Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Misha

Lekker, Marcel ...
:eusa_wall:

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

ief

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

elianmars

Citaat van: ief op 02-12-2007 13:26:53
En nu dan? ::)

Centrale moeren van de nivomats maar een keer met wat meer geweld gaan aanpakken (heb ze nu ingespoten met WD40) en voor de voorkant op zoek gaan naar kortere veren.

En ik ga ook een verenspanner aanschaffen. Dat gekloot zonder goede spullen is niks  :eusa_hand:

Sbv

Citaat van: elianmars op 02-12-2007 13:32:14
Citaat van: ief op 02-12-2007 13:26:53
En nu dan? ::)

Centrale moeren van de nivomats maar een keer met wat meer geweld gaan aanpakken (heb ze nu ingespoten met WD40) en voor de voorkant op zoek gaan naar kortere veren.

En ik ga ook een verenspanner aanschaffen. Dat gekloot zonder goede spullen is niks  :eusa_hand:
Ik heb ze(3 stuks) bij Brezan in Waddinxveen gehaald kosten iets van €45. Mocht je ze nodig hebben geen maar een brul dan neem ik ze wel mee, werk voorlopig toch in Gouda

elianmars

Citaat van: Sbv op 02-12-2007 13:44:19
Ik heb ze(3 stuks) bij Brezan in Waddinxveen gehaald kosten iets van 45. Mocht je ze nodig hebben geen maar een brul dan neem ik ze wel mee, werk voorlopig toch in Gouda

Ok, dat zou mooi zijn. Als ik veren heb, zal ik je een pb sturen, Sander.

Sbv


@®-

Citaat van: elianmars op 02-12-2007 13:32:14
Citaat van: ief op 02-12-2007 13:26:53
En nu dan? ::)

Centrale moeren van de nivomats maar een keer met wat meer geweld gaan aanpakken (heb ze nu ingespoten met WD40) en voor de voorkant op zoek gaan naar kortere veren.

En ik ga ook een verenspanner aanschaffen. Dat gekloot zonder goede spullen is niks  :eusa_hand:
Dan maak je toch die bout van de nivomat aan de binnen kant van de auto los, de as moet alleen maar naar beneden en niet naar boven. Ben je klaar moet je alleen een beetje mikken om weer in dat gat te zien krijgen.

elianmars

Citaat van: @®- op 02-12-2007 15:35:33
Dan maak je toch die bout van de nivomat aan de binnen kant van de auto los, de as moet alleen maar naar beneden en niet naar boven. Ben je klaar moet je alleen een beetje mikken om weer in dat gat te zien krijgen.


En die krijg ik dus niet los, Armin. Ik ben alleen maar aan de binnenkant bezig geweest.

@®-

Citaat van: elianmars op 02-12-2007 16:46:21
Citaat van: @®- op 02-12-2007 15:35:33
Dan maak je toch die bout van de nivomat aan de binnen kant van de auto los, de as moet alleen maar naar beneden en niet naar boven. Ben je klaar moet je alleen een beetje mikken om weer in dat gat te zien krijgen.


En die krijg ik dus niet los, Armin. Ik ben alleen maar aan de binnenkant bezig geweest.
En die bout waar die aan de as zit?

Heb je een luchttol? Ik had vandaag ook gedacht dat die bout voor geen meter los zou willen, maar met de luchttol erop ging het prima.

elianmars

Citaat van: @®- op 02-12-2007 16:49:04
Citaat van: elianmars op 02-12-2007 16:46:21
Citaat van: @®- op 02-12-2007 15:35:33
Dan maak je toch die bout van de nivomat aan de binnen kant van de auto los, de as moet alleen maar naar beneden en niet naar boven. Ben je klaar moet je alleen een beetje mikken om weer in dat gat te zien krijgen.


En die krijg ik dus niet los, Armin. Ik ben alleen maar aan de binnenkant bezig geweest.
En die bout waar die aan de as zit?

Heb je een luchttol? Ik had vandaag ook gedacht dat die bout voor geen meter los zou willen, maar met de luchttol erop ging het prima.

Ik heb geen luchttol. Het wordt tijd om er toch maar eens eentje aan te schaffen. Ik ben het al tijden van plan, maar tot op heden nog steeds niet gedaan...  ::)

elianmars

En daar zijn ze dan:




:eusa_dance: :eusa_dance:


Mijn oude vertrouwde instaplijstjes. Ze zijn even op vakantie geweest in Limburg, maar nu weer terug in Gouda.

Deze lijsten had gemonteerd op de SilverSand, die nu van Eugène is. Hij vindt ze niet mooi, dus hebben we geruild. Ik de lijsten, Eugène de rvs afdekplaat voor over de bougies  ;D

Omdat ze nogal vast zaten met fijn dubbelzijdig tape, waren ze behoorlijk verbogen. Na de lijsten weer een beetje te hebben rechtgebogen en hier en daar een deukje terug getikt, heb ik de glimmende zijkanten (die ook het meest beschadigd waren) hetzelfde uiterlijk gegeven als de bovenkant, geborsteld. Met een schuurmachine en later met de hand schuren, is het goed gelukt. Daardoor vallen ook de verbogen randjes bijna niet meer op.

Ik moet alleen de volgende keer wel in de gaten houden, dat metaal gloeiend heet wordt, als er een tijdje een bandschuurmachine op gestaan heeft. De ringvinger van mijn linker hand heeft nu een mooie witte vlek op de top. Auw!  :eusa_shifty:

Eugene

Aha, ze zijn dus in redelijk goede staat aangekomen gelukkig :)

Die RVS bougiedeksel ligt nog op m'n kamer... Moet ik maar een ander plaatsje voor zoeken, want de SS gaat binnekort op een streng dieet  :evil:

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Ik had vanmiddag een heel verhaal zitten prutsen op mijn mobiel, wil ik het verzenden, doe ik 't niet goed. Verhaaltje weg......  :eusa_shifty: :eusa_wall:

Nog maar een poging, dan:

Na een ietwat drukke periode kan ik het niet laten om toch weer te gaan klooien aan de V70.

Over ongeveer een week kan ik nieuwe velgen ophalen. Het zijn originele Volvo velgen. Ik twijfelde nog even over imi-Pegs, maar nadat ik op mijn falie had gekregen van Eugène, omdat ik er alleen al over dácht, toch maar voor andere 17 inch-ers gegaan  :eusa_shifty: ;D

Omdat de wagen nog steeds hoog op z'n wielen staat, heb ik van de week kortere veren voor de voorzijde besteld.
De achterkant, waar nivomats liggen, wil ik laten zakken d.mv. de bekende bussen. Ik was daar al een keer mee bezig geweest, maar kreeg de bouten niet los. Ik heb ze toen ingespoten met kruipolie. Dat is zo'n twee maanden geleden, dus nu mogen ze toch wel los komen, hoop ik.....

28 maart gaat de wagen weg voor het distributie-gebeuren. Nieuwe riemen, spanrollen en een waterpomp. Op dit moment lekt de waterpomp. Die moet dus sowieso vernieuwd worden.
Omdat ik niet zeker weet wanneer de riem voor het laatst is vernieuwd, wil ik de hele reut gewoon nieuw hebben.

En als dat allemaal in orde is, ga ik maar eens bellen met de firma Fasttech  :eusa_whistle:

elianmars

#238
Zo, van de week een keer 's avonds het bankje er in geknutseld, tot groot plezier van de mannen. Ze willen nu liever op dat bankje zitten, dan op de "gewone" achterbank  ;D




Vandaag eindelijk de wagen wat omlaag gehaald. Hij is nu gewoon zoals-ie eigenlijk had moeten zijn.

Voor:



Na:







Aan de voorkant heb ik kortere veren gemonteerd. Ik verwacht dat ze nog ietsje zullen inzakken. Aan de achterkant heb ik de aluminium bussen voor de nivomats gemonteerd.


Als het goed is, gaan a.s. vrijdagavond de nieuwe velgen er onder. Ik ben benieuwd hoe dat gaat staan.

Dan gaan de winterbanden die nu om de Columba's liggen om de Perfo's en kunnen de Columba's de verkoop in  :)

En binnenkort komt er ook nog een verandering aan de voorkant, trouwens  8)

Ludo

dat is al een beter zicht.
met de neus omhoog leek het wel alsof de vleugels defect waren waardoor hij niet kon opstijgen.  ;D
ben benieuwd naar de foto's met de nieuwe velgen, maar dat is vast ook wel perfect.