dieselpomp afstellen

Gestart door floortom, 02-10-2007 19:03:50

Vorige topic - Volgende topic

floortom

Motor liep erg rauw en ik heb vandaag daarom de dieselpomp laten afstellen bij VOLVO dealer Klijn in Hoensbroek. Volgens de monteur kon de afstelling niet constant gehouden worden omdat er ergens speling in de pomp op kon zitten vanwege de hoge kilometerstand (330.000) Ik heb geen flauw idee wat er bedoeld wordt want ik ben zo A technisch als het maar kan.Ik heb 82 EURO betaald en de motor loopt nu nog veel rauwer dan voor de afstelling en het gemiddeld verbruik is gestegen van 8,6 ltr/100 naar 9.8 ltr/100!

weet iemand hoe dit kan?

gr. Peter

thuur

Jemig.. En kon hij de afstelling dan niet terug zetten ??? Dit is nog minder dan half werk in mijn optiek...

Ga je er nog mee terug? Zou ik wel doen.

Ik zou je een second opinion willen aanraden, maar vertel wel wat er gebeurd is en dat je niet happig bent om weer je beurs te trekken voor een nog rauwer lopende motor..

Gr :eusa_snooty:

)()()sT

Hmm...

Inderdaad ff teruggaan.. Ik denk dat er wel D's met meer kilometers rondrijden  ::)
Is zo'n ding eigenlijk gewoon bij de overburen (Wealer) af te stellen?

gjg

Hallo Floortom,

Ik heb wel een adres voor je net over de grens in Belgie. Ik heb daar € 35,00 betaald voor controle en afstellen.

floortom

dat adres in Belgie wil ik wel hebben! Verder zal ik volgende week even terug gaan,

bedankt voor jullie reacties!

gr. Peter

Volvokoen

Ik heb onlangs op 408d km de dieselpomp laten afstellen, omdat ik het verbruik nogal hoog vond (8.5l/100km). Dat kostte mij bij een niet-dealer 73 Euro. Na het afstellen merkte ik niet veel verschil in rijden, maar wel in verbruik, dat nu rond 8.0l/100km ligt, indien 15% stad en 85% snelweg (140 km/u) op een tank wordt gereden.

Dus, het verhaal van die dealer lijkt mij niet doorsnee.
V70 TDI bj 1998 Automaat Exclusive Line >430d km
764 GLE bj 1990 V6 AW-71 197d km
geschiedenis: Citroen BX 1.9 TDI < 744 bj 1991 TD 190d km

Quota

hmmm,

Ik rij misschien niet echt overdreven hard, maar ik verbruik toch beduidend minder (en nee, dat is niet het verbruik volgens BC, die zegt dat ik 1600 km kan rijden op een tank :o ). De meest onzuinige tankbeurt tot nog toe was dik 45 liter op 715 km... ::).

Gemiddeld tank ik elke 8 a 900 km en dan gaat er vaak maximaal 50 liter in.

Verder rijdt ik eigenlijk altijd met ECC/lampen/radio/stoelverwarming aan (ook veel met CC). Ik laat de auto wel vaak "uitrollen" en heb me het nieuwe rijden na een jaartje priussen wel geleerd..... :eusa_whistle:

floortom

mijn huidige gemiddelde verbruik in het voornamelijk stadsverkeer van mijn 850 TDI automaat is 8.5 ltr/100. Verlichting, airco uit en rijden als een bejaarde! Motor loopt erg ruw en het is alsof ik op een giant vibrator zit!
Brandstofpomp stond voor de afstelling op -3 en de dealer ziet als enige optie alles weer terug naar het oude zetten......dus!!

JorritV70

Ik rijd in een V70 2,5 TDI met 401.000 km. en heb ook onlangs mijn dieselpomp laten afstellen omdat ik vnd dat hij te rauw liep, maar kreeg daar te horen dat het waarscheinlijk aan de nokkenassen lag. De "tand"wielen van de distributieriem worden hier conisch op vast gezet, zonder een spie, en dit schijnt nog wel eens te verlopen. Er is mij verteld dat het geen kwaad kon, het ging alleen ten koste van het confort.

GRoet Jorrit

Ps mijn verbruik is 7,6 /100 en ik rijd op 225/45/17.

jetse

Met een pomp die 3 graden negatief staat is mijn gemiddelde verbuik 6.5 l op 100. Kstand 375000.

denkweb

Ooit een keer de pomp laten verstellen om het roken te doen verminderen; effect direct merkbaar. Verder geen enkele klacht.

km stand 850 Tdi Sedan 534.624!

floortom

dan blijf ik me toch afvragen waarom het verbruik zo hoog is! Ik rijdt nu ongeveer 8,9 ltr/100 bij gecombineerd verbruik. Is wel een automaat maar ik rijdt echt als een bejaarde (50 km bbk, 110 km snelweg) Kan me iemand helpen aan een goed adres waar ik eens ten rade kan gaan?

alvast bedankt! >:(

thuur

Citaat van: floortom op 02-10-2007 19:03:50
... en het gemiddeld verbruik is gestegen van 8,6 ltr/100 naar 9.8 ltr/100!

Dat is toch na de "afstelling" gebeurd? Dan maar terug naar hoe ie stond lijkt me?

Rijd je veel korte stukken?

Gr :-\

kyro

Citaat van: floortom op 05-10-2007 18:00:04
mijn huidige gemiddelde verbruik in het voornamelijk stadsverkeer van mijn 850 TDI automaat is 8.5 ltr/100. Verlichting, airco uit en rijden als een bejaarde! Motor loopt erg ruw en het is alsof ik op een giant vibrator zit!
Brandstofpomp stond voor de afstelling op -3 en de dealer ziet als enige optie alles weer terug naar het oude zetten......dus!!

is het verbruik 't daadwerkelijke ? of wat de BC aangeeft ?

en je rijdt ook nog voornamelijk stads-verkeer als ik 't
goed begrijp ?  8 ltr zou in dat geval wel tops moeten zijn !

automaat, is wat schadelijker dan hand-geschakeld !
maar 'n gem. verbruik van bijna 10 ltr :o   

na de distri-wissel kort geleden, is ook de pomp afgesteld,
en moet zeggen dat tie nog mooier loopt, dan ie al deed !
m,n daadwerkelijk verbruik ligt rond de 6,2 ltr
maar 75% auto-baan  en normale rij-stijl (kmst 326000)

iig als je interesse hebt
zou ik de jongen hier in 't dorp is kunnen vragen
die al lang aan m,n TDI's sleutelt (veel volvo ervaring)
om is naar de jouwe te kijken !

avb

Beste GJG,

Mag ik van jou ook dat adres in Belgie voor het afstellen van de pomp. Woon zelf namelijk in Brussel.

Met vr. groet.

avb