevig zijn (zoals bijv. een lpg compu), heb je als consument (dus niet als professionele afnemer!!) recht op 2 jaar garantie. Weet even niet hoe de wetgeving in elkaar zit bij de overdracht van het eigendom en of je dan dus als nieuwe eigenaar nog steeds aanspraak kunt maken op die garantie. Let wel: de verkopende partij is verplicht om die garantie te verlenen. Dit is dus niet noodzakelijkerwijs de fabrikant.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Citaat van: Marc O. op 03-10-2007 14:47:19

Sorry, maar dat is onzin.

in dat geval wens ik vinii dan héél veel succes.  ;)

daytonawim

Sorry, maar dat is onzin. Zolang het onderdelen betreft waarvan je redelijkerwijs mag verwachten dat ze niet aan slijtage onderhevig zijn (zoals bijv. een lpg compu), heb je als consument (dus niet als professionele afnemer!!) recht op 2 jaar garantie. Weet even niet hoe de wetgeving in elkaar zit bij de overdracht van het eigendom en of je dan dus als nieuwe eigenaar nog steeds aanspraak kunt maken op die garantie. Let wel: de verkopende partij is verplicht om die garantie te verlenen. Dit is dus niet noodzakelijkerwijs de fabrikant.

Maar voor gebruikte artikelen geld maar 1 jaar garantie.

Dat is ook de reden dat bij Ebay in Duitsland ook overduidelijk wordt gewezen op het niet geven van garantie
bij aankopen !!!!

Marc O.

Citaat van: daytonawim op 03-10-2007 15:20:02

Maar voor gebruikte artikelen geld maar 1 jaar garantie.

Dat is ook de reden dat bij Ebay in Duitsland ook overduidelijk wordt gewezen op het niet geven van garantie
bij aankopen !!!!

Lijkt me logisch. Sterker nog, ik kan me voorstellen dat je dan zelfs helemaal geen garantie krijgt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

daytonawim

Tja, das de fijne EU wetgeving.

Stel dat je mij een radio verkoopt en die gaat stuk, en je kan niet aantonen dat die zonder garantie is gekocht
dan zou ik je een poot uit kunnen draaien.

gelukkig weten 90% van de burgers niets van deze wetgeving !

elmarconi

Lekker off-topic onderhand, maar ben onderhand wel benieuwd wat de lpg-boer ervan maakt.
--
Autogas Inside . . .