Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Vertigo

Citaat van: elianmars op 29-11-2008 16:16:54
Citaat van: Vertigo op 29-11-2008 15:24:08

Mooie nieuwe grille Marcel :eusa_dance:

Geen hap deze keer, Jens ;) ;D

Jammer, daar was ik me al op aan het verheugen ;D

MICHEL306

Vette wagen hoor zo... :eusa_clap:

Nou zit ik hier toch een beetje te kwijlen   maar vraag je toch even heel brutaal......wat heeft dat allemaal gekost?

elianmars

Citaat van: MICHEL306 op 07-12-2008 12:31:19
Vette wagen hoor zo... :eusa_clap:

Nou zit ik hier toch een beetje te kwijlen   maar vraag je toch even heel brutaal......wat heeft dat allemaal gekost?


Veel te veel........... Ik durf het niet eens op te tellen. Ben bang dat ik dan heel erg ga schrikken  :eusa_shifty:

MICHEL306

 :eusa_whistle:   maar niet verder vertellen dan    :eusa_angel:

elianmars

Ik heb het al gemeld in het geërgerd topic, gisterenavond is Roetmobiel gestrand in België.

Op de snelweg, tijdens behoorlijk doorrijden bergop, ging het lampje van het motormanagement branden. Een paar seconden daarna viel het vermogen weg en de motor viel uit.

Gelukkig was het niet druk en reed ik op de rechter rijstrook. Ik heb de wagen de vluchtstrook op gereden en laten uitrollen.

Geprobeerd de wagen te starten, maar omdat het niet lekker klonk, ben ik maar niet verder gegaan.

Eerst de ANWB gebeld, maar omdat ik geen buitenland dekking heb, hebben ze me het nummer van SOS international gegeven.
Daar werd ik niet fijn te woord gestaan.
Eerst werd er niet gereageerd, toen ik zei dat de wagen ermee gestopt was. Na een "Hallo?" van mijn kant, was de reactie: "Ja? En wat wilt u?" met stijgende verbazing gevraagd of ze iets voor me konden doen, omdat ik geen zin had om de nacht door te brengen in de auto langs de snelweg.
Toen werd er gevraagd hoe ik verzekerd ben, zei ik dat ik all-risk verzekerd ben.
Toen ik zei bij welke maatschappij en van wat voor bouwjaar de wagen is, werd er gezegd dat het onmogelijk is om met zo'n oude auto all-risk verzekerd te zijn.
Pardon??

Hij kon nergens terug vinden dat ik de waarheid zou spreken en weigerde me te helpen.
Na een heftige discussie, waarin ik steeds kwader werd (Ik was in staat om het gesprek te beëindigen, maar daarmee zou ik niet verder komen), heb ik het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen dat er een bergingsbedrijf werd gebeld.

Ik ging er eigenlijk van uit dat het niks zou worden, maar tot onze grote vreugde stond er na een kwartier al een wagen van de depannage voor onze wagen.
Het was inmiddels behoorlijk koud geworden in de auto.

Na even geluisterd te hebben naar het gereutel onder de kap, was duidelijk dat we met de V70 de reis niet meer konden voortzetten.

De wagen ging in de takels en we werden van de snelweg gehaald.

Ik had inmiddels mijn vader gebeld, die zo'n 35 km verderop zat en die is ons komen ophalen.

Toen de bergingswagen wegreed met m'n karretje er achteraan, moest ik wel even slikken.
Ik zat nog wel zo trots te vertellen aan iedereen die het wilde horen, dat de Volvo's niet kapot te krijgen zijn.....   

Vanmorgen eerst m'n verzekeringsagent gebeld met het verhaal. Natuurlijk is de wagen all risk verzekerd. Hij vond het maar vreemd dat de medewerker van SOS zo gereageerd had.

Daarna SOS weer gebeld en gelukkig kreeg ik nu een zeer aardige vrouw aan de lijn.
Er wordt vandaag nog contact opgenomen met het bergingsbedrijf. Morgen gaat de wagen naar een garage, waar ze gaan kijken wat er aan de hand is.

Ik ben benieuwd...... :eusa_pray:

MJH

#455
Citaat van: elianmars op 28-12-2008 12:50:48
Op de snelweg, tijdens behoorlijk doorrijden bergop, ging het lampje van het motormanagement branden. Een paar seconden daarna viel het vermogen weg en de motor viel uit.

Gelukkig was het niet druk en reed ik op de rechter rijstrook. Ik heb de wagen de vluchtstrook op gereden en laten uitrollen.

Geprobeerd de wagen te starten, maar omdat het niet lekker klonk, ben ik maar niet verder gegaan.


Klinkt bekend, helaas. Het lijkt heel erg op wat ik laatst meemaakte, toen bleken het vervuilde klepstoters te zijn. Wat reinigingsmiddel erin deed wonderen. 't Viel uiteindelijk dus mee.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29588.0.html

Mijn auto startte een dag later koud wel, maar klonk vreselijk. Heb je 'm vandaag al geprobeerd te starten?
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

elianmars

Citaat van: MJH op 28-12-2008 13:12:01
Citaat van: elianmars op 28-12-2008 12:50:48
Op de snelweg, tijdens behoorlijk doorrijden bergop, ging het lampje van het motormanagement branden. Een paar seconden daarna viel het vermogen weg en de motor viel uit.

Gelukkig was het niet druk en reed ik op de rechter rijstrook. Ik heb de wagen de vluchtstrook op gereden en laten uitrollen.

