Slecht starten en stationair

Gestart door Boy, 04-10-2007 11:03:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boy

Dit weekend 400 km geknald met de Roffel. 40 km voor thuiskomst stopte de Roffel er mee. Ik had geen gas en geen benzine meer. Het viel op dat het oscillerend stationair lopen even voorbij was. Volgens de Wegenwacht kan het zijn dat tijdens op gas rijden toch benzine verbruikt wordt en dat daardoor de Roffel zo slecht stationair loopt. De afsluitklep werkt dan niet naar behoren. Ik was namelijk verbaast dat ik geen benzine meer had.
In ieder geval wordt de Roffel door de Volvo dealer nagekeken a.s. dinsdag. Ben zeer benieuwd.

Ludo

Citaat van: Boy op 28-10-2007 22:21:32
Ik was namelijk verbaast dat ik geen benzine meer had.

er zit toch een metertje in het klokkenhuis, en er gaat een oranje lampje branden als de inhoud laag is. ???

Boy

Nou, dat is inderdaad het vreemde. Het lampje ging niet branden. Wel brandt het lampje als ik de sleutel op 'contact' zet. Ik moet inderdaad het benzinepeil voor het starten controleren.
Al met al een zeer vervelende situatie. Ik weet niet zeker of het benzinelampje gaat branden als ik op gas rij.
Het kan best zo zijn, dat deze gaat branden als er te weinig benzine is EN als ik op benzine rij. Weet iemand dit?

Snellebaksteen

Bij mij gaat het oranje lampje gewoon branden als de brandstof waar ik op dat moment op rij op is. Dus rijden op gas, gas op -> lampje aan. Wat voor gasinstalatie heb je?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

de boekhouder

En wederom een lekenvraag: waar zit de sensor oid. dan die aangeeft dat je brandstof bijna op is ?  Ik dacht in de tank, maar dat kan dan blijkbaar niet ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Snellebaksteen

Volgens mij is gewoon een drijver in je tank.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

GeertG

Niet iedereen heeft dus hetzelfde systeem !  ;)

Bij mijn AMS Vialle installatie heb ik een paar groene ledjes en 1 rood ledje (voor wanneer die bijna leeg is).
Benzine gaat gewoon via de meter in het dashboard en wanneer er te weinig benzine is gaat het lampje branden.
Staat dus los van LPG.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

de boekhouder

Citaat van: Snellebaksteen op 29-10-2007 13:09:17
Bij mij gaat het oranje lampje gewoon branden als de brandstof waar ik op dat moment op rij op is. Dus rijden op gas, gas op -> lampje aan.

Citaat van: Snellebaksteen op 29-10-2007 13:32:00
Volgens mij is gewoon een drijver in je tank.

Hoe verklaar je dit dan ?

Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Snellebaksteen

Ook in de gastank ligt een drijver. Als de waarde die de drijver afgeeft op een gegeven moment te laag wordt gaat het lampje aan. Bij mij geeft de brandstofmeter ook netjes het aantal liters weer van de brandstof waar ik op rij. Als ik dus op gas rij en de gastank is leeg en de benzinetank zit vol dan zie ik dus een rood lampje branden tot ik op de schakelaar druk. Vanaf het moment dat ik op benzine ga rijden gaat hij aangeven hoeveel benzine er nog inzit dus gaat het lampje uit en gaat de wijzer naar de max stand.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Freakybaby

ook bij mij is het zo dat de meter op het dashboard de hoeveelheid van de brandstof waarop ik op dat moment rij weergeeft. Op lpg is ie wat minder nauwkeurig (van 50 nar 30 liter in 80 km, dan 150 km lang rond de 30 liter, dan in 100 km van 30 naar leeg) maar het lampje werkt bij mij ook gewoon voor de lpg voorraad.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Boy

#25
Nou het schijnt dat het euvel verholpen is, volgens de Volvo dealer. In ieder geval is de benzinepomp kapot (te weinig benzine en starten -> te heet geworden pomp)  >:( Dit verklaart uiteraard het niet lopen op benzine en het terecht niet branden van het brandstoflampje. Ik had nog voldoende benzine in de tank.
Ze hebben ook de brandstofdrukregelaar vervangen.

Ik weet even niet wat ik meemaak, de motor slaat vrijwel direct aan  :eusa_dance: en loopt heel rustig stationair.  :eusa_whistle:

En nou maar hopen dat ik weer een tijdje kan roffelen.

Enno



OM de een of andere reden heb ik in mijn V70 bovenstaande brandstofdruk regelaar zitten (no 21, 9186278).

Nu is mijn vermoeden dat deze gaar is, er zit geen vacuumslang op deze uitvoering. Hoe kun je controlleren of deze nog goed is?

De koude start is dermate beroerd en het duurt lang voordat de motor bij koude motor aanslaat dat ik vermoed dat deze regelaar zijn langste tijd heeft gehad.

Ik weet dat jij bij de andere varianten makkelijk kunt controleren of deze lek is, maar hoe gaat dat bij deze?......

Als de auto eenmaal loopt, loopt hij goed...maar daar heeft ie wel enigszins de tijd voor nodig. Wel schijnt hij rijk te lopen.....zo kreeg ik te horen in Goes.

thuur

Bij de x70 zit nog een drukregelaar: als je de brandstofleidingen volgt achter het blok langs, waar ze over gaan in rubber, zie je er nog eentje zitten.

Geen idee overigens hoe je die moet controleren....


Gr :-\

Enno

Mijn dank is groot...........gaan we morgen eens naar kijken......maar niet aan sleutelen...de V70 moet nu even heel blijven...anders heb ik 2 kapotte auto's...