Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Black Magic

Waarom geen orgineel ovaaltje ? ????

elianmars

Citaat van: Black Magic op 18-10-2007 21:43:23
Waarom geen orgineel ovaaltje ? ????

Vind ik te klein. Bovendien is deze niet duur  :P

En origineel op een diesel is die naar-beneden-pijp. Verder niks  ;)

oldostofjas

Citaat van: Sbv op 18-10-2007 12:25:32
DTM uitlaat stuk, oftwawel draai het huidige eindstuk 180 graden
Dan smelt je achterbumper. Ik spreek uit ervaring... :eusa_shifty:
There is no place like 127.0.0.1

pwassink

#63
Citaat van: oldostofjas op 19-10-2007 16:19:51
Citaat van: Sbv op 18-10-2007 12:25:32
DTM uitlaat stuk, oftwawel draai het huidige eindstuk 180 graden
Dan smelt je achterbumper. Ik spreek uit ervaring... :eusa_shifty:

Je kan er ook beter in pissen dan,

Althans dat zag ik een tijdje terug een ietwat dronken opelrijder bij een petjes-golf presteren ..   ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Inmiddels heb ik het sierstuk van MarcoV binnen. Van de week eens kijken of ik de oude stuk pijp er af kan krijgen  :eusa_shifty:

Ik heb ook een nieuwe vacuumpomp gekocht (via eBay, uiteraard). De pomp die ik "gerepareerd" had, tikt weer af en toe. Dan maar een nieuwe er op......  ::)

Vanmorgen nog even boodschappen gedaan bij Hooftman:




Aan de rechterachterkant ontbreekt de steenslagbescherming bij de wielkast. Daar zit nu al behoorlijk wat steenslag op. Dat ga ik eerst bijwerken en dan gaat de steenslagbescherming er op, die ik bij Hooftman heb opgehaald.

Ook het folie achter de voorspatlappen zit er niet mooi meer op. Dat heb ik dus ook nieuw gehaald. Omdat de spatlappen er af moeten en die met zwarte popnagels vast zitten, heb ik die ook gehaald.

En ook een nieuwe dop voor het stuurbekrachtigingsvloeistofreservoir (mooi woord, hè!) is aangeschaft. De oude lekte. Ik heb eerst geprobeerd om het rubber om te draaien, maar dat lukte niet.
Nu is het reservoir weer lekker droog, gelukkig.

Ik ben benieuwd wat de volgende aanschaf zal zijn.......  :eusa_think: ::)

thuur

Hee, mooi man! 8)


Wat kostte die dop van het stuuroliereservoir? En welk bestelnr?

Klinkt bekend die vette drap rondom de dop ja :eusa_shifty:


Gr ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 22-10-2007 21:57:46
Hee, mooi man! 8)


Wat kostte die dop van het stuuroliereservoir? En welk bestelnr?

Klinkt bekend die vette drap rondom de dop ja :eusa_shifty:


Gr ;)


Ik dacht dat ik 8,50 euro voor de dop moest betalen (bon ligt op de zaak).
Bestelnummer is 9475862.

elianmars

Het sierstuk is gemonteerd  :)

't Was nog even een geklooi. Het oude sierstuk zat natuurlijk flink vast geroest.
Toen ik dat er eindelijk onderuit had, bleek het "nieuwe" sierstuk ongeveer 10 cm te kort.....  ::)

Ik heb daarop het diesel-sierstuk een eind afgeslepen en weer gemonteerd op de uitlaat. Daarop heb ik het ovalen sierstuk gemonteerd. Het zit flink klem, maar ik denk dat het beter is om 't vast te lassen.
Om er zeker van te zijn dat ik 't niet verlies, heb ik er nu wat popnagels ingezet, maar ik weet niet of die lang blijven zitten. Ze worden wel behoorlijk warm, natuurlijk..... :eusa_think:

Ik had een foto gemaakt (met m'n telefoon), maar daarop is bijna niks te zien. Te donker.
Ik maak wel een keertje overdag een foto.

elianmars

Ik ga trouwens ook op zoek naar een lederen stuur. Dat kunststof vind ik veel te glad. Stuurt niet fijn...... :eusa_snooty:

Racingbrick


Had je niet beter die 850 kunnen houden? die was immers helemaal klaar..... ;D

elianmars

Citaat van: Racingbrick op 23-10-2007 23:16:09

Had je niet beter die 850 kunnen houden? die was immers helemaal klaar..... ;D

Juist daarom. Nu heb ik weer wat te doen  :P ;D

astetic

Citaat van: elianmars op 23-10-2007 22:55:17
Ik ga trouwens ook op zoek naar een lederen stuur. Dat kunststof vind ik veel te glad. Stuurt niet fijn...... :eusa_snooty:

wie is er hier nou de zeikerd??

elianmars

Citaat van: astetic op 23-10-2007 23:36:12
Citaat van: elianmars op 23-10-2007 22:55:17
Ik ga trouwens ook op zoek naar een lederen stuur. Dat kunststof vind ik veel te glad. Stuurt niet fijn...... :eusa_snooty:

wie is er hier nou de zeikerd??

Wacht maar tot jij je 850 hebt  ;D ;D

KUKO (Rob)

Citaat van: Racingbrick op 23-10-2007 23:16:09

Had je niet beter die 850 kunnen houden? die was immers helemaal klaar..... ;D
Ja op de motor na. :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: ;D ;D ;D ;Dgeintje

elianmars

Citaat van: KUKO (Rob) op 24-10-2007 01:51:22
Citaat van: Racingbrick op 23-10-2007 23:16:09

Had je niet beter die 850 kunnen houden? die was immers helemaal klaar..... ;D
Ja op de motor na. :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: ;D ;D ;D ;Dgeintje

;D ;D

Bij mij voldeed de motor prima. Hij kon alleen het geweld van de grotere turbo en de zware rechtervoet van Eugène niet aan  :P