Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

jberg

komet er nog een chippie in?

elianmars

#31
Citaat van: jberg op 08-10-2007 12:28:43
komt er nog een chippie in?

Mezelf kennende............. Denk het wel, ja.........  :eusa_whistle:

jberg

laat je ervaringen dan ff weten, mn pa heeft ook een tdi, als het veel scheelt zal ik heb ook proberen warm te maken 8)

elianmars

Zojuist terug gekomen van Hooftman. SRS lampje kon niet uitgezet worden, want er was een permanente foutcode.

884: SRS-522 Gordelsluiting passagierszijde. Onjuist signaal. Permanente storing.

Er bleek een draad te missen van de gordelsluiting naar een stekkertje wat bij het SRS circuit hoort.
Ik heb er een ander interieur ingezet, waarbij deze kabel dus ontbreekt.
Met de monteur afgesproken dat ik de gordelsluiting van de oude stoel af zou halen en terug zou komen om het lampje uit te laten zetten.

Op de zaak aangekomen direkt de gordelsluiting van de oude stoel afgehaald, waar inderdaad wél een kabel en stekker aan hingen.
Die heb ik op de "nieuwe" stoel gezet. Ik moest wel weer even de stoel uit de wagen halen, omdat ik er anders niet bij kon, maar dat was zo gepiept.

Toen in de wagen gestapt om weer richting Hooftman te rijden voor het resetten van het lampje. Ik had ene paar honderd meter gereden, toen ik op het dashboard keek. Verrek! Het lampje brandde niet meer!
Ik hoefde dus niet meer terug naar Hooftman  ;D

Ik zal zo nog wel even naar ze bellen om te vragen wat de kosten zijn. Ze zijn er toch even mee bezig geweest.

elianmars

#34
Ik ben zojuist toch maar even terug gegaan naar Hooftman. De foutcode was tenslotte toch opgeslagen.
De boel is weer uitgelezen en de foutcode is er weer uit.
Verder waren er geen foutcodes aanwezig, dus dat geeft me ook wel weer een goed gevoel.

De V70 is in het systeem van Hooftman gezet (en de 850 er uit gehaald  :-\). Daardoor ben ik er ook achter wat voor uitvoering de V70 is. Een "Europa".
Weer wat wijzer geworden over de wagen  :)

Edit: Volgens Autoweek zou de Europa uitvoering verwarmde voorstoelen, een boardcomputer, mistlampen aan de voorkant en koplampsproeiers moeten hebben. Die zitten er dus niet op...........  :eusa_think:

elianmars

Ik kreeg trouwens van de Volvo monteur te horen dat de wagen er heel erg mooi uit ziet. En al helemaal voor die km.stand.

Altijd leuk om te horen!  :)

Eugene

Eindelijk 8)

Dan nu maar offiicieel gefeliciteerd!

If it's not blown, it sucks...

Tieske

Citaat van: elianmars op 08-10-2007 15:28:28
Edit: Volgens Autoweek zou de Europa uitvoering verwarmde voorstoelen, een boardcomputer, mistlampen aan de voorkant en koplampsproeiers moeten hebben. Die zitten er dus niet op...........  :eusa_think:

dat is op de europa plus-line, zie hier voor wat er op de europa zit, boordcomputer is wel vreemd  :eusa_doh:

Trouwens gefeliciteerd en geniet van de pluim achter je auto

razorx

Citaat van: elianmars op 08-10-2007 19:33:19
Ik kreeg trouwens van de Volvo monteur te horen dat de wagen er heel erg mooi uit ziet. En al helemaal voor die km.stand.

Dat maakt het helemaal fijn.
Gefeliciteerd!