Geprobeerd de wagen te starten, maar omdat het niet lekker klonk, ben ik maar niet verder gegaan.


Klinkt bekend, helaas. Het lijkt heel erg op wat ik laatst meemaakte, toen bleken het vervuilde klepstoters te zijn. Wat reinigingsmiddel erin deed wonderen. 't Viel uiteindelijk dus mee.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29588.0.html

Mijn auto startte een dag later koud wel, maar klonk vreselijk. Heb je 'm vandaag al geprobeerd te starten?

De wagen staat in Luik, bij het bergingsbedrijf. Kan het dus niet proberen.

Ik tank altijd V-power diesel om zulke problemen proberen te voorkomen.
Ik heb wel gisterenavond nog getankt, voordat we weg gingen. Geen idee of het daarmee te maken kan hebben :eusa_think:

Het uitvallen ging zonder schokken of herrie. Ineens was er niks meer. Vreemd....   

)()()sT

Hmmmm dat zijn mindere berichten Marcel  :-\

Luik.... da's in de buurt dus genoeg kennis hier in de regio  ;D

Veel succes ermee..... ben benieuwe naar de oorzaak!

Taranis

Oef, das lekker klote. Hopen dat men nu met de feestdagen 't toch voor elkaar krijgt om 't ding op korte termijn weer op gang te helpen  :eusa_pray:

Succes ermee... inmiddels trouwens al buitenland-dekking afgesloten? :eusa_whistle:

Laserblue

Citaat van: elianmars op 28-12-2008 13:33:37
Citaat van: MJH op 28-12-2008 13:12:01
Citaat van: elianmars op 28-12-2008 12:50:48
Op de snelweg, tijdens behoorlijk doorrijden bergop, ging het lampje van het motormanagement branden. Een paar seconden daarna viel het vermogen weg en de motor viel uit.

Gelukkig was het niet druk en reed ik op de rechter rijstrook. Ik heb de wagen de vluchtstrook op gereden en laten uitrollen.

Geprobeerd de wagen te starten, maar omdat het niet lekker klonk, ben ik maar niet verder gegaan.


Klinkt bekend, helaas. Het lijkt heel erg op wat ik laatst meemaakte, toen bleken het vervuilde klepstoters te zijn. Wat reinigingsmiddel erin deed wonderen. 't Viel uiteindelijk dus mee.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29588.0.html

Mijn auto startte een dag later koud wel, maar klonk vreselijk. Heb je 'm vandaag al geprobeerd te starten?

De wagen staat in Luik, bij het bergingsbedrijf. Kan het dus niet proberen.

Ik tank altijd V-power diesel om zulke problemen proberen te voorkomen.
Ik heb wel gisterenavond nog getankt, voordat we weg gingen. Geen idee of het daarmee te maken kan hebben :eusa_think:

Het uitvallen ging zonder schokken of herrie. Ineens was er niks meer. Vreemd....   

was het wel V-power DIESEL?  :-\
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

elianmars

Citaat van: Laserblue op 28-12-2008 14:49:46
Citaat van: elianmars op 28-12-2008 13:33:37
Citaat van: MJH op 28-12-2008 13:12:01
Citaat van: elianmars op 28-12-2008 12:50:48
Op de snelweg, tijdens behoorlijk doorrijden bergop, ging het lampje van het motormanagement branden. Een paar seconden daarna viel het vermogen weg en de motor viel uit.

Gelukkig was het niet druk en reed ik op de rechter rijstrook. Ik heb de wagen de vluchtstrook op gereden en laten uitrollen.

Geprobeerd de wagen te starten, maar omdat het niet lekker klonk, ben ik maar niet verder gegaan.


Klinkt bekend, helaas. Het lijkt heel erg op wat ik laatst meemaakte, toen bleken het vervuilde klepstoters te zijn. Wat reinigingsmiddel erin deed wonderen. 't Viel uiteindelijk dus mee.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29588.0.html

Mijn auto startte een dag later koud wel, maar klonk vreselijk. Heb je 'm vandaag al geprobeerd te starten?

De wagen staat in Luik, bij het bergingsbedrijf. Kan het dus niet proberen.

Ik tank altijd V-power diesel om zulke problemen proberen te voorkomen.
Ik heb wel gisterenavond nog getankt, voordat we weg gingen. Geen idee of het daarmee te maken kan hebben :eusa_think:

Het uitvallen ging zonder schokken of herrie. Ineens was er niks meer. Vreemd....   

was het wel V-power DIESEL?  :-\

Daar twijfelde ik op een gegeven moment ook even aan. Dus de bon opgezocht. Het is toch echt diesel geweest.
Het schuimde ook, dus ik neem aan dat het geen benzine is geweest.

BenC70ES

Balen Marcel...     maar komt vast wel weer goed!


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Claudia

Moraal van het verhaal: noooooit roepen dat Volo's niet kapot te krijgen zijn? :eusa_shifty:


Geen fijn einde van het jaar, ookal is het maar blik.
Succes!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Freakybaby

Is het een idee om de volvo naar een forummer in het zuiden te slepen die wat van diesels af weet? Ik ben helaas pas 1-1 weer in het zuiden en weet weinig van diesels, maar kan ws wel een auto ambulance voor je regelen tot maastricht of omstreken.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

MichielMaas

Vlokvorming bij vortst komt niet meer voor toch, of wel misschien. Bij hogere snelheden wordt de temperatuur nog lager?
Ik ben geen techneut maar denk alleen ff mee.  :eusa_think:

Hopelijk valt het mee.  ;)