Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RRRRR_Ramon

Citaat van: elianmars op 05-04-2008 12:56:44
Citaat van: elianmars op 04-04-2008 19:41:20
Citaat van: mehn op 04-04-2008 19:37:21
Citaat van: elianmars op 04-04-2008 19:15:34
De riemspanner moet nog vernieuwd worden, maar daar had ik de goede torx niet voor.

:eusa_think: Inbus 8 bij Ramon :eusa_think:

???

Vreemd, we hebben expres nog gekeken onder de motorkap of het paste en dat was zo.
Zijn er verschillende bouten gebruikt?  :eusa_think:
Ramon heeft MY 2000, zou dat het kunnen zijn?


Inbus 8 paste toch beter dan T50.........  :eusa_shifty: :eusa_whistle:


LOL  ;D  Ik heb even getest maar een Torx 50 wil wel in een inbus 8 gat, maar het gaat er vast niet los mee. ::)

Fijn dat ie steeds beter wordt Mars!

Ik had gehoopt de vacuümpomp binnen te hebben vandaag maar helaas, dat zal maandag of dinsdag worden.  :-\
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

thuur

Goed werk 8)

Die haperende klauwen is precies waarom ik aan de achterzijde enkel alles vervang. Blokken, schijven, handremschoenen en klauwen. Geen zin om het over een paar maanden weer los te halen..


Gr ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 06-04-2008 01:35:05
Goed werk 8)

Die haperende klauwen is precies waarom ik aan de achterzijde enkel alles vervang. Blokken, schijven, handremschoenen en klauwen. Geen zin om het over een paar maanden weer los te halen..


Gr ;)

Ik moet over 3 weken voor de APK.
Ik heb nieuwe schijven en blokken besteld. Remschoenen heb ik al liggen.
Geen idee wanneer ik de schijven binnen krijg.
Schijven aan voorzijde worden dun, maar die zijn eenvoudig te vervangen.

Misschien is het inderdaad beter om de klauwen ook gelijk te vervangen, maar ik weet niet of ik dat nog red voor de keuring.


elianmars

En vanmorgen kwam ik er achter dat ik de riemspanner voor niks heb vervangen. De monteur, die de distributieriem heeft vervangen, zei dat hij een looprol had vervangen, maar ik dacht dat die met de distributie te maken had.

Toen ik vanmorgen nog eens goed keek naar de riemspanner die ik vervangen heb, zag ik dat dáár de nieuwe looprol op zit.....

Foutje, bedankt..........  :eusa_wall: :-[


Iemand nog op zoek naar een zo goed als nieuwe riemspanner?  :eusa_whistle:

elianmars

Afgelopen maandagavond nieuwe remklauwen voor de achterkant besteld, vandaag had ik ze al in huis. Zo kan het dus ook  :eusa_shifty:

Het liefst zou ik ze gelijk monteren, maar ik wacht maar ff tot ik de remschijven binnen heb. Die hoop ik toch ook wel binnenkort binnen te krijgen.

Mocht ik ze niet hebben voor de apk, dan monteer ik aan de voorzijde maar tijdelijk de oude schijven die ooit onder de 850 hebben gelegen. Ik denk niet dat ik het anders red voor de apk. De schijven aan de voorzijde zijn behoorlijk dun aan het worden.

ief

Als ze die schijven maar niet samen met je heldere kijkers in één doos versturen..... ;D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

elianmars

Citaat van: ief op 09-04-2008 20:55:35
Als ze die schijven maar niet samen met je heldere kijkers in één doos versturen..... ;D

De schijven komen uit Duitsland vandaan. Misschien dat de transporteur even over België wil rijden om de lampen op te gaan halen...........  :eusa_shifty:

Vertigo

Citaat van: elianmars op 09-04-2008 20:58:08
Citaat van: ief op 09-04-2008 20:55:35
Als ze die schijven maar niet samen met je heldere kijkers in één doos versturen..... ;D

De schijven komen uit Duitsland vandaan. Misschien dat de transporteur even over België wil rijden om de lampen op te gaan halen...........  :eusa_shifty:

Dan zijn ze er zeker niet voor de APK, je weet hoe lang het duurt voor dat een pakketje uit België er is.

elianmars

Citaat van: Vertigo op 09-04-2008 21:37:30
Citaat van: elianmars op 09-04-2008 20:58:08
Citaat van: ief op 09-04-2008 20:55:35
Als ze die schijven maar niet samen met je heldere kijkers in één doos versturen..... ;D

De schijven komen uit Duitsland vandaan. Misschien dat de transporteur even over België wil rijden om de lampen op te gaan halen...........  :eusa_shifty:

Dan zijn ze er zeker niet voor de APK, je weet hoe lang het duurt voor dat een pakketje uit België er is.

Twee maanden?  :eusa_think:

elianmars

Vandaag kwamen er drie pakketten binnen.

Eén (zwaar!) pakket met twee sets schijfremmen en remblokken en twee pakketten met..................






EINDELIJK!!!!!!!







Nu nog even chromen lampjes voor in de knippers halen, want dit staat niet mooi  :eusa_shifty:

Volgende projectje zijn de remmen. Vandaag ben ik al aan het zoeken geweest naar de speciale sleutel voor de nippels van de remleiding, die in de klauwen zitten. Ik heb 'm ooit gekocht, maar kan 'm natuurlijk weer niet vinden.....
Ik ga niet kloten met een niet passende sleutel (dan breekt er straks weer zo'n nippel af, zoals de vorige keer), dus dan maar weer een nieuwe halen  ::)

mehn

Gewoon een stukje uit een ringsleutel flexen/dremelen  :eusa_whistle:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 10-04-2008 20:57:21
Gewoon een stukje uit een ringsleutel flexen/dremelen  :eusa_whistle:

Dat had ik de vorige keer ook gedaan, maar dat kon de sleutel niet hebben. Die brak vrolijk af. Zo'n speciaal sleuteltje is veel dikker.

Emiel


Scooby Doo

Citaat van: mehn op 10-04-2008 20:57:21
Gewoon een stukje uit een ringsleutel flexen/dremelen  :eusa_whistle:

Waarom een stuk uitflexen???  Gaat met een gewone ringsleutel toch ook?  :eusa_doh:

Allez, ik heb dat zo toch 7 jaar gedaan, zonder problemen. (Heb nu ondertussen ook zo'n sleuteltje)  :eusa_whistle:
Puppy Power!!!

elianmars

Citaat van: Scooby Doo op 10-04-2008 21:00:25
Citaat van: mehn op 10-04-2008 20:57:21
Gewoon een stukje uit een ringsleutel flexen/dremelen  :eusa_whistle:

Waarom een stuk uitflexen???  Gaat met een gewone ringsleutel toch ook?  :eusa_doh:



Dat kan ook, uiteraard. Alleen moet ik dan eerst de remleiding doorknippen  ;D