Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Black Magic

De berichten worden er niet beter op Marcel  ::) maar sterkte en succes met het verloop.

Vertigo

Citaat van: Esveldt op 10-01-2009 14:38:20
Dat is allemaal niet zo mooi Marcel.
Ik was het als mede roet rijder allemaal al wel aan het volgen.

Succes verder, benzine prijzen zijn al weer gezakt, dus het zal wel een mooie CY worden.

Of dit...

thuur

Jemig wat een vreselijke wending krijgt het (al niet zo prettige) verhaal :(

Ik denk dat je idd het beste op zoek kan gaan naar een ruilblok.


Sterkte!


Gr :-\

UserID6342

da's K*T Marcel, had gehoopt dat het idd een gebroken nokkenas of zoiets zou zijn.... maar hoe kan die stoter nu uit elkaar klappen ?  Zou je toch denken aan een materiaalfout ofzo..... die dingen gaan normaliter een autoleven mee...  Zou hier toch iets proberen mee te doen als ik jou was..

Laserblue

jeetje :-\
maar nu weet je wel wat die vonken achter je waren op de snelweg ;D :-X
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

RRRRR_Ramon

Vorig jaar had een collega van me ook een geklapte klepstoter met z'n Golf IV 1.9 TDI... Alle 8 de kleppen krom inclusief de kop zelf. Haarscheuren kwamen naar voren bij het vlakken van de kop.  :-\

TDI kwaaltje ???

Wat voor motorolie gebruik je Marcel?
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

mitchelli

lees het nu pas  :eusa_wall: maarre..Met jouw auto is het even wat minder.......  ik heb de kleppendeksel verwijderd. 2 klepstoters in puin....Misschien kan je het af met 8 nieuwe klepstoters,maar misschien wel metaaldelen op andere plaatsen waar het niet zou moeten.En nokkenas en kleppen moeten goed bekeken worden.Lijkt wel of de timing verkeerd heeft gestaan ofzo...

sterkte!!



Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Emiel

Gewoon even de kop eraf laten halen en daarna bekijken wat de exacte schade is. Weet je waar je aan toe bent...

kyro

#653
tjonge, heb je net de hele wagen 'n beetje naar je zin ( en 'n hoop euri's lichter)
krijg je deze ellende :-\   (wat 'n pech kun je hebben)

heb zojuist is ff je verhaal voorgelegt, aan 'n (chef werkplaats v. a. g. dealer) die 't ook wel interesant vind, wat de oorzaak is, van die klepstoter breuk.
'n materiaal fout kan !! maar is maar erg zeldzaam..................
om de de daadwerkelijke oorzaak te weten, zou ie 't blok moeten kunnen
zien !!

volgens hem, zou 't (ongezien) duiden op distributie-breuk/ olie-pomp stuk/ of of

maar dat tie gebroken is, duidt erop dat er voor 98,5% iets vooraf-gaand
stuk is gelopen, waardoor de klepstoter geklapt is


jan piet

Balen man  :eusa_wall: Weer een TDI die een genadeklap heeft gehad....
Sterkte, héél veel sterkte.

JP

Taranis

Citaat van: Laserblue op 10-01-2009 15:38:26
jeetje :-\
maar nu weet je wel wat die vonken achter je waren op de snelweg ;D :-X

En bedankt ;D Ik had ook van die mooie vonken achter de roetmeeuw ::) (en nu 'ergens' een tik :eusa_think: )

Maar uh: een 2.5D ruilblok moet toch wel te vinden zijn? Waarschijnlijk met ongeveer 7.372.826 kilometer op de teller maar ja  :-\

Freakybaby

Citaat van: Taranis op 10-01-2009 23:06:55
Citaat van: Laserblue op 10-01-2009 15:38:26
jeetje :-\
maar nu weet je wel wat die vonken achter je waren op de snelweg ;D :-X

En bedankt ;D Ik had ook van die mooie vonken achter de roetmeeuw ::) (en nu 'ergens' een tik :eusa_think: )

Maar uh: een 2.5D ruilblok moet toch wel te vinden zijn? Waarschijnlijk met ongeveer 7.372.826 kilometer op de teller maar ja  :-\

Nee joh, er worden er genoeg kort gereden.. Goed uitzoeken in welke audi's/VW's hetzelfde blok ligt etc. Moet wel te vinden zijn.

