Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Mán, wat heb ik afgelopen dagen genoten van de wagen! Zo had-ie standaard moeten zijn. Loopt veel lekkerder, trekt bij lagere toeren veel soepeler op, heerlijk!!  8)

RRRRR_Ramon

#391
Citaat van: elianmars op 13-05-2008 00:47:19
Mán, wat heb ik afgelopen dagen genoten van de wagen! Zo had-ie standaard moeten zijn. Loopt veel lekkerder, trekt bij lagere toeren veel soepeler op, heerlijk!!  8)

Fijn Marcel dat ie zo lekker loopt en dat je ervan geniet!

Inderdaad een heel verschil de heen- en terugreis. Op de heenweg nog 90 en op de terugweg 180!  :o ;)

Ik twijfel nog steeds over een chip. Aan de ene kant lijkt het me geweldig maar aan de andere kant denk ik: Niet doen, denk aan de motor (341K), denk aan de bak (weliswaar nog nieuw met 15K gelopen nu, maar ik weet wat dat gekost heeft  :-X).

We hebben deze auto echt nodig in ons gezin en we gaan voor bedrijfszekerheid. Het is natuurlijk niet gezegd dat ze van tunen kapot gaan maar de kans wordt wel kleiner groter  ::).

Afgelopen weekend heb ik ruim 2000 km gereden met de V70 (ff naar Ief geweest in AT  :eusa_whistle:) en heb me meerdere keren verbaasd over de kracht van de, toch wat gedateerde, motor. Van 120 naar 160 is ie toch echt rap!  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Vertigo

Citaat van: elianmars op 13-05-2008 00:47:19
Mán, wat heb ik afgelopen dagen genoten van de wagen! Zo had-ie standaard moeten zijn. Loopt veel lekkerder, trekt bij lagere toeren veel soepeler op, heerlijk!!  8)

Damn! moet toch ook echt maar eens de overstap maken als ik dat zo hoor. :eusa_think:

(Al blijft de 2.5 20V natuurlijk wel beter klinken)

RRRRR_Ramon

Citaat van: Vertigo op 13-05-2008 19:23:10
Citaat van: elianmars op 13-05-2008 00:47:19
Mán, wat heb ik afgelopen dagen genoten van de wagen! Zo had-ie standaard moeten zijn. Loopt veel lekkerder, trekt bij lagere toeren veel soepeler op, heerlijk!!  8)

Damn! moet toch ook echt maar eens de overstap maken als ik dat zo hoor. :eusa_think:

(Al blijft de 2.5 20V natuurlijk wel beter klinken)

Dat geluid ben je zo vergeten....  :evil: Binnen is de auto best stil en warm valt het buiten ook wel mee. Afgelopen weekend op 1 tank vanuit Oostenrijk naar huis gereden  :eusa_dance:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Rayman

Citaat van: elianmars op 10-05-2008 17:34:25
Ik had gehoopt dat Remond nog even langs zou komen, zodat ik Hector eindelijk irl zou zien, maar helaas........

Nee...Hector stond het hele weekend in Beckum op de Pinksterfeesten. Mooi dat de chip bevalt marcel :).
Dark Side of the Force is German

Taranis

Citaat van: RRRRR_Ramon op 13-05-2008 19:20:11
Het is natuurlijk niet gezegd dat ze van tunen kapot gaan maar de kans wordt wel kleiner.

In dat geval zou ik direct tunen ;D

elianmars

Citaat van: Rayman op 13-05-2008 20:26:48
Citaat van: elianmars op 10-05-2008 17:34:25
Ik had gehoopt dat Remond nog even langs zou komen, zodat ik Hector eindelijk irl zou zien, maar helaas........

Nee...Hector stond het hele weekend in Beckum op de Pinksterfeesten. Mooi dat de chip bevalt marcel :).


