Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: mehn op 12-04-2008 22:34:13
Nu maak je het jezelf wel héél erg moeilijk. Je zoekt een DOP R om de bumper onderuit te schroeven en nu moet dat ook nog een diesel zijn? :P

Ah, ok. Op die fiets  :eusa_doh:


Mag van mij best wel een ander kleurtje zijn, hoor  :P

elianmars

Vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij Hooftman voor het afstellen van de brandstofpomp. Ik heb het idee dat-ie na de distributieriem-wissel niet meer lekker staat.
De wagen rookt meer dan voorheen en het verbruik is ook behoorlijk gestegen. Ondanks lange ritten is het verbruik gestegen naar ca. 1 op 12,5 terwijl het voorheen ca. 1 op 15 was.

Hopelijk is dat volgende week maandag weer in orde  :eusa_think:

elianmars

10 mei, 10.30 uur  :eusa_whistle:  :eusa_dance:

ief

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

elianmars

Citaat van: ief op 15-04-2008 16:36:50
Citaat van: elianmars op 15-04-2008 13:16:03
10 mei, 10.30 uur  :eusa_whistle:  :eusa_dance:
Passeren akte?

Nee, was dat maar waar..... Vandaag kregen we te horen dat het nog zo'n 10 weken gaat duren....

Vertigo

Citaat van: elianmars op 15-04-2008 13:16:03
10 mei, 10.30 uur  :eusa_whistle:  :eusa_dance:

Einde van een e-bay veiling? van een R-voorbumper ofzo

Vulk

chipje gok ik.

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

elianmars


elianmars

Nou, vandaag heeft de wagen aan de computer gehangen bij Hooftman. De dieselpomp timing staat goed, er zijn verder geen foutmeldingen, dus ik moet maar gewoon leven met de roetpluimen die de V70 af en toe uitbraakt  :eusa_shifty:

En toch heb ik het idee dat-ie meer roet dan vóór de riemwissel  :eusa_think:

Ik wacht wel af wat-ie doet als Fasttech er mee bezig is geweest........

V70 classic

Citaat van: elianmars op 21-04-2008 19:59:03
Nou, vandaag heeft de wagen aan de computer gehangen bij Hooftman. De dieselpomp timing staat goed, er zijn verder geen foutmeldingen, dus ik moet maar gewoon leven met de roetpluimen die de V70 af en toe uitbraakt  :eusa_shifty:

En toch heb ik het idee dat-ie meer roet dan vóór de riemwissel  :eusa_think:

Ik wacht wel af wat-ie doet als Fasttech er mee bezig is geweest........

Ik had het zelfde,incl een slechte koude start.
Direct na de wissel had ik zelfs vermogen verlies bij de hogere toerentallen.
Bleek de pomp (bij de 2.5 TDI) toch niet perfect te staan.
Men was vergeten dat er nog een extra vervroeger in werking trad bij de hogere toerentallen.

Alles staat weer goed maar toch heb meer rook ontwikkeling.
Maar goed hij gaat als de brandweer  ;D .
En als de timing en de verstuivers goed zijn weet je zeker dat er genoeg brandstof voorhanden is.
Als ik daar een heftig fluitende stofzuiger bij hoor weet ik ook dat er voorlopig niet meer lucht voorhanden is dus MAW grooooottte stappen met de voorhanden zijnde hardware  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

#371
Vandaag is de V70 zonder kleerscheuren door de APK gekomen. Enige waar ik een beetje bang voor was, was de roetmeting, maar de gemeten K-waarde is 0,5. Ruim onder de toegestane waarde (2,5)  :eusa_dance:


Eén adviespuntje, de stuurkogel links voor heeft iets speling. Over een tijdje maar links en rechts een nieuwe op gooien dan.


Verder is de airco leeggehaald en opnieuw gevuld en doet het weer helemaal zoals het hoort. KOUD!!!!  :eusa_dance:

elianmars

Vanavond weer even het bovendek van het dashboard gedemonteerd om een lampje in de klokkenwinkel te draaien.

Omdat ik a.s. zaterdag naar Fasttech ga en ze daar met de software het brandende motormanagementlampje gaan doven. Dat lampje is dus gaan branden na verwijderen van de EGR klep.
Dat lampje had ik uit het dashboard gedraaid  :P

Toen ik ooit bij de 850 een aantal lampjes moest vervangen, heb ik toendertijd een heel doosje van die lampjes gekocht. Dat doosje heeft zeker een jaar in de armsteun gelegen.
Dat doosje is later in de armsteun van de V70 beland.

Ik wilde daar vanavond dus een lampje uit halen.  ??? Doosje weg  :eusa_think:

Nou ja, dan maar het oude lampje er weer in draaien. Dat had ik in de asbak gelegd.  ??? Lampje ook weg........

Nergens meer een lampje te vinden  :eusa_wall: :eusa_wall:

Nu heb ik maar het lampje van de service-aanduiding er uit gedraaid en een plaatsje opgeschoven.
Ik wil zaterdag natuurlijk wel kunnen zien of het lukt met de software  :eusa_shifty:

Rutger B

scheelt dat veel egr afsluiten? mijn ouders hebben een s80 met 2.5 d motor
heb ook nog een powerbox voor dat ding liggen maar wil eigelijk die brandstof pomp niet verkloten :eusa_think:

elianmars

Citaat van: Rutger B op 08-05-2008 23:14:18
scheelt dat veel egr afsluiten? mijn ouders hebben een s80 met 2.5 d motor
heb ook nog een powerbox voor dat ding liggen maar wil eigelijk die brandstof pomp niet verkloten :eusa_think:

Qua roken scheelt het zeker. Met de EGR klep nog aanwezig schaamde ik me af en toe voor het rookgordijn dat ik achter liet  :-[

Ik weet eigenlijk niet of het verder nog echt veel heeft gedaan. In ieder geval niet goed merkbaar.

Een powerbox is niks anders dan een weerstandje dat wat meer diesel laat inspuiten, hè  ;)