Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: @®- op 08-10-2007 21:02:48
Citaat van: elianmars op 08-10-2007 15:28:28
De V70 is in het systeem van Hooftman gezet (en de 850 er uit gehaald  :-\). Daardoor ben ik er ook achter wat voor uitvoering de V70 is. Een "Europa".
Weer wat wijzer geworden over de wagen  :)

Edit: Volgens Autoweek zou de Europa uitvoering verwarmde voorstoelen, een boardcomputer, mistlampen aan de voorkant en koplampsproeiers moeten hebben. Die zitten er dus niet op...........  :eusa_think:
Maar een Europa had toch ook altijd standaard half leer?

Ik heb hier thuis een prijslijst van de S70/V70, 25 januari 1999, modeljaar 99 liggen.
Daarin staat de V70 2.5D direct injection Europa. Dat staat ook bij Hooftman in het systeem.
De beschrijving in de prijslijst klopt precies met de wagen die ik heb, dus het is inderdaad die uitvoering.

Racingbrick

Welke bekleding heb je dan? is dat Valencia?

Ik heb de folder/prijzen  van 3 mei 1999 ook nog bewaard, toen ik mn S70 bestelde..

Ook hier staan die zaken niet in, die Autoweek noemde, ach, ze kunnen niet alles exact weergeven van alle autos in NL..
Dat zou te mooi zijn. ;)

elianmars

Citaat van: Racingbrick op 10-10-2007 10:35:21
Welke bekleding heb je dan? is dat Valencia?

Ik heb de folder/prijzen  van 3 mei 1999 ook nog bewaard, toen ik mn S70 bestelde..

Ook hier staan die zaken niet in, die Autoweek noemde, ach, ze kunnen niet alles exact weergeven van alle autos in NL..
Dat zou te mooi zijn. ;)


Ik had er velourse bekleding in, nu dus half leder (heb de folder ff niet bij de hand nu).


elianmars

Vandaag weer even met de wagen bezig geweest. Eerst de audio, die in de 850 zat, weer ingebouwd.
De cd speler die in de V70 zat verhuist naar de Fiat van m'n vrouw (ze is het frontje kwijt van de radio die daar in zit..........  ::))

Daarna wat steenslag weggewerkt met de lakstift.

En ik ben met schuurpapier aan de gang gegaan op de rechter deur  :eusa_whistle:

Er zaten wat krasjes in de lak. Eén van de vorige eigenaren heeft die krasjes met een lakstift bijgewerkt, maar de lak lag heel dik op de deur. Was geen gezicht.
Ik heb dat glad geschuurd met waterproof schuurpapier (en water, uiteraard).
Toen waren het mooie doffe plekjes op de deur. Die heb ik weer glimmend gekregen met Commandant 4 en 5.

Je ziet nu (bijna) niks meer van de bijgwerkte krasjes. Dat was voor die tijd wel anders...... :-X

Oh ja. Ik heb het voor het dievengilde ook wat moeilijker gemaakt om de velgen mee te nemen. Via Marktplaats originele Volvo slotbouten gekocht en die er in gedraaid.

Enno

Jij bent ook lekker bezig Marcel ;).......zal wel weer een mooie wagen worden...

elianmars

Vandaag opnieuw met de vacuumpomp bezig geweest. De pomp die ik er op had geschroefd maakte zo'n kolereherrie, dat ik begon te twijfelen of het blok niet in elkaar aan het lopen was.

Ik had er dus al een "nieuwe" vacuumpomp opgezet, maar die blijkt nog meer gaar dan de pomp de er al op zat toen ik de wagen kocht.

Ik heb de pomp die er in eerste instantie op zat uit elkaar gehaald en een ring gebruikt om de veer van de pomp wat strakker te zetten.
Toen pomp er af schroeven, "gerepareerde" pomp er op, starten en........ wat een rust! God zij dank werd de herrie dus echt veroorzaakt door de vacuumpomp. Het blok zelf knort er vrolijk op los  :)

Ik heb geen idee hoe lang de pomp in deze situatie fluisterstil blijft, maar als-ie weer begint te tikken, ga ik wel een nieuwe pomp kopen. Gebruikte pompen moeten direct de schroothoop op en niet verkocht worden (door Estateservices).....  ::)

elianmars

Ik heb vanavond de EGR klep uitgeschakeld. Ik heb geen slangetje doorgeknipt of afgesloten, maar de klep losgeschroefd en een aluminium plaatje tussen de klep en de aansluiting pas gemaakt. Daarna weer de klep teruggeschroefd.