Ok. Jammer, maar je kunt niet overal tegelijk zijn  :)

Niet alleen de chip bevalt heel goed, ik ben ook blij dat het motormanagementlampje niet meer brandt. Ik heb er trouwens niks extra voor hoeven betalen  :D

elianmars

Citaat van: Taranis op 13-05-2008 21:26:02
Citaat van: RRRRR_Ramon op 13-05-2008 19:20:11
Het is natuurlijk niet gezegd dat ze van tunen kapot gaan maar de kans wordt wel kleiner.

In dat geval zou ik direct tunen ;D

;D ;D ;D

Starbuck

Citaat van: elianmars op 13-05-2008 22:38:16
Citaat van: Rayman op 13-05-2008 20:26:48
Citaat van: elianmars op 10-05-2008 17:34:25
Ik had gehoopt dat Remond nog even langs zou komen, zodat ik Hector eindelijk irl zou zien, maar helaas........

Nee...Hector stond het hele weekend in Beckum op de Pinksterfeesten. Mooi dat de chip bevalt marcel :).


Ok. Jammer, maar je kunt niet overal tegelijk zijn  :)

Niet alleen de chip bevalt heel goed, ik ben ook blij dat het motormanagementlampje niet meer brandt. Ik heb er trouwens niks extra voor hoeven betalen  :D

Mooi zo! Kan je weer een beetje verder gaan nu je wat euro's hebt uitgespaard!  :eusa_clap: :eusa_clap: ;)

elianmars

Citaat van: RRRRR_Ramon op 13-05-2008 19:20:11

Ik twijfel nog steeds over een chip. Aan de ene kant lijkt het me geweldig maar aan de andere kant denk ik: Niet doen, denk aan de motor (341K), denk aan de bak (weliswaar nog nieuw met 15K gelopen nu, maar ik weet wat dat gekost heeft  :-X).

We hebben deze auto echt nodig in ons gezin en we gaan voor bedrijfszekerheid. Het is natuurlijk niet gezegd dat ze van tunen kapot gaan maar de kans wordt wel kleiner.



Fasttech heeft er rekening mee gehouden dat mijn wagen al aardig wat km's heeft gelopen. Er is dus niet het uiterste uit gehaald.
Juist om dus o.a. de bak en vliegwiel(en?) te sparen.

Ik denk dat als je ooit beslist om toch de chip te laten veranderen, je denkt "Waarom heb ik dit niet eerder laten doen..."
Echt, je weet niet wat je meemaakt.

Het gaat mij er niet eens om dat de wagen heel snel wordt. Dan had ik de T-5 moeten houden.
De wagen rijdt zoveel lekkerder nu. Vanaf weinig toeren reageert het gaspedaal al. Het rijdt veel soepeler.
Tot nu toe heb ik meer km's op een tank gereden dan voorheen, maar de bijna 1000 km die ik afgelopen weekend heb gereden (op 1 tank  :eusa_dance: ) kunnen er ook mee te maken hebben.

RRRRR_Ramon

Citaat van: elianmars op 13-05-2008 22:38:35
Citaat van: Taranis op 13-05-2008 21:26:02
Citaat van: RRRRR_Ramon op 13-05-2008 19:20:11
Het is natuurlijk niet gezegd dat ze van tunen kapot gaan maar de kans wordt wel kleiner.

In dat geval zou ik direct tunen ;D

;D ;D ;D

LOL ;D

Ik bedoel natuurlijk groter.......   :eusa_wall:  ::)  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

Zo, na een half jaar eindelijk weer eens een update:



Ik weet het, bijna iedereen heeft er ondertussen eentje, maar het blijft gewoon een mooie grille.

Met dank aan Sander, voor het ophalen en monteren  ;)

BenC70ES

Staat mooi Marcel!  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 16-11-2008 17:20:28
Staat mooi Marcel!  8)

Dank u!  :)


Nu nog eens een keer voor heel weinig een R bumper tegen komen  :eusa_shifty:

Taranis

Citaat van: elianmars op 16-11-2008 17:22:04
Nu nog eens een keer voor heel weinig een R bumper tegen komen  :eusa_shifty:

Ik zat eigenlijk juist net naar die foto te kijken en te bedenken dat het ook met die originele bumper erg goed staat :eusa_think: