in de verkoop.....

Gestart door Gijs850, 03-10-2007 14:37:58

Vorige topic - Volgende topic

heutink

Ik heb 2 maanden geleden mijn BMW 6cil lease auto omdat het leasecontrakt was afgelopen ingeleverd en een 855T5 uit 96 gekocht, maar ik kan Gijs best begrijpen. Alles heeft zijn voor- en nadelen.........
De BMW is een naaimachine, en de 855 een blok dynamiet op wielen, ik vind eigenlijk de benaming "rennlaster"de meest passende.
Ik hoop dat je geen spijt krijgt, ik heb het nog niet, maar ik rijd ook maar 12000 km / jaar.
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

M a r c

Autorijden doe je toch ook grotendeels voor je plezier... ik snap niet dat mensen zo vaak op rationele gronden een auto wegdoen  ??? Ik weet niet hoor, maar we zijn niet zo heel lang op deze aardbol om van het leven te genieten... dus doe ik dat met volle teugen en daar hoort 850 rijden bij  8) Ik heb alweer vele jaren een T-5R en die gaat niet zomaar weg  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Laserblue

Citaat van: M a r c op 03-10-2007 19:25:09
Autorijden doe je toch ook grotendeels voor je plezier... ik snap niet dat mensen zo vaak op rationele gronden een auto wegdoen  ??? Ik weet niet hoor, maar we zijn niet zo heel lang op deze aardbol om van het leven te genieten... dus doe ik dat met volle teugen en daar hoort 850 rijden bij  8) Ik heb alweer vele jaren een T-5R en die gaat niet zomaar weg  :)

prioriteiten Marc, prioriteiten  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

rody

Citaat van: Gijs850 op 03-10-2007 19:04:30
komen we weer terug op mijn 1e punt, ik heb dat 850-gen dus niet blijkbaar. ik vind het een superauto die lekker rijdt. Maar zo zijn er meer. Ik heb hiervoor een bmw gehad met een 6-cilinder lijn motor. Was ook niet slecht. Zit nu te denken aan een 525i touring uit '96..

da s nie verkeerd!

heb zelf ook BMW gereden,  850 aangeschaft vanwege complete standaarduitrusting en 20v motor.  door reorganisatie de 850 verkocht vanwege achterstallig onderhoud en als tijdelijke oplossing een 740 voor het woon-werkverkeer.

in de 740 merk je toch duidelijk het relax-gevoel van achterwielaandr wat ook de BMW's hadden.  ik zie hier nog wel s een 850 2 liter voor kleine reparaties; toch heb ik zelf meer plezier in BMW rijden en dat ligt per persoon anders.  

voor lange afstanden gaat mijn voorkeur daarom naar BMW.

Gijs850

nogmaals als ik rationeel ga denken en een 5-serie mooi vind, dan zou een 518i slimmer zijn. Maar in een bmw hoort een 6 cilinder vind ik dan (behalve de oer-M3 met 200+ pk uit een 2.3 4 pitter) en dat die 525 1 op 9 doet is niet zo'n verschil met de 1 op 10 van de volvo. Bovendien heeft die bmw een 80 liter tank en moet 10 x tanken per jaar voldoende zijn. Meer wordt er niet mee gereden. Met mijn A4 heb ik in september 7200 km gereden...dus kilometers rij ik zat

Gijs850

@ marc: heeft niet te maken met rationeel denken. Ik ben uitgekeken op de 850. Klinkt hard maar is zo. dus ga ik op zoek naar iets wat me wel kan raken.

Ben

Citaat van: Gijs850 op 03-10-2007 19:55:40
Ik ben uitgekeken op de 850. Klinkt hard maar is zo. dus ga ik op zoek naar iets wat me wel kan raken.
Zal ik dit topic dan maar naar '850 TE KOOP' verplaatsen?
voordat het een BMW-topic wordt

Rudy-M

@ marc: heeft niet te maken met rationeel denken. Ik ben uitgekeken op de 850. Klinkt hard maar is zo. dus ga ik op zoek naar iets wat me wel kan raken.
Ja, dat kan toch. Het leven is inderdaad te kort om lang stil te staan bij dingen die je niet bekoren. Heb je de (financiƫle) mogelijkheden, ga dan door.
Ik rij de R nog steeds met plezier, maar ik wil ook graag naar de binnenstad van Haarlem verhuizen. Mocht ik de R niet kwijt kunnen of ik zit me steeds zorgen te maken dat er iets gebeurt, dan gaat ie weg. Simpel prioriteiten stellen.

Het is leuk zo lang het duurt, daarna iets anders leuks zoeken en het begint weer van voor af aan.

Enno

Citaat van: daytonawim op 03-10-2007 15:29:18
Ik heb de lease bak er juist uitgedaan.

De bijtelling was killing, volgend jaar weer 25% :-(

En die zelfde lease bak zorgt voor een hoger belastbaar inkomen, die ook doorwerkt bij :
- Huursubsidie
- Belasting terief (als je pech hebt)
- Teruggaaf schoolgeld
- Teruggaaf ziektekosten

Ben je chronisch ziek en is je drempelinkomen < 30000 EUR. Dan tellen de bijzondere ziektekosten extra mee. Deze worden namelijk nog eens met 165% vermenigvuldigd....

Leaseauto rijden lijkt leuk....maar als je daardoor opeens veel meer belasting moet betalen.....en ook nog eens minder belasting terugkrijgt dan krijgt het rijde in een knappe leasebak toch wel een erg nare bijsmaak...

Gijs850

precies Rudy zo denk ik er ook over. Nogmaals ik kan me de liefde voor volvo heel goed voorstellen maar ik ben helaas snel uitgekeken op een auto. En zolang ik geen goed bod krijg dan gaat ie echt niet weg. Ik ben er nog steeds supertevreden over maar kijk toch weer een beetje rond. Kan zomaar nog eenhalf jaar duren voordat ik heb gevonden wat ik zoek. En dan moet ik hem ook nog maar zien te verkopen!

Gijs850

sommige bedrijven hanteren vrij strikte regels daar waar het om leaseauto's gaat. ik heb bij een bedrijf gewerkt waar alleen opel vectra / astra kon worden gereden. kostte 24995 euro dus qua bijtelling 458 bruto. Nu zit ik bij een bedrijf die me laat kiezen tussen een A4 2.0 TDI 140 PK avant of Passat Variant 2.0 TDI 140 PK. Opties naar smaak toevoegen. Dan zit je zo op 48k. Das 880 euro bruto bijtelling. We zijn dus nu aan het bekijken of we niet mogen ' downgraden'  naar een A3 of volvo V50 bv.

Nunki

Ik heb m'n 850's tot nu toe gemiddeld een jaar gehad, maar ruil ze wel steeds in voor weer een andere (mooiere) 850. Na een klein uitstapje moet ik aan iets anders voorlopig even niet denken.
Succes met je verkoop en krijgt geen spijt... 

M a r c

je maakt echt vrienden hier...  ::)  Het kan en het is je goed recht om dit te vinden, maar ik vraag me dan af wat je nog hier komt doen op het 850 forum  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

michiel

Citaat van: M a r c op 04-10-2007 22:26:16

je maakt echt vrienden hier...  ::)  Het kan en het is je goed recht om dit te vinden, maar ik vraag me dan af wat je nog hier komt doen op het 850 forum  ???

Afscheid nemen, denk ik.
Doei Gijs!
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

EdenAli

jammer maar helaas ik voel me wel een liefhebber