Is het niet handig dat Marcel even met Mitchell belt? Of langs gaat om foto's te nemen vd schade?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

pimsam

Volgens mij is het TDI blok en het 2.5D blok exact hetzelfde. Met name de zaken om het blok heen zijn anders (LMM, motorafdekplaat).
In Belgie worden regelmatig diesel met 2 a 2,5 ton aangeboden voor een paar duizend euro. Als je de ruimte en tijd hebt, sloop je de donorauto en verkoopt de onderdelen die je niet nodig hebt.
Ook op Ebay worden blokken aangeboden voor 800 tot 1500 euro.


elianmars

Citaat van: Emiel op 10-01-2009 21:18:30
Gewoon even de kop eraf laten halen en daarna bekijken wat de exacte schade is. Weet je waar je aan toe bent...

Ik neem aan dat de kop er af halen niet al te veel werk zal zijn voor Hooftman? Dan is inderdaad waarschijnlijk wel te zien wat de werkelijke schade is.
Aan de hand daarvan kan er bekeken worden wat te doen.
Dennis wil eventueel een ander blok inbouwen. Maar dan moet ik wel een redelijk blok zien te vinden met niet al te veel km's.


Er zijn nog twee opties, maar daar moet ik nog maar eens even over nadenken  :P

Ik heb een V70R blok voorhanden. "Even" inbouwen dan maar?

Of ik ga rijden in de wagen waar dat blok inhangt......

Ik ben namelijk vandaag samen met Sander een V70R wezen halen in Engeland. Vanmorgen om 6 uur stond Sander voor de deur.
Na drie uur stonden we in Calais in de rij voor de trein(tunnel). Daar kregen we te horen dat er anderhalf uur vertraging was  :eusa_wall:
Gelukkig hadden we niet te vroeg met de verkoper afgesproken, dus we kwamen uiteindelijk keurig op tijd.

We wilden de wagen kopen, omdat ik een V70R interieur en een R bumper wil hebben en Sander wilde graag de velgen hebben.
Helaas blijken de velgen helemaal aan gort te zijn gereden. Kl*te voor Sander.  :-\

Eerst de wagen gestart, klonk goed. Toen wat vloeistoffen bekeken en daarna een stukje gaan rijden. Was even wennen, met het stuur aan de andere kant. Ik reed, Sander zat er naast. Hij moest een paar keer zeggen dat ik toch wat meer naar rechts moest gaan rijden, om geen spiegels van geparkeerde wagens af te rammen  :eusa_shhh: ;D

Na het ritje thee gedronken bij de verkoper thuis en de wagen gekocht.

Daarna zijn we doorgereden naar een verkoper, die een V70R interieur had liggen. Hebben we ook maar meegenomen  :eusa_shifty:

Toen maar weer richting de trein gereden, na eerst de tank volgegooid te hebben voor de reis. Het rijden met het stuur "aan de verkeerde kant" is me eigenlijk niet eens tegen gevallen.
Alleen was het even een beetje klooien om de trein in te rijden. Het was maar goed dat de velgen al beschadigd waren en dat spiegels kunnen inklappen  :eusa_whistle:

Na een rit door Frankrijk, België en uiteindelijk Nederland heb ik Sander onderweg gedag gezwaaid en ben doorgereden naar huis. Was om 23.30 weer thuis.
De wagen staat nu in een loods op mijn werk.

Omdat het me eigenlijk wel meevalt om te sturen met een RHD en de wagen volgens mij te mooi is om te slopen (Ik moet 'm nog even wassen om 'm eens goed te bekijken), zit ik er serieus over te denken om 'm op Nederlands kenteken te gaan zetten.
Ik realiseer me dat de wagen geen drol waard zal zijn met het stuur aan de verkeerde kant, maar als ik er een tijdje in kan sturen, kan-ie daarna altijd nog in onderdelen worden verkocht.

Al met al dus een heleboel dingen om over te gaan nadenken  :eusa_think:


In de trein:







Veilig binnen gestald:







Het is een automaat, trouwens, dus schakelen met links hoeft niet  :P


fearless

Klote van de diesel maar toch gefeliciteerd met de R.  :eusa_clap:

Maare schoon is die toch mooier...