Bovenste motorsteun vervangen

Gestart door solexpaul, 03-10-2007 18:17:39

Vorige topic - Volgende topic

solexpaul

Mijn V70 2.4 automaathad last van een kantelend motorblok bij accelereren en decelereren. Erg vervelende bonk, leek steeds erger te worden.

Bij inspectie bleek het bovenste motorsteunrubber aardig versleten, bij demontage bleek hij gescheurd.

Nieuwe gemonteerd (steun en rubber is 1 geheel, kwartier werk) proefrijden en een wereld van verschil.

Dus bij bonkklachten bovenste motorrubber even controleren en vervangen. Voor die paar 10tjes en een kwartiertje werk een heel anders rijdende auto.

Groet,

Paul
940 B230FB ZF4HP22 donkergroen metallic 1992
Prius Business edition 2006
Mercury Sable 3.8 LS (langlopend reparatieproject) 1992

Misha

Citaat van: solexpaul op 03-10-2007 18:17:39
Mijn V70 2.4 automaathad last van een kantelend motorblok bij accelereren en decelereren. Erg vervelende bonk, leek steeds erger te worden.

Bij inspectie bleek het bovenste motorsteunrubber aardig versleten, bij demontage bleek hij gescheurd.

Nieuwe gemonteerd (steun en rubber is 1 geheel, kwartier werk) proefrijden en een wereld van verschil.

Dus bij bonkklachten bovenste motorrubber even controleren en vervangen. Voor die paar 10tjes en een kwartiertje werk een heel anders rijdende auto.

Groet,

Paul

Welke steun ? Origineel of imitatie en  wat kost dat precies ?

Gr,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

solexpaul

De steun linksboven op het blok (rechts als je ervoor staat) die de motor koppelt aan het schutbord. Hierin zit een rubber die snel scheurt.

Steun+rubber kostte geloof ik EUR 40, of het origineel is weet ik niet.

Groet,
Paul
940 B230FB ZF4HP22 donkergroen metallic 1992
Prius Business edition 2006
Mercury Sable 3.8 LS (langlopend reparatieproject) 1992