Vertigo

Citaat van: Tieske op 08-10-2007 20:24:41
Citaat van: elianmars op 08-10-2007 15:28:28
Edit: Volgens Autoweek zou de Europa uitvoering verwarmde voorstoelen, een boardcomputer, mistlampen aan de voorkant en koplampsproeiers moeten hebben. Die zitten er dus niet op...........  :eusa_think:

dat is op de europa plus-line, zie hier voor wat er op de europa zit, boordcomputer is wel vreemd  :eusa_doh:

Trouwens gefeliciteerd en geniet van de pluim achter je auto

Nu weet je dus de werkelijke nieuwprijs van jouw auto: 39793,35 Euro ;)

@®-

Citaat van: elianmars op 08-10-2007 15:28:28
De V70 is in het systeem van Hooftman gezet (en de 850 er uit gehaald  :-\). Daardoor ben ik er ook achter wat voor uitvoering de V70 is. Een "Europa".
Weer wat wijzer geworden over de wagen  :)

Edit: Volgens Autoweek zou de Europa uitvoering verwarmde voorstoelen, een boardcomputer, mistlampen aan de voorkant en koplampsproeiers moeten hebben. Die zitten er dus niet op...........  :eusa_think:
Maar een Europa had toch ook altijd standaard half leer?

elianmars

Citaat van: @®- op 08-10-2007 21:02:48
Citaat van: elianmars op 08-10-2007 15:28:28
De V70 is in het systeem van Hooftman gezet (en de 850 er uit gehaald  :-\). Daardoor ben ik er ook achter wat voor uitvoering de V70 is. Een "Europa".
Weer wat wijzer geworden over de wagen  :)

Edit: Volgens Autoweek zou de Europa uitvoering verwarmde voorstoelen, een boardcomputer, mistlampen aan de voorkant en koplampsproeiers moeten hebben. Die zitten er dus niet op...........  :eusa_think:
Maar een Europa had toch ook altijd standaard half leer?

Jep. Plus nog wat meer dingen die niet op mijn wagen zitten, zoals instaplijsten. 't Is dus geen Europa.
Waarom dat dan in het systeem bij Hooftman staat?  :eusa_think:

Black Magic

Strakke bak hoor , gefeliciteerd met je geweldige ride/roffel ;)

Misha

Citaat van: elianmars op 08-10-2007 21:42:51
Citaat van: @®- op 08-10-2007 21:02:48
Citaat van: elianmars op 08-10-2007 15:28:28
De V70 is in het systeem van Hooftman gezet (en de 850 er uit gehaald  :-\). Daardoor ben ik er ook achter wat voor uitvoering de V70 is. Een "Europa".
Weer wat wijzer geworden over de wagen  :)

Edit: Volgens Autoweek zou de Europa uitvoering verwarmde voorstoelen, een boardcomputer, mistlampen aan de voorkant en koplampsproeiers moeten hebben. Die zitten er dus niet op...........  :eusa_think:
Maar een Europa had toch ook altijd standaard half leer?

Jep. Plus nog wat meer dingen die niet op mijn wagen zitten, zoals instaplijsten. 't Is dus geen Europa.
Waarom dat dan in het systeem bij Hooftman staat?  :eusa_think:
Je had indertijd Europa en Europa plus.
Ik heb zeker weten een europa, maar verwarmde stoelen zitten daar niet in. Wel Leer/Alcantara, Pearl-lak, Perfo-velgen en een boordcomputer.
De plus had veel meer.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Vanmorgen opnieuw langs Hooftman gereden. Dit keer voor een nieuw oliefilter, nieuwe ring voor de carterplug en een nieuw luchtfilter.
Olie heb ik daar maar niet gekocht  :P

Er zit dus weer lekker verse olie in de roetmobiel en 't karretje kan ook weer wat beter ademen.

Morgen even langs Hooftman voor een nieuwe rubberen ring voor de olievuldop  ;D

En dan kan ik nog op zoek gaan naar een nieuwe vacuumpomp, want de pomp die ik er vorige week op heb gezet, die volgens de vorige eigenaar bij Estateservices vandaan komt, rammelt er ook vrolijk op los. Het was een gebruikte, dus ik had al mijn twijfels.
Ik wil nu gewoon een nieuwe hebben. Weet ik tenminste zeker dat het goed is......