Mijn vader heeft op mij gewacht met naar huis gaan. Gisterenavond reed hij achter me en schrok van het giga-rookgordijn wat in het schijnsel van zijn koplampen verscheen.

Daarom was hij nieuwsgierig naar het resultaat van de afdichting van de klep.
Ik zag in mijn spiegel nog wel een beetje rook, maar het was beduidend minder dan gisteren.
Ik vroeg mijn pa aan de telefoon wat hij er van vond. Hij had ook bijna niks gezien.
Een behoorlijk verschil, dus.

Bovendien vind ik dat de wagen veel mooier loopt. Stilstaand voor een verkeerslicht is er veel minder vibratie voelbaar.

Ik verwacht dat het roeten nog iets minder zal worden, omdat de boel van binnen behoorlijk aangeslagen is. Dat kon ik ook goed voelen toen de klep los was.
Die troep moet ik er dus nog van af branden  :evil:

Het enige is dat het motormanagementlampje is gaan branden, maar omdat ik weet waarom het is gaan branden, vind ik het niet zo erg.
Misschien dat ik over een tijdje langs de chipper, waar Remond ook geweest is, ga om de software in orde te laten maken, zodat het lichtje niet meer zal branden.

Mocht het lampje me op een gegeven moment tóch gaan irriteren, dan plak ik er wel iets overheen, of draai het lampje er tijdelijk uit.

Vooralsnog ben ik heel tevreden!  :)

thuur

Jou kennende is het lampje morgen verdwenen uit je dash en bouw je het ff terug als je bij de chipper bent ;D


Gr ;)

Eugene

EGR klep.... gooi die rotzooi maar snel weg  :eusa_wall:

Goed bezig Marcel!

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: thuur op 17-10-2007 22:44:24
Jou kennende is het lampje morgen verdwenen uit je dash en bouw je het ff terug als je bij de chipper bent ;D


Gr ;)

:eusa_whistle:

Sbv

DTM uitlaat stuk, oftwawel draai het huidige eindstuk 180 graden

elianmars

Citaat van: Erik_M. op 18-10-2007 12:24:00
Citaat van: elianmars op 17-10-2007 21:34:35
Vooralsnog ben ik heel tevreden!  :)

.....en dan van de week nog een mooi (groot) ovaal uitlaatsierstuk ........ :eusa_dance:

gRoet
eRik


Dat wordt a.s. vrijdag naar me opgestuurd ;)

elianmars

Citaat van: elianmars op 18-10-2007 10:12:31
Citaat van: thuur op 17-10-2007 22:44:24
Jou kennende is het lampje morgen verdwenen uit je dash en bouw je het ff terug als je bij de chipper bent ;D


Gr ;)

:eusa_whistle:

Ik heb vanmorgen dus het lampje verwijderd. Was wat lastiger dan ik had verwacht. Ik wilde 't via de onderkant van het dashboard doen, maar helaas is de klokkenwinkel aan de achterkant afgeschermd. Kon er zo dus niet bij.

Dus heb ik het bovendek van het dashboard maar even verwijderd om er bij te komen.

Enige wat ik niet in de gaten heb gehad, is dat de dagteller weer op nul staat, omdat ik de stekkers heb los gehad. Nu weet ik niet meer hoeveel km er op stond. Kan ik het verbruik op deze tank niet in de gaten houden  :eusa_doh:

Of ik moet de tank weer even volgooien, natuurlijk. Weet ik gelijk of de wagen wat zuiniger loopt met de dichte EGR klep  :P

elianmars

Citaat van: Erik_M. op 18-10-2007 14:37:40
Citaat van: elianmars op 18-10-2007 13:53:55
Citaat van: Erik_M. op 18-10-2007 12:24:00
Citaat van: elianmars op 17-10-2007 21:34:35
Vooralsnog ben ik heel tevreden!  :)
.....en dan van de week nog een mooi (groot) ovaal uitlaatsierstuk ........ :eusa_dance:

gRoet
eRik
Dat wordt a.s. vrijdag naar me opgestuurd ;)

Je boft maar weer   :)

Jep! Dit sierstuk gaat er onder komen:



Het komt ook van bovenstaande wagen af  :P ;D

astetic