Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Ik heb het idee dat de voorkant nog ietsje verder is gezakt, maar misschien verbeeld ik het me maar  :eusa_shifty:

Mijn wagen staat overdag bij de zaak en dan rijd ik met een pick up heen en weer. Iedere keer als ik kom aanrijden, geniet ik weer hoe mooi-ie nu op z'n wielen staat  :eusa_drool: ;D

Rayman

Citaat van: elianmars op 13-03-2008 21:29:37
Ik heb het idee dat de voorkant nog ietsje verder is gezakt, maar misschien verbeeld ik het me maar  :eusa_shifty:

Er ligt ook aardig wat gewicht in het vooronder ;).
Dark Side of the Force is German

lipton


elianmars

Afgelopen vrijdag heb ik de wagen weg gebracht om de distributie te laten vervangen.
Ik ben zojuist gebeld dat de wagen klaar is. Riemen, spanrollen en waterpomp zijn vervangen.

De wagen is verder nog nagekeken en er zijn nog wat dingen gevonden wat moet gebeuren.

De multiriem is slecht, riemspanner moet vervangen worden, stuurbekrachtigingspomp lekt (ik dacht dat ik het probleem had verholpen met een nieuwe dop, maar blijkbaar dus niet) en de achterremmen zijn op. Blokken zijn totaal versleten en hebben groeven in de schijven gemaakt.

De voorblokken heb ik een tijdje terug al vervangen. Toen dacht ik al om gelijk de achterkant even na te kijken, maar dat ben ik dus gewoon vergeten....  :eusa_shifty:

Toch vreemd, dat nieuwe blokken zo snel versleten zijn (de vorige eigenaar zegt dat hij bij aanschaf nieuwe blokken voor en achter had gemonteerd. Hij heeft ca. 30.000 km met de wagen gereden, toen-ie 'm verkocht aan mij........  :eusa_liar:)........

Ik weet niet meer of er nog meer was gevonden, maar dat krijg ik straks wel te horen, als ik de wagen weer ga ophalen.

De gevonden probleempjes ga ik zo snel mogelijk verhelpen. De dingen die ik zelf niet zie zitten laat ik doen door de garage, waar ik 'm volgende maand ook ga laten keuren.

't Zijn wel weer even wat kosten, maar ik wil wel dat de wagen gewoon in orde is.

Misha

Remklauwen achter blijven plakken misschien ? achter moet je toch wel de 60- 80.000 kunnen halen met gemak..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Misha op 30-03-2008 12:33:21
Remklauwen achter blijven plakken misschien ? achter moet je toch wel de 60- 80.000 kunnen halen met gemak..


Ik denk eerder dat de vorige eigenaar nooit andere blokken onder de wagen heeft gelegd  :eusa_think:

De blokken aan de voorzijde waren ook helemaal op.

RRRRR_Ramon

Is de brandstofpomp al afgesteld met de computer of staat ie nu op de handafstelling en komt de dynamische afstelling later?

Mijne liep tijdens de sleuteldag wel meteen op de handafstelling maar warm sloeg ie 2 keer af net ná het starten en 1 keer wilde hij niet meteen aanslaan en moest ik doorstarten. Na de afstelling met computer was alles weer OK.

Ook loopt de V70 nu zuiniger en rookt minder. Gisteren getankt en een verbruik van 1 op 13,1, het beste verbruikscijfer tot nog toe volgens mij. Niet dat ik het iedere tankbeurt controleer, maar deze keer dus wel even berekend. ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

Citaat van: RRRRR_Ramon op 30-03-2008 16:56:36
Is de brandstofpomp al afgesteld met de computer of staat ie nu op de handafstelling en komt de dynamische afstelling later?

Mijne liep tijdens de sleuteldag wel meteen op de handafstelling maar warm sloeg ie 2 keer af net ná het starten en 1 keer wilde hij niet meteen aanslaan en moest ik doorstarten. Na de afstelling met computer was alles weer OK.

Ook loopt de V70 nu zuiniger en rookt minder. Gisteren getankt en een verbruik van 1 op 13,1, het beste verbruikscijfer tot nog toe volgens mij. Niet dat ik het iedere tankbeurt controleer, maar deze keer dus wel even berekend. ;)

De brandstofpomp is nog niet met de computer afgesteld, maar alles werkt zonder problemen. Starten gaat probleemloos. Afslaan doet-ie niet (behalve als ik de sleutel terugdraai  :P).

Roken doet de wagen nog wel bij vol accelereren, maar dat deed-ie voorheen ook al.

Geen idee of het verbruik nog verandert. Tot nu toe was het verbruik rond 1 op 15.

elianmars

Vanmiddag weer voor flink wat centen onderdelen besteld bij Hooftman. Binnenkort kan ik weer lekker gaan sleutelen  :eusa_dance: ;D

Ik ga via eBay rondom nieuw remmenspul bestellen en dan kan ik er (hopelijk) weer een tijdje tegenaan.

elianmars

Vanmorgen nog even geklust aan de wagen. Ik heb de multiriem en poelie vervangen.
Multiriem was geen overbodige luxe, die zag er slecht en verdroogd uit.
De riemspanner moet nog vernieuwd worden, maar daar had ik de goede torx niet voor.
Torx 50 vanmiddag gehaald bij een automaterialenzaak, waar ik een compliment kreeg over de V70  :)

Vanmorgen heb ik ook het brandstoffilter nog vervangen. Het vervangen was niet zo'n probleem, maar daarna wilde de wagen niet meer starten.
Blijkbaar heb ik iets niet goed gedaan (had Vadis niet bij de hand), maar na een flink aantal keren starten sloeg-ie gelukkig toch aan.

Ik heb het idee dat de motor steeds mooier gaat lopen.

Nu nog een onderste motorsteun en de bovenste motorsteun vervangen, die liggen ook klaar.

mehn

Citaat van: elianmars op 04-04-2008 19:15:34
De riemspanner moet nog vernieuwd worden, maar daar had ik de goede torx niet voor.

:eusa_think: Inbus 8 bij Ramon :eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 04-04-2008 19:37:21
Citaat van: elianmars op 04-04-2008 19:15:34
De riemspanner moet nog vernieuwd worden, maar daar had ik de goede torx niet voor.

:eusa_think: Inbus 8 bij Ramon :eusa_think:

???

Vreemd, we hebben expres nog gekeken onder de motorkap of het paste en dat was zo.
Zijn er verschillende bouten gebruikt?  :eusa_think:
Ramon heeft MY 2000, zou dat het kunnen zijn?

pimsam

De dealer adviseerde om het brandstoffilter te vullen met pure injector cleaner (voor diesel uiteraard). Loopt ie prima op en met name de injectoren zouden een ferme reinigingsbeurt krijgen.
Na vervangen en starten gaf de motor nog geen hikje. Ook heb ik de indruk dat ie nog minder rookt bij flink gassen

elianmars

Citaat van: pimsam op 04-04-2008 23:29:50
De dealer adviseerde om het brandstoffilter te vullen met pure injector cleaner (voor diesel uiteraard). Loopt ie prima op en met name de injectoren zouden een ferme reinigingsbeurt krijgen.
Na vervangen en starten gaf de motor nog geen hikje. Ook heb ik de indruk dat ie nog minder rookt bij flink gassen

Ik denk dat ik het filter eerst had moeten laten vollopen met diesel. Dat had ik dus niet gedaan.
Maar goed, uiteindelijk is de motor toch aangeslagen.

Gisteren de tank volgegooid met dure V-power diesel en een flesje injectorreiniger er bij gekieperd.
Zal het torretje ook wel weer een beetje goed doen, denk ik.

elianmars

Citaat van: elianmars op 04-04-2008 19:41:20
Citaat van: mehn op 04-04-2008 19:37:21
Citaat van: elianmars op 04-04-2008 19:15:34
De riemspanner moet nog vernieuwd worden, maar daar had ik de goede torx niet voor.

:eusa_think: Inbus 8 bij Ramon :eusa_think:

???

Vreemd, we hebben expres nog gekeken onder de motorkap of het paste en dat was zo.
Zijn er verschillende bouten gebruikt?  :eusa_think:
Ramon heeft MY 2000, zou dat het kunnen zijn?


Inbus 8 paste toch beter dan T50.........  :eusa_shifty: :eusa_whistle:

Vanmorgen de riemspanner gemonteerd, evenals nieuwe remblokken aan de achterkant en de bovenste motorsteun.

Het ging geen van allen van harte. Het was een heel gepiel om de spanner precies op de goede plek te krijgen om de bouten er weer in te kunnen draaien.

De achterremblokken waren echt helemaal op. Één zuiger van de linker klauw zat vast, die heb ik met veel moeite weer gangbaar gekregen (ff in de gaten houden of het goed gaat, anders komen er andere klauwen op).
Het is toch wel goed te merken, de nieuwe blokken. De wagen remt nu veel beter.

De bovenste motorsteun was gelukkig wel zo gebeurd  :eusa_shifty: Wat een pokkenwerk is 't om die bus er in te krijgen, zeg!
Met veel vaseline en met behulp van een draadeind en wat houten plaatjes, waardoor ik het draadeind had gestoken, is het me uiteindelijk gelukt om 'm er in te persen.


Weer wat klusjes achter de rug